Esteban Ocon pevně věří, že bude v budoucnosti závodit za mistrovský Mercedes, byť ten nedávno prodloužil smlouvy s oběma svými současnými jezdci - s Lewisem Hamiltonem i s Valtterim Bottasem.
Mladý pilot v současnosti reprezentuje Force Indii, kam byl zapůjčen, na přestup do špičkového německého týmu si bude muset ještě počkat. Mercedes je spokojený se čtyřnásobným šampionem Hamiltonem a Bottasovi nabídl smlouvu na další rok s opcí na sezónu 2020.
"Šéfové pro mě mají plány spadající do kategorie 'ještě ne.' Myslím si, že to je pouze otázkou času," domnívá se ambiciózní Ocon o svém působení u Mercedesu, který letos útočí na pátý mistrovský titul v řadě za sebou.
Na příští sezónu zatím nemyslí, ale prodloužení kontraktu s Bottasem jej údajně nepřekvapilo. Věří, že s ním z dlouhodobého hlediska rozhodně počítají: "Má budoucnost bude brzy vyřešena. Nemám vůbec obavy. Nejsem v pozici, kdy bych měl nůž na krku."
"U Force Indie letos odvádím výbornou práci a všichni jsou s ní spokojeni. Nejsem v pozici, kdy bych musel podávat výkony za každou cenu, v závodech hodně riskovat. Necítím se tak," pokračuje 21letý pilot, který se svými 186 cm patří k nejvyšším ve startovním poli F1.
"Jsem si jistý tím, že Mercedes s mým managementem odvádí dobrou práci od té doby, co jsem se k ním přidal. Vždy mě dostávají do té nejlepší sportovní pozice pro mě. Nemusím si dělat obavy, všechno bude OK. Jestli zůstanu tady [u Force Indie] nebo půjdu jinam, to nevím. Ale příští rok budu mít určitě skvělou pozici," věří Ocon, jehož si vzal Mercedes po patronát po jeho vítězství v sérii GP3 v roce 2015.
Jak to tedy vypadá s jeho možnostmi pro příští rok? Pokud nezůstane třetí sezónu u Force Indie zachráněnou Lawrencem Strollem se skupinou investorů po boku jeho syna Lance, zůstává ve hře možnost zápůjčky k McLarenu, který po odchodu Fernanda Alonsa potvrdil Carlose Sainze. Ve Wokingu by tím pádem skončil i Stoffel Vandoorne, jenž letos jako jediný nedokázal v kvalifikacích ani jednou porazit svého týmového kolegu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.