Daniel Ricciardo vysvětluje důvody toho, proč odešel od Red Bullu. Tímto rozhodnutím, které oznámil na začátku letní pauzy, velmi překvapil Helmuta Marka.
Marko řekl, že jej oznámení Ricciarda doslova šokovalo a že naopak čekal, že po maďarském testu podepíše novou smlouvu s Red Bullem. Australan teď popisuje, co vedlo k jeho rozhodnutí podepsat s Renaultem o dva dny později: "Nevěděl jsem to týdny nebo měsíce. Nad Renaultem jsem uvažoval několik týdnů. Nebylo to tak, že by přišli na poslední chvíli a dali mi nabídku
Nevěděl jsem co, jak se rozhodnout. I během víkendu v Budapešti jsem si stále nebyl jistý, co mám udělat. Poté jsem testoval a měl dalších 48 hodin na to si to promyslet. Nebylo to jednoduché, zvažoval jsem spoustu faktů. Když jsem to zvážil, tak asi vyhrála možnost nové výzvy," popisuje Daniel Ricciardo.
Jednoduché to ale nebylo a jezdec zažil několik probděných nocí, když zvažoval odchod od týmu, který letos vyhrál tři závody, zatímco Renault od návratu v roce 2016 stále čeká na podium. Dle Marka Red Bull nabídl Danielovi vše, oč si žádal. Ricciardo přiznává, že byl hodně nervózní, když měl týmu oznámit to, že odchází. Zavolal Markovi a Christianu Hornerovi ve čtvrtek po GP Maďarska, den na to byl jeho odchod oznámen.
"Zná [Helmut Marko] mě 10 let a myslím, že v určitých časech ze mě cítil frustraci anebo to, že se něco mění. Takže si nemyslím, že ho to kompletně překvapilo. Byl trochu zklamaný, že odcházím. Bylo pěkné vědět, že mě tady chtějí a oni si mě chtějí nechat. Vše to proběhlo v klidu a v respektu. To bylo vše, o co jsem mohl žádat," říká Australan.
Důležitým faktorem, kterým musel Daniel Ricciardo zvažovat, bylo to, že Red Bull od příští sezony přechází na pohonné jednotky Honda. S těmi se poslední tři roky trápil McLaren. Na dotaz Autosportu, jak moc jeho rozhodnutí příchod Hondy ovlivnil, Ricciardo odpověděl: "Nic nebylo tak jednoznačného. Honda stále musí ukázat, že má na to jezdit na čele. Nebyl tam ale žádný klíčový faktor, byl jsem to já, kdo chtěl mít změnu scénáře. Nebylo to nutně rozhodnutí o motorech nebo financích."
Se zajímavým prohlášením přišel před časem Christian Horner, šéf týmu Red Bull, který řekl, že Ricciardo už nechtěl jezdit ve stejném týmu s Maxem Verstappenem. "Ne je krátkou odpovědí. Vzhledem k tomu, jak je to v týmu s [ne]rovností, zvenčí si může myslet někdo něco jiného, ale ruku na srdce, nikdy zde nebyl náznak nebo obava z toho [upřednostňování jednoho jezdce]."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.