Čerstvé informace ze serveru Racefans mluví o závažných problémech, kterým před nadcházející Velkou cenou Belgie čelí stáj Force India. Může se stát, že růžově zabarvené monoposty na startovním roštu ve Spa vůbec neuvidíme.
Jejich jezdec Sergio Peréz nedostal od týmu řádně zaplaceno ještě za loňskou sezónu a následkem aktivit mexického pilota se tým dostal pod nucenou správu před maďarskou grand prix. Správce konkursní podstaty měl snahu prodejem stáj zachránit, což se 7. srpna podařilo a to dohodou mezi správci, vedením týmu a skupinou investorů v čele s Lawrencem Strollem, jehož syn Lance závodí ve Williamsu (psali jsme zde).
Až do této chvíle by se zdála situace této stáje vyřešena. Jenomže právní potíže provázející hlavní akcionáře společnosti Force India Limited (Vijay Mallya a Subrata Roy), kteří vlastní dohromady 85 procent vše dále komplikují a nyní je k úspěšnému prodeji týmu zapotřebí souhlasu třinácti indických bank. A ten včas nepřišel.
Protože vše proběhlo na základě prodeje aktiv musí tým nastoupit do šampionátu jako nový účastník. Stáj by tím zároveň přišla o podíl ze společných zisků Formule 1, jestliže by nedošlo k jednohlasnému souhlasu všech ostatních konkurentů. Tři z nich jsou ale proti.
Nastala tak nepříjemná situace. V současné době totiž drží Force India Limited účast v šampionátu pro tým Sahara Force India, ale bez jakýchkoli aktiv, zatímco investiční skupina Lawrence Strolla má v rukou veškeré ostatní vybavení včetně vozů, nicméně nemá přihlášku do mistrovství. A dokud se toto všechno nevyřeší, nemůže se tým Velké ceny Belgie zúčastnit. Ta se přitom jede již o tomto víkendu.
Záležitostí se zabývá také FIA, která nyní studuje právní důsledky a očekává se její stanovisko. Samotný tým nevydal pro média od testování na maďarském Hungaroringu žádné prohlášení a mluvčí stáje aktuální situaci nekomentuje.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.