Helmut Marko z Red Bullu má za to, že žádný jiný výrobce motoru v F1 nemůže měřit s Hondou pokud jde o kapacity pro výzkum a vývoj. Honda od příštího roku bude zásobovat Red Bull, Helmuta dosavadní práce, kterou sleduje přes Toro Rosso, přesvědčila o tom, že odchod od Renaultu byl správný.
Honda se do F1 vrátila v roce 2015 s McLarenem a i přes skvělé zázemí v Sakuře na konkurenci nestačila. Dle Helmuta Marka je teď ale připravena naplno ukázat svůj potenciál: "S Toro Rosso běží spolupráce perfektně. Příští rok se Honda hodně zlepší, mají v Sakuře zázemí, se kterým nikdo jiný nedokáže držet krok," řekl Rakušan v Servus TV.
"Japonci mají jinou kulturu a způsob práce, časem se to ale naučíte. Náš přístup k Hondě je jiný než byl u McLarenu. Oni jim říkali, jak by si představovali, aby motor vypadal, jak ho mají postavit. My jim jenom řekli: ´Postavte co nejrychlejší motor, my jej pak zkusíme umístit do šasi´. Nemáme žádné požadavky, vše prodiskutujeme společně," líčí zástupce Red Bullu.
Red Bull jako jeden z důvodů pro rozchod s Renaultem uvedl, že Francouzi teď mají svůj tovární tým. Navíc se jim nelíbilo, že Renault nedokázal za celou hybridní éru přijít s motorem, který by stačil na Ferrari a Mercedes. "Renault neustále dělal predikce, podle kterých jsme měli být konkurenceschopní příští rok. Jenže to se nikdy nestalo," popisuje zklamaně Helmut.
"Ztratili jsme tedy důvěru v Renault. Honda je jako partner nadšený, má finanční zdroje a technické zázemí. Navíc jsme pro ně tým číslo jedna." Odchod Daniela Ricciarda z týmu mohl být motivován nedostatečnou důvěrou v Hondu, ale "Honda si uvědomila, že udělala chyby, najala nový personál a přijala pomoc zvenčí".
K významným personálním změnám došlo u Hondy po poslední sezoně s McLarenem, kdy Toyoharu Tanabe převzal odpovědnost za operace přímo na trati, zatímco Yasuaki Asaki je zodpovědný za práce přímo v továrně. "Výkony Toro Rosso dokazují, že dělají pokroky. Jsem si jistý, že příští rok budeme daleko před Renaultem," zakončil Marko.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.