Čerstvé informace ze serveru Racefans mluví o závažných problémech, kterým před nadcházející Velkou cenou Belgie čelí stáj Force India. Může se stát, že růžově zabarvené monoposty na startovním roštu ve Spa vůbec neuvidíme.
Jejich jezdec Sergio Peréz nedostal od týmu řádně zaplaceno ještě za loňskou sezónu a následkem aktivit mexického pilota se tým dostal pod nucenou správu před maďarskou grand prix. Správce konkursní podstaty měl snahu prodejem stáj zachránit, což se 7. srpna podařilo a to dohodou mezi správci, vedením týmu a skupinou investorů v čele s Lawrencem Strollem, jehož syn Lance závodí ve Williamsu (psali jsme zde).
Až do této chvíle by se zdála situace této stáje vyřešena. Jenomže právní potíže provázející hlavní akcionáře společnosti Force India Limited (Vijay Mallya a Subrata Roy), kteří vlastní dohromady 85 procent vše dále komplikují a nyní je k úspěšnému prodeji týmu zapotřebí souhlasu třinácti indických bank. A ten včas nepřišel.
Protože vše proběhlo na základě prodeje aktiv musí tým nastoupit do šampionátu jako nový účastník. Stáj by tím zároveň přišla o podíl ze společných zisků Formule 1, jestliže by nedošlo k jednohlasnému souhlasu všech ostatních konkurentů. Tři z nich jsou ale proti.
Nastala tak nepříjemná situace. V současné době totiž drží Force India Limited účast v šampionátu pro tým Sahara Force India, ale bez jakýchkoli aktiv, zatímco investiční skupina Lawrence Strolla má v rukou veškeré ostatní vybavení včetně vozů, nicméně nemá přihlášku do mistrovství. A dokud se toto všechno nevyřeší, nemůže se tým Velké ceny Belgie zúčastnit. Ta se přitom jede již o tomto víkendu.
Záležitostí se zabývá také FIA, která nyní studuje právní důsledky a očekává se její stanovisko. Samotný tým nevydal pro média od testování na maďarském Hungaroringu žádné prohlášení a mluvčí stáje aktuální situaci nekomentuje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.