Čerstvé informace ze serveru Racefans mluví o závažných problémech, kterým před nadcházející Velkou cenou Belgie čelí stáj Force India. Může se stát, že růžově zabarvené monoposty na startovním roštu ve Spa vůbec neuvidíme.
Jejich jezdec Sergio Peréz nedostal od týmu řádně zaplaceno ještě za loňskou sezónu a následkem aktivit mexického pilota se tým dostal pod nucenou správu před maďarskou grand prix. Správce konkursní podstaty měl snahu prodejem stáj zachránit, což se 7. srpna podařilo a to dohodou mezi správci, vedením týmu a skupinou investorů v čele s Lawrencem Strollem, jehož syn Lance závodí ve Williamsu (psali jsme zde).
Až do této chvíle by se zdála situace této stáje vyřešena. Jenomže právní potíže provázející hlavní akcionáře společnosti Force India Limited (Vijay Mallya a Subrata Roy), kteří vlastní dohromady 85 procent vše dále komplikují a nyní je k úspěšnému prodeji týmu zapotřebí souhlasu třinácti indických bank. A ten včas nepřišel.
Protože vše proběhlo na základě prodeje aktiv musí tým nastoupit do šampionátu jako nový účastník. Stáj by tím zároveň přišla o podíl ze společných zisků Formule 1, jestliže by nedošlo k jednohlasnému souhlasu všech ostatních konkurentů. Tři z nich jsou ale proti.
Nastala tak nepříjemná situace. V současné době totiž drží Force India Limited účast v šampionátu pro tým Sahara Force India, ale bez jakýchkoli aktiv, zatímco investiční skupina Lawrence Strolla má v rukou veškeré ostatní vybavení včetně vozů, nicméně nemá přihlášku do mistrovství. A dokud se toto všechno nevyřeší, nemůže se tým Velké ceny Belgie zúčastnit. Ta se přitom jede již o tomto víkendu.
Záležitostí se zabývá také FIA, která nyní studuje právní důsledky a očekává se její stanovisko. Samotný tým nevydal pro média od testování na maďarském Hungaroringu žádné prohlášení a mluvčí stáje aktuální situaci nekomentuje.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.