Francouzský závodník a zároveň bývalý pilot Formule 1 Jean-Eric Vergne získal titul v šampionátu elektrických monopostů Formule E a není zcela vyloučeno, že by se mohl na startovní rošt grand prix opět vrátit.
Všechno zřejmě způsobily již avizované přesuny v soupiskách některých týmů pro příští sezónu. Své působiště změní po uplynutí současné sezóny Pierre Gasly (z Toro Rosso do Red Bullu), Daniel Ricciardo (z Red Bullu do Renaultu), Carlos Sainz (z Renaultu do McLarenu), zatímco Fernando Alonso jezdící za McLaren končí v F1 úplně a o osudu jeho současného stájového kolegy Stoffela Vandoornea není dosud rozhodnuto.
Vergne má několikaleté zkušenosti z královny motorsportu, kdy v sezónách 2012 až 2014 závodil ve službách stáje Toro Rosso. Tam ale jeho cesta u juniorské stáje Red Bullu skončila a Francouz se tak musel poohlédnout po jiných odvětvích rychlých kol.
Dokázal se prosadit v kategorii LMP2 šampionátu vytrvalostních závodů WEC a již zmíněných formulí na elektrický pohon, kde v sezóně 2017/18 dosáhl na mistrovský titul. Zásluhou těchto výsledků a pohybu „škatulat“ ve startovním poli Formule 1 byl dle jeho vlastních slov „osloven jedním z týmů, ale nikoli Red Bullem“, vyjádřil se pro Autosport.
„Je to legrační, před dvěma roky byla Formule 1 něčím, co mi už nikdy neotevře své dveře. Dnes nejsou otevřené dokořán, ale jsem v kontaktu s některými týmy a věci se začínají dávat trochu do pohybu. Tím, že Daniel odchází k Renaultu se trh s jezdci úplně změnil. Z toho, že se mi ozvalo pár týmů kvůli tomu, co mám v plánu dělat dál ve mně vyvolává pocit Ó, já pro Formuli 1 existuji!“ pokračuje. “Bylo by opravdu hezké dostat pořádnou šanci v F1. Mám zde nějakou nedokončenou práci a s ohledem na vše, co jsem se poslední dobou naučil, jak moc jsem se zlepšil si myslím, že by to bylo úplně jiné kafe.“
Jak již bylo zmíněno výše, u top týmů se jeho comeback zřejmě konat nebude. Mercedes již ohlásil sestavu pro příští rok beze změn (Lewis Hamilton a Valtteri Bottas), Ferrari má zajištěného Sebastiana Vettela, po jehož boku bude dle očekávání buď Kimi Räikkönen nebo nadějný talent ze Sauberu Charles Leclerc a u Red Bullu je už také zcela jasno, tedy volné místo po Danielu Ricciardovi zaplní vedle Maxe Verstappena současný pilot sesterské stáje Toro Rosso Pierre Gasly.
Vergne ale nechce být jenom do počtu. „Je zde nějaká možnost,“ říká. „Nerad bych zpátky do týmu, kde bych neměl šanci prokázat své schopnosti. Jsem do jisté míry populární a jít do týmu, kde nemohu bodovat, po jednom roce to všechno, pro co jsem tvrdě dřel, zmizí. Možná ne za jeden rok, ale nechci zahodit všechnu tu těžkou práci a vystavit se riziku, že návratem do F1 vstoupím do týmu, jenž mi nemůže dát vůz, se kterým bych mohl bojovat o (lepší) pozice.“
Francouzský jezdec je tak trochu smolařem, jelikož v kritických fázích jeho kariéry ve Formuli 1 mu nebylo nabídnuto atraktivní místo. Red Bull dal nejprve po odchodu Marka Webbera pro sezónu 2014 šanci Danielu Ricciardovi, aby o rok později po přestupu Sebastiana Vettela k Ferrari upřednostnil Daniila Kvyata.
„Jsem vděčný za vše, co se mi ve Formuli 1 přihodilo, dobré i špatné“, uzavírá. „Díky tomu, kým jsem (nyní) by se věci mohly rozhodně zcela obrátit.“
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.