Daniel Ricciardo vysvětluje důvody toho, proč odešel od Red Bullu. Tímto rozhodnutím, které oznámil na začátku letní pauzy, velmi překvapil Helmuta Marka.
Marko řekl, že jej oznámení Ricciarda doslova šokovalo a že naopak čekal, že po maďarském testu podepíše novou smlouvu s Red Bullem. Australan teď popisuje, co vedlo k jeho rozhodnutí podepsat s Renaultem o dva dny později: "Nevěděl jsem to týdny nebo měsíce. Nad Renaultem jsem uvažoval několik týdnů. Nebylo to tak, že by přišli na poslední chvíli a dali mi nabídku
Nevěděl jsem co, jak se rozhodnout. I během víkendu v Budapešti jsem si stále nebyl jistý, co mám udělat. Poté jsem testoval a měl dalších 48 hodin na to si to promyslet. Nebylo to jednoduché, zvažoval jsem spoustu faktů. Když jsem to zvážil, tak asi vyhrála možnost nové výzvy," popisuje Daniel Ricciardo.
Jednoduché to ale nebylo a jezdec zažil několik probděných nocí, když zvažoval odchod od týmu, který letos vyhrál tři závody, zatímco Renault od návratu v roce 2016 stále čeká na podium. Dle Marka Red Bull nabídl Danielovi vše, oč si žádal. Ricciardo přiznává, že byl hodně nervózní, když měl týmu oznámit to, že odchází. Zavolal Markovi a Christianu Hornerovi ve čtvrtek po GP Maďarska, den na to byl jeho odchod oznámen.
"Zná [Helmut Marko] mě 10 let a myslím, že v určitých časech ze mě cítil frustraci anebo to, že se něco mění. Takže si nemyslím, že ho to kompletně překvapilo. Byl trochu zklamaný, že odcházím. Bylo pěkné vědět, že mě tady chtějí a oni si mě chtějí nechat. Vše to proběhlo v klidu a v respektu. To bylo vše, o co jsem mohl žádat," říká Australan.
Důležitým faktorem, kterým musel Daniel Ricciardo zvažovat, bylo to, že Red Bull od příští sezony přechází na pohonné jednotky Honda. S těmi se poslední tři roky trápil McLaren. Na dotaz Autosportu, jak moc jeho rozhodnutí příchod Hondy ovlivnil, Ricciardo odpověděl: "Nic nebylo tak jednoznačného. Honda stále musí ukázat, že má na to jezdit na čele. Nebyl tam ale žádný klíčový faktor, byl jsem to já, kdo chtěl mít změnu scénáře. Nebylo to nutně rozhodnutí o motorech nebo financích."
Se zajímavým prohlášením přišel před časem Christian Horner, šéf týmu Red Bull, který řekl, že Ricciardo už nechtěl jezdit ve stejném týmu s Maxem Verstappenem. "Ne je krátkou odpovědí. Vzhledem k tomu, jak je to v týmu s [ne]rovností, zvenčí si může myslet někdo něco jiného, ale ruku na srdce, nikdy zde nebyl náznak nebo obava z toho [upřednostňování jednoho jezdce]."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.