Red Bull jedná jinak než McLaren. Díky jedné věci se příští rok s Hondou nebude moci měřit žádný jiný výrobce motorů v F1

Brendon Hartley v třetím tréninku v Maďarsku
Brendon Hartley v třetím tréninku v Maďarsku, foto: Red Bull Content Pool
-haj 22. srpna 2018 21:45 | akt. 23. srpna 2018 18:29
Sdílej:

Helmut Marko z Red Bullu má za to, že žádný jiný výrobce motoru v F1 nemůže měřit s Hondou pokud jde o kapacity pro výzkum a vývoj. Honda od příštího roku bude zásobovat Red Bull, Helmuta dosavadní práce, kterou sleduje přes Toro Rosso, přesvědčila o tom, že odchod od Renaultu byl správný.

Honda se do F1 vrátila v roce 2015 s McLarenem a i přes skvělé zázemí v  Sakuře na konkurenci nestačila. Dle Helmuta Marka je teď ale připravena naplno ukázat svůj potenciál: "S Toro Rosso běží spolupráce perfektně. Příští rok se Honda hodně zlepší, mají v Sakuře zázemí, se kterým nikdo jiný nedokáže držet krok," řekl Rakušan v Servus TV.

"Japonci mají jinou kulturu a způsob práce, časem se to ale naučíte. Náš přístup k Hondě je jiný než byl u McLarenu. Oni jim říkali, jak by si představovali, aby motor vypadal, jak ho mají postavit. My jim jenom řekli: ´Postavte co nejrychlejší motor, my jej pak zkusíme umístit do šasi´. Nemáme žádné požadavky, vše prodiskutujeme společně," líčí zástupce Red Bullu.

Red Bull jako jeden z důvodů pro rozchod s Renaultem uvedl, že Francouzi teď mají svůj tovární tým. Navíc se jim nelíbilo, že Renault nedokázal za celou hybridní éru přijít s motorem, který by stačil na Ferrari a Mercedes. "Renault neustále dělal predikce, podle kterých jsme měli být konkurenceschopní příští rok. Jenže to se nikdy nestalo," popisuje zklamaně Helmut. 

"Ztratili jsme tedy důvěru v Renault. Honda je jako partner nadšený, má finanční zdroje a technické zázemí. Navíc jsme pro ně tým číslo jedna." Odchod Daniela Ricciarda z týmu mohl být motivován nedostatečnou důvěrou v Hondu, ale "Honda si uvědomila, že udělala chyby, najala nový personál a přijala pomoc zvenčí". 

K významným personálním změnám došlo u Hondy po poslední sezoně s McLarenem, kdy Toyoharu Tanabe převzal odpovědnost za operace přímo na trati, zatímco Yasuaki Asaki je zodpovědný za práce přímo v továrně. "Výkony Toro Rosso dokazují, že dělají pokroky. Jsem si jistý, že příští rok budeme daleko před Renaultem," zakončil Marko.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.