Daniel Ricciardo se v Itálii tento víkend může "těšit" na další penalizaci. Red Bull se totiž rozhodl, že tam nasadí novou specifikaci C pohonné jednotky Renaultu.
Rakouskému týmu bylo jasné, že se trestům za výměnu pohonných jednotek nevyhne. Vybralo si pro ně právě Monzu s dlouhými rovinkami, které jeho vozu nesedí tolik jako pomalejší tratě.
Novou specifikaci C, která je sice výkonnější, avšak s jejím nasazením souvisí určitá spolehlivostní rizika, dostane Ricciardo - a pokud se osvědčí, tak ji později během víkendu obdrží i jeho týmový kolega Max Verstappen. Ten ještě může vyměnit spalovací motor (ICE) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) beztrestně.
Renault již ve Spa uvedl, že má nový motor připraven, ale u továrního týmu ho v Itálii ještě nepoužije. Red Bull je ochoten riskovat, protože chce z pohonné jednotky vyždímat každý kousek výkonnosti. "U Daniela se v příštím závodu objeví penalizace, protože bude měnit motor," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
"S integrací motoru do vozu souvisí kvůli chlazení značné náklady. Pokud s tím tedy souvisí nějaká výkonnost, což tak ve spojení s naším palivovým partnerem vypadá, pak to riziko rádi podstoupíme," pokračuje Horner, jehož tým používá odlišná paliva a maziva než Renault.
"S [novým] motorem budeme jezdit v pátek, pak se večer rozhodneme, jestli si ho ponecháme. Pokud bude v Danielově autě vypadat dobře, Max ho dostane v sobotu. Motor by měl v Monze měnit taky, rozhodneme se tedy v pátek večer, s jakými motory půjdeme do závodu," vysvětluje šéf Red Bullu.
Renault zatím neprozradil, o kolik výkonnější bude jejich nová pohonná jednotka, Monza bude nicméně pro jeho týmy náročná i tak. C-specifikaci ocení spíše v pozdějších závodech.
"Pokud tam je kousek výkonnosti, pak si ani tak neděláme obavy o Monzu, ale o nadcházející závody jako Singapur a Mexiko - ty pro nás představují příležitosti, kdy to budeme moci Mercedesu a Ferrari pěkně ztížit. Pokud můžeme cokoliv získat, pak nám jde samozřejmě o každou desetinu sekundy, kterou z toho můžeme dostat," dodává Horner.
A jaký motor použije třetí tým poháněný Renaultem - McLaren? Ten zatím plány na nasazení C-specifikace nemá. To je dáno významnými změnami, které vyžaduje její instalace do monopostu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.