Helmut Marko z Red Bullu má za to, že žádný jiný výrobce motoru v F1 nemůže měřit s Hondou pokud jde o kapacity pro výzkum a vývoj. Honda od příštího roku bude zásobovat Red Bull, Helmuta dosavadní práce, kterou sleduje přes Toro Rosso, přesvědčila o tom, že odchod od Renaultu byl správný.
Honda se do F1 vrátila v roce 2015 s McLarenem a i přes skvělé zázemí v Sakuře na konkurenci nestačila. Dle Helmuta Marka je teď ale připravena naplno ukázat svůj potenciál: "S Toro Rosso běží spolupráce perfektně. Příští rok se Honda hodně zlepší, mají v Sakuře zázemí, se kterým nikdo jiný nedokáže držet krok," řekl Rakušan v Servus TV.
"Japonci mají jinou kulturu a způsob práce, časem se to ale naučíte. Náš přístup k Hondě je jiný než byl u McLarenu. Oni jim říkali, jak by si představovali, aby motor vypadal, jak ho mají postavit. My jim jenom řekli: ´Postavte co nejrychlejší motor, my jej pak zkusíme umístit do šasi´. Nemáme žádné požadavky, vše prodiskutujeme společně," líčí zástupce Red Bullu.
Red Bull jako jeden z důvodů pro rozchod s Renaultem uvedl, že Francouzi teď mají svůj tovární tým. Navíc se jim nelíbilo, že Renault nedokázal za celou hybridní éru přijít s motorem, který by stačil na Ferrari a Mercedes. "Renault neustále dělal predikce, podle kterých jsme měli být konkurenceschopní příští rok. Jenže to se nikdy nestalo," popisuje zklamaně Helmut.
"Ztratili jsme tedy důvěru v Renault. Honda je jako partner nadšený, má finanční zdroje a technické zázemí. Navíc jsme pro ně tým číslo jedna." Odchod Daniela Ricciarda z týmu mohl být motivován nedostatečnou důvěrou v Hondu, ale "Honda si uvědomila, že udělala chyby, najala nový personál a přijala pomoc zvenčí".
K významným personálním změnám došlo u Hondy po poslední sezoně s McLarenem, kdy Toyoharu Tanabe převzal odpovědnost za operace přímo na trati, zatímco Yasuaki Asaki je zodpovědný za práce přímo v továrně. "Výkony Toro Rosso dokazují, že dělají pokroky. Jsem si jistý, že příští rok budeme daleko před Renaultem," zakončil Marko.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.