Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
V průběhu sezony 2018 sledujeme pokračující spekulace o legálnosti hybridního pohonného ústrojí Ferrari. Dle FIA, která celou záležitost samozřejmě sledovala, je vše v pořádku. Rivalové ale italský tým neustále bedlivě sledují. Šéf týmu Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, teď řekl, že dle jeho názoru je možné pro výrobce najít cesty, jak obejít současná pravidla. Dle jeho názoru by standardizace některých částí pohonných jednotek mohla hodně ulehčit práci FIA.
"Nechci se zde vytvářet žádnou debatu, ale myslím si, že bychom měli popřemýšlet, jak pomoci FIA v otázce prosaditelnosti pravidel. Opravdu věřím, že komplexita motoru je tak velká, že bych na to nechtěl dohlížet. Takže si myslím, že bychom se na to měli podívat. Opravdu si myslím, že některé elementy standardizace nejsou jenom užitečné, ale také absolutně nezbytné, pokud si chceme udržet určitou důvěru mezi všemi zúčastněnými," říká Cyril Abiteboul pro britský Autosport.
Dle něj existují myšlenky, které by mohly pomoci s dohledem nad dodržování pravidel, protože možnosti, jak dnes obejít pravidla, jsou zřejmé. "Upřímně si myslím, že kdybychom u aktuálního motoru chtěli podvádět, tak bychom věděli, jak to udělat. A to je problém. Jsme hodně velkou společností a nikdy bychom nic takového neudělali, nemůžeme si dovolit ohrozit naší reputaci. Neříkám, že někdo podvádí, ale myslím si, že by bylo dobré zbavit se všech těch spekulací vytvořením lokální chtěné standardizace. My jsme v tomto smyslu dali nějaké návrhy," zakončil Abiteboul.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.