Fernando Alonso doufá, že se mu šéf týmu Red Bull, Christian Horner, omluví za to, že jej kritizoval a tvrdil, že Alonsovi nenabízeli žádnou smlouvu na rok 2019.
Dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, řekl, že jej během roku 2018 hned dvakrát oslovil Red Bull. Naposledy se tak mělo stát tento měsíc poté, co bylo oznámeno, že Daniel Ricciardo rakousko-britský tým opouští. Red Bull to však popírá a Horner Alonsa označil za ne zrovna nejžhavějšího kandidáta pro jeho tým.
Helmut Marko, sportovní poradce týmu, nedávno řekl, že požadavky Alonsa byly "velmi jednotvárné", když se s ním vlastně bavili před jednou dekádou. Marko Španěla obvinil, že všechny týmy, ve kterých jezdil, proměnil v "one man show". Dle Alonsa jsou ale tato prohlášení v rozporu se zájmem, který o něj tým projevil. "Ano, měl jsem několik nabídek od Red Bullu," řekl Fernando Alonso pro Sky Sport F1. "Vlastně jsem měl [nabídku] v letech 2007, 2009, 2011, 2013 a letos dvě. Jednu v Monaku a jednu v srpnu."
"Takže jsem rád, že se mě ptáte na tyto otázky, protože komentáře Christiana Hornera z tohoto léta a pana Marka jsou kompletně mimo kontext, překvapivé komentáře, že vytvářím chaos a jsem náročným mužem ke spolupráci. Zaprvé se mnou nikdy nepracovali a zadruhé mě naháněli v pěti nebo šesti příležitostech v posledních sedmi letech. A teď řeknou, že jsou loajální ke svému programu, jejich závazkům a jejich mladým jezdcům," pokračuje pilot McLarenu.
"Je to zvláštní, je to nefér vůči mně. Psal jsem Christianovi po těchto komentářích v létě. Omluvil se e-mailem a snad se omluví znovu tento víkend," dodal Španěl. Horner ve Spa ale trvá na tom, že z jejich strany nebyla žádná nabídka Alonsovi učiněna a to i přes požadavek ze strany Flavia Briatoreho (dlouholetého manažera Alonsa) a managementu Formule 1.
"Samozřejmě Flavio natáhl ruku, dokonce i FOM natáhla ruku, ale to bylo jasné od začátku," poodhaluje svoji verzi příběhu Christian Horner, šéf Red Bull Racing. "Fernandovi Alonsovi jsme nabídli kontrakt, ale to bylo v roce 2007! Co vím, tak mu od té doby nikdo v Red Bullu nic nenabízel. Je skvělým jezdcem, má ohromný talent, ale nesedí do profilu našeho týmu, naším investicím do mládí a juniorskému programu, který byl v posledních 10 letech tak úspěšný."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.