Francouzský závodník a zároveň bývalý pilot Formule 1 Jean-Eric Vergne získal titul v šampionátu elektrických monopostů Formule E a není zcela vyloučeno, že by se mohl na startovní rošt grand prix opět vrátit.
Všechno zřejmě způsobily již avizované přesuny v soupiskách některých týmů pro příští sezónu. Své působiště změní po uplynutí současné sezóny Pierre Gasly (z Toro Rosso do Red Bullu), Daniel Ricciardo (z Red Bullu do Renaultu), Carlos Sainz (z Renaultu do McLarenu), zatímco Fernando Alonso jezdící za McLaren končí v F1 úplně a o osudu jeho současného stájového kolegy Stoffela Vandoornea není dosud rozhodnuto.
Vergne má několikaleté zkušenosti z královny motorsportu, kdy v sezónách 2012 až 2014 závodil ve službách stáje Toro Rosso. Tam ale jeho cesta u juniorské stáje Red Bullu skončila a Francouz se tak musel poohlédnout po jiných odvětvích rychlých kol.
Dokázal se prosadit v kategorii LMP2 šampionátu vytrvalostních závodů WEC a již zmíněných formulí na elektrický pohon, kde v sezóně 2017/18 dosáhl na mistrovský titul. Zásluhou těchto výsledků a pohybu „škatulat“ ve startovním poli Formule 1 byl dle jeho vlastních slov „osloven jedním z týmů, ale nikoli Red Bullem“, vyjádřil se pro Autosport.
„Je to legrační, před dvěma roky byla Formule 1 něčím, co mi už nikdy neotevře své dveře. Dnes nejsou otevřené dokořán, ale jsem v kontaktu s některými týmy a věci se začínají dávat trochu do pohybu. Tím, že Daniel odchází k Renaultu se trh s jezdci úplně změnil. Z toho, že se mi ozvalo pár týmů kvůli tomu, co mám v plánu dělat dál ve mně vyvolává pocit Ó, já pro Formuli 1 existuji!“ pokračuje. “Bylo by opravdu hezké dostat pořádnou šanci v F1. Mám zde nějakou nedokončenou práci a s ohledem na vše, co jsem se poslední dobou naučil, jak moc jsem se zlepšil si myslím, že by to bylo úplně jiné kafe.“
Jak již bylo zmíněno výše, u top týmů se jeho comeback zřejmě konat nebude. Mercedes již ohlásil sestavu pro příští rok beze změn (Lewis Hamilton a Valtteri Bottas), Ferrari má zajištěného Sebastiana Vettela, po jehož boku bude dle očekávání buď Kimi Räikkönen nebo nadějný talent ze Sauberu Charles Leclerc a u Red Bullu je už také zcela jasno, tedy volné místo po Danielu Ricciardovi zaplní vedle Maxe Verstappena současný pilot sesterské stáje Toro Rosso Pierre Gasly.
Vergne ale nechce být jenom do počtu. „Je zde nějaká možnost,“ říká. „Nerad bych zpátky do týmu, kde bych neměl šanci prokázat své schopnosti. Jsem do jisté míry populární a jít do týmu, kde nemohu bodovat, po jednom roce to všechno, pro co jsem tvrdě dřel, zmizí. Možná ne za jeden rok, ale nechci zahodit všechnu tu těžkou práci a vystavit se riziku, že návratem do F1 vstoupím do týmu, jenž mi nemůže dát vůz, se kterým bych mohl bojovat o (lepší) pozice.“
Francouzský jezdec je tak trochu smolařem, jelikož v kritických fázích jeho kariéry ve Formuli 1 mu nebylo nabídnuto atraktivní místo. Red Bull dal nejprve po odchodu Marka Webbera pro sezónu 2014 šanci Danielu Ricciardovi, aby o rok později po přestupu Sebastiana Vettela k Ferrari upřednostnil Daniila Kvyata.
„Jsem vděčný za vše, co se mi ve Formuli 1 přihodilo, dobré i špatné“, uzavírá. „Díky tomu, kým jsem (nyní) by se věci mohly rozhodně zcela obrátit.“
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.