Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
V průběhu sezony 2018 sledujeme pokračující spekulace o legálnosti hybridního pohonného ústrojí Ferrari. Dle FIA, která celou záležitost samozřejmě sledovala, je vše v pořádku. Rivalové ale italský tým neustále bedlivě sledují. Šéf týmu Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, teď řekl, že dle jeho názoru je možné pro výrobce najít cesty, jak obejít současná pravidla. Dle jeho názoru by standardizace některých částí pohonných jednotek mohla hodně ulehčit práci FIA.
"Nechci se zde vytvářet žádnou debatu, ale myslím si, že bychom měli popřemýšlet, jak pomoci FIA v otázce prosaditelnosti pravidel. Opravdu věřím, že komplexita motoru je tak velká, že bych na to nechtěl dohlížet. Takže si myslím, že bychom se na to měli podívat. Opravdu si myslím, že některé elementy standardizace nejsou jenom užitečné, ale také absolutně nezbytné, pokud si chceme udržet určitou důvěru mezi všemi zúčastněnými," říká Cyril Abiteboul pro britský Autosport.
Dle něj existují myšlenky, které by mohly pomoci s dohledem nad dodržování pravidel, protože možnosti, jak dnes obejít pravidla, jsou zřejmé. "Upřímně si myslím, že kdybychom u aktuálního motoru chtěli podvádět, tak bychom věděli, jak to udělat. A to je problém. Jsme hodně velkou společností a nikdy bychom nic takového neudělali, nemůžeme si dovolit ohrozit naší reputaci. Neříkám, že někdo podvádí, ale myslím si, že by bylo dobré zbavit se všech těch spekulací vytvořením lokální chtěné standardizace. My jsme v tomto smyslu dali nějaké návrhy," zakončil Abiteboul.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.