Přestože týmu Force India hrozí z důvodu právních komplikací ohledně převzetí tohoto závodního subjektu investiční skupinou Lawrence Strolla zákaz účasti v nadcházející Velké ceně Belgie, jejich jezdec Sergio Peréz zůstává klidný a nepochybuje o tom, že na trať ve Spa v pátečních trénincích jejich vozy vyrazí. Celé dění kolem nich bagatelizuje jako běžnou obchodní záležitost.
Včera jsme vás informovali, že se tato stáj dostala do nepříjemné situace. Ta s původním názvem Sahara Force India Formula One Team má sice platnou přihlášku do šampionátu a je tedy jejím legálním účastníkem, avšak bez jakéhokoli vybavení a závodních monopostů. Toto vše totiž koupil Stroll, nicméně aby mohl závodit bez omezení pod novým názvem, musela by panovat jednotná shoda napříč celým startovním polem.
Renault, Williams a McLaren jsou ale proti, což mimo jiné znamená také zablokování finančních odměn ze společného zisku přerozdělovaného mezi jednotlivé týmy. A protože změna názvu bez předchozího souhlasu všech ostatních konkurentů znamená pro tuto stáj rovněž status nově příchozího týmu do F1, není v tuto chvíli na oficiálním seznamu účastníků FIA a tudíž se nemůže grand prix účastnit.
„Pokud jde o mně, nikoli. Takže je to byznys jako obvykle,“ reagoval Sergio Peréz na dotaz Autosportu, zda má jakékoli pochybnosti o jejich přítomnosti na závodní dráze ve Spa-Francorchamps. „Jsem tady proto, abych jezdil a odváděl svou práci. A těším se, že si tento víkend užiju a soustředím se na jízdu. To je mojí prioritou.“
Spouštěcím elementem celé transakce kolem tohoto týmu byl samotný mexický pilot se stížnostmi ohledně peněz, které mu stáj dluží ještě z loňského roku. Zakladatel týmu Vijay Mallya má již delší dobu právní potíže s indickými bankami a tak se zdržuje raději ve Velké Británii. Tyto problémy se ale samozřejmě přenášely na jeho stáj. Těsně před letní přestávkou na Hungaroringu měla celá záležitost svůj počátek a 7. srpna bylo veškeré vybavení týmu odkoupeno Lawrencem Strollem, což bylo také pro tým příslibem přísunu nemalých financí.
„V týmu panuje celkem optimismus, jsme docela šťastní, do budoucna uvidíme uvolnění různých vylepšení vozu, odlišnou strukturu a finančně je tým do příštích let mnohem stabilnější,“ dodal Peréz. „Minulý týden jsem byl v továrně a na lidech jsem viděl to zapálení a spoustu pozitivní nálady, takže to je určitě dobrým znamením. Jsem pouze jezdcem a jsem tady, abych ze sebe dostal to nejlepší a během posledních několika měsíců to bylo dost obtížné. Nyní jsem schopen se soustředit na svou roli závodního pilota.“
O vlastní budoucnosti nemá dle svých slov zatím rozhodnuto. Některé spekulace ho totiž spojovaly s přechodem k Haasu. „Vím, co budu příští rok dělat, takže až nastane správný čas na vyjádření, vyjádřím se,“ řekl. „Vlastně je vše již téměř hotovo, takže se jedná pouze o vhodné načasování. Myslím, že jsou důležitější věci než sdělování, kde bude má budoucnost, takže závodíme tady, soustředíme se na Spa a jak jsem řekl, je to jenom otázkou času, kdy budu schopen to potvrdit. Ale pro tuto chvíli vím, co budu v příští sezóně dělat, takže víc k tomu nemám co dodat.“
Tým Force India mezitím postavil svůj motorhome v paddocku bez jakýchkoli označení a sponzorů. Dle důvěryhodných zdrojů Racefans to vypadá, že stáj by mohla dostat pro oficiální vstup do šampionátu pod novým názvem zelenou. To by ale znamenalo, jak už bylo zmíněno, že tím by také přišla o všechny body a pořádnou porci peněz ze společného balíku. Na plný podíl mají totiž nárok v případě, že by bodovali ve dvou ze tří sezón, což by jako nový tým nesplňovali. Samotný obchodní akt Lawrence Strolla je navíc zpochybňován dalšími zájemci o koupi tohoto týmu, kteří by celou věc mohli dovést až k soudnímu řízení.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.