Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
V průběhu sezony 2018 sledujeme pokračující spekulace o legálnosti hybridního pohonného ústrojí Ferrari. Dle FIA, která celou záležitost samozřejmě sledovala, je vše v pořádku. Rivalové ale italský tým neustále bedlivě sledují. Šéf týmu Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, teď řekl, že dle jeho názoru je možné pro výrobce najít cesty, jak obejít současná pravidla. Dle jeho názoru by standardizace některých částí pohonných jednotek mohla hodně ulehčit práci FIA.
"Nechci se zde vytvářet žádnou debatu, ale myslím si, že bychom měli popřemýšlet, jak pomoci FIA v otázce prosaditelnosti pravidel. Opravdu věřím, že komplexita motoru je tak velká, že bych na to nechtěl dohlížet. Takže si myslím, že bychom se na to měli podívat. Opravdu si myslím, že některé elementy standardizace nejsou jenom užitečné, ale také absolutně nezbytné, pokud si chceme udržet určitou důvěru mezi všemi zúčastněnými," říká Cyril Abiteboul pro britský Autosport.
Dle něj existují myšlenky, které by mohly pomoci s dohledem nad dodržování pravidel, protože možnosti, jak dnes obejít pravidla, jsou zřejmé. "Upřímně si myslím, že kdybychom u aktuálního motoru chtěli podvádět, tak bychom věděli, jak to udělat. A to je problém. Jsme hodně velkou společností a nikdy bychom nic takového neudělali, nemůžeme si dovolit ohrozit naší reputaci. Neříkám, že někdo podvádí, ale myslím si, že by bylo dobré zbavit se všech těch spekulací vytvořením lokální chtěné standardizace. My jsme v tomto smyslu dali nějaké návrhy," zakončil Abiteboul.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.