Helmut Marko z Red Bullu má za to, že žádný jiný výrobce motoru v F1 nemůže měřit s Hondou pokud jde o kapacity pro výzkum a vývoj. Honda od příštího roku bude zásobovat Red Bull, Helmuta dosavadní práce, kterou sleduje přes Toro Rosso, přesvědčila o tom, že odchod od Renaultu byl správný.
Honda se do F1 vrátila v roce 2015 s McLarenem a i přes skvělé zázemí v Sakuře na konkurenci nestačila. Dle Helmuta Marka je teď ale připravena naplno ukázat svůj potenciál: "S Toro Rosso běží spolupráce perfektně. Příští rok se Honda hodně zlepší, mají v Sakuře zázemí, se kterým nikdo jiný nedokáže držet krok," řekl Rakušan v Servus TV.
"Japonci mají jinou kulturu a způsob práce, časem se to ale naučíte. Náš přístup k Hondě je jiný než byl u McLarenu. Oni jim říkali, jak by si představovali, aby motor vypadal, jak ho mají postavit. My jim jenom řekli: ´Postavte co nejrychlejší motor, my jej pak zkusíme umístit do šasi´. Nemáme žádné požadavky, vše prodiskutujeme společně," líčí zástupce Red Bullu.
Red Bull jako jeden z důvodů pro rozchod s Renaultem uvedl, že Francouzi teď mají svůj tovární tým. Navíc se jim nelíbilo, že Renault nedokázal za celou hybridní éru přijít s motorem, který by stačil na Ferrari a Mercedes. "Renault neustále dělal predikce, podle kterých jsme měli být konkurenceschopní příští rok. Jenže to se nikdy nestalo," popisuje zklamaně Helmut.
"Ztratili jsme tedy důvěru v Renault. Honda je jako partner nadšený, má finanční zdroje a technické zázemí. Navíc jsme pro ně tým číslo jedna." Odchod Daniela Ricciarda z týmu mohl být motivován nedostatečnou důvěrou v Hondu, ale "Honda si uvědomila, že udělala chyby, najala nový personál a přijala pomoc zvenčí".
K významným personálním změnám došlo u Hondy po poslední sezoně s McLarenem, kdy Toyoharu Tanabe převzal odpovědnost za operace přímo na trati, zatímco Yasuaki Asaki je zodpovědný za práce přímo v továrně. "Výkony Toro Rosso dokazují, že dělají pokroky. Jsem si jistý, že příští rok budeme daleko před Renaultem," zakončil Marko.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.