Daniel Ricciardo se v Itálii tento víkend může "těšit" na další penalizaci. Red Bull se totiž rozhodl, že tam nasadí novou specifikaci C pohonné jednotky Renaultu.
Rakouskému týmu bylo jasné, že se trestům za výměnu pohonných jednotek nevyhne. Vybralo si pro ně právě Monzu s dlouhými rovinkami, které jeho vozu nesedí tolik jako pomalejší tratě.
Novou specifikaci C, která je sice výkonnější, avšak s jejím nasazením souvisí určitá spolehlivostní rizika, dostane Ricciardo - a pokud se osvědčí, tak ji později během víkendu obdrží i jeho týmový kolega Max Verstappen. Ten ještě může vyměnit spalovací motor (ICE) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) beztrestně.
Renault již ve Spa uvedl, že má nový motor připraven, ale u továrního týmu ho v Itálii ještě nepoužije. Red Bull je ochoten riskovat, protože chce z pohonné jednotky vyždímat každý kousek výkonnosti. "U Daniela se v příštím závodu objeví penalizace, protože bude měnit motor," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
"S integrací motoru do vozu souvisí kvůli chlazení značné náklady. Pokud s tím tedy souvisí nějaká výkonnost, což tak ve spojení s naším palivovým partnerem vypadá, pak to riziko rádi podstoupíme," pokračuje Horner, jehož tým používá odlišná paliva a maziva než Renault.
"S [novým] motorem budeme jezdit v pátek, pak se večer rozhodneme, jestli si ho ponecháme. Pokud bude v Danielově autě vypadat dobře, Max ho dostane v sobotu. Motor by měl v Monze měnit taky, rozhodneme se tedy v pátek večer, s jakými motory půjdeme do závodu," vysvětluje šéf Red Bullu.
Renault zatím neprozradil, o kolik výkonnější bude jejich nová pohonná jednotka, Monza bude nicméně pro jeho týmy náročná i tak. C-specifikaci ocení spíše v pozdějších závodech.
"Pokud tam je kousek výkonnosti, pak si ani tak neděláme obavy o Monzu, ale o nadcházející závody jako Singapur a Mexiko - ty pro nás představují příležitosti, kdy to budeme moci Mercedesu a Ferrari pěkně ztížit. Pokud můžeme cokoliv získat, pak nám jde samozřejmě o každou desetinu sekundy, kterou z toho můžeme dostat," dodává Horner.
A jaký motor použije třetí tým poháněný Renaultem - McLaren? Ten zatím plány na nasazení C-specifikace nemá. To je dáno významnými změnami, které vyžaduje její instalace do monopostu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.