Daniel Ricciardo se v Itálii tento víkend může "těšit" na další penalizaci. Red Bull se totiž rozhodl, že tam nasadí novou specifikaci C pohonné jednotky Renaultu.
Rakouskému týmu bylo jasné, že se trestům za výměnu pohonných jednotek nevyhne. Vybralo si pro ně právě Monzu s dlouhými rovinkami, které jeho vozu nesedí tolik jako pomalejší tratě.
Novou specifikaci C, která je sice výkonnější, avšak s jejím nasazením souvisí určitá spolehlivostní rizika, dostane Ricciardo - a pokud se osvědčí, tak ji později během víkendu obdrží i jeho týmový kolega Max Verstappen. Ten ještě může vyměnit spalovací motor (ICE) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) beztrestně.
Renault již ve Spa uvedl, že má nový motor připraven, ale u továrního týmu ho v Itálii ještě nepoužije. Red Bull je ochoten riskovat, protože chce z pohonné jednotky vyždímat každý kousek výkonnosti. "U Daniela se v příštím závodu objeví penalizace, protože bude měnit motor," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
"S integrací motoru do vozu souvisí kvůli chlazení značné náklady. Pokud s tím tedy souvisí nějaká výkonnost, což tak ve spojení s naším palivovým partnerem vypadá, pak to riziko rádi podstoupíme," pokračuje Horner, jehož tým používá odlišná paliva a maziva než Renault.
"S [novým] motorem budeme jezdit v pátek, pak se večer rozhodneme, jestli si ho ponecháme. Pokud bude v Danielově autě vypadat dobře, Max ho dostane v sobotu. Motor by měl v Monze měnit taky, rozhodneme se tedy v pátek večer, s jakými motory půjdeme do závodu," vysvětluje šéf Red Bullu.
Renault zatím neprozradil, o kolik výkonnější bude jejich nová pohonná jednotka, Monza bude nicméně pro jeho týmy náročná i tak. C-specifikaci ocení spíše v pozdějších závodech.
"Pokud tam je kousek výkonnosti, pak si ani tak neděláme obavy o Monzu, ale o nadcházející závody jako Singapur a Mexiko - ty pro nás představují příležitosti, kdy to budeme moci Mercedesu a Ferrari pěkně ztížit. Pokud můžeme cokoliv získat, pak nám jde samozřejmě o každou desetinu sekundy, kterou z toho můžeme dostat," dodává Horner.
A jaký motor použije třetí tým poháněný Renaultem - McLaren? Ten zatím plány na nasazení C-specifikace nemá. To je dáno významnými změnami, které vyžaduje její instalace do monopostu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.