Přestože týmu Force India hrozí z důvodu právních komplikací ohledně převzetí tohoto závodního subjektu investiční skupinou Lawrence Strolla zákaz účasti v nadcházející Velké ceně Belgie, jejich jezdec Sergio Peréz zůstává klidný a nepochybuje o tom, že na trať ve Spa v pátečních trénincích jejich vozy vyrazí. Celé dění kolem nich bagatelizuje jako běžnou obchodní záležitost.
Včera jsme vás informovali, že se tato stáj dostala do nepříjemné situace. Ta s původním názvem Sahara Force India Formula One Team má sice platnou přihlášku do šampionátu a je tedy jejím legálním účastníkem, avšak bez jakéhokoli vybavení a závodních monopostů. Toto vše totiž koupil Stroll, nicméně aby mohl závodit bez omezení pod novým názvem, musela by panovat jednotná shoda napříč celým startovním polem.
Renault, Williams a McLaren jsou ale proti, což mimo jiné znamená také zablokování finančních odměn ze společného zisku přerozdělovaného mezi jednotlivé týmy. A protože změna názvu bez předchozího souhlasu všech ostatních konkurentů znamená pro tuto stáj rovněž status nově příchozího týmu do F1, není v tuto chvíli na oficiálním seznamu účastníků FIA a tudíž se nemůže grand prix účastnit.
„Pokud jde o mně, nikoli. Takže je to byznys jako obvykle,“ reagoval Sergio Peréz na dotaz Autosportu, zda má jakékoli pochybnosti o jejich přítomnosti na závodní dráze ve Spa-Francorchamps. „Jsem tady proto, abych jezdil a odváděl svou práci. A těším se, že si tento víkend užiju a soustředím se na jízdu. To je mojí prioritou.“
Spouštěcím elementem celé transakce kolem tohoto týmu byl samotný mexický pilot se stížnostmi ohledně peněz, které mu stáj dluží ještě z loňského roku. Zakladatel týmu Vijay Mallya má již delší dobu právní potíže s indickými bankami a tak se zdržuje raději ve Velké Británii. Tyto problémy se ale samozřejmě přenášely na jeho stáj. Těsně před letní přestávkou na Hungaroringu měla celá záležitost svůj počátek a 7. srpna bylo veškeré vybavení týmu odkoupeno Lawrencem Strollem, což bylo také pro tým příslibem přísunu nemalých financí.
„V týmu panuje celkem optimismus, jsme docela šťastní, do budoucna uvidíme uvolnění různých vylepšení vozu, odlišnou strukturu a finančně je tým do příštích let mnohem stabilnější,“ dodal Peréz. „Minulý týden jsem byl v továrně a na lidech jsem viděl to zapálení a spoustu pozitivní nálady, takže to je určitě dobrým znamením. Jsem pouze jezdcem a jsem tady, abych ze sebe dostal to nejlepší a během posledních několika měsíců to bylo dost obtížné. Nyní jsem schopen se soustředit na svou roli závodního pilota.“
O vlastní budoucnosti nemá dle svých slov zatím rozhodnuto. Některé spekulace ho totiž spojovaly s přechodem k Haasu. „Vím, co budu příští rok dělat, takže až nastane správný čas na vyjádření, vyjádřím se,“ řekl. „Vlastně je vše již téměř hotovo, takže se jedná pouze o vhodné načasování. Myslím, že jsou důležitější věci než sdělování, kde bude má budoucnost, takže závodíme tady, soustředíme se na Spa a jak jsem řekl, je to jenom otázkou času, kdy budu schopen to potvrdit. Ale pro tuto chvíli vím, co budu v příští sezóně dělat, takže víc k tomu nemám co dodat.“
Tým Force India mezitím postavil svůj motorhome v paddocku bez jakýchkoli označení a sponzorů. Dle důvěryhodných zdrojů Racefans to vypadá, že stáj by mohla dostat pro oficiální vstup do šampionátu pod novým názvem zelenou. To by ale znamenalo, jak už bylo zmíněno, že tím by také přišla o všechny body a pořádnou porci peněz ze společného balíku. Na plný podíl mají totiž nárok v případě, že by bodovali ve dvou ze tří sezón, což by jako nový tým nesplňovali. Samotný obchodní akt Lawrence Strolla je navíc zpochybňován dalšími zájemci o koupi tohoto týmu, kteří by celou věc mohli dovést až k soudnímu řízení.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.