Esteban Ocon pevně věří, že bude v budoucnosti závodit za mistrovský Mercedes, byť ten nedávno prodloužil smlouvy s oběma svými současnými jezdci - s Lewisem Hamiltonem i s Valtterim Bottasem.
Mladý pilot v současnosti reprezentuje Force Indii, kam byl zapůjčen, na přestup do špičkového německého týmu si bude muset ještě počkat. Mercedes je spokojený se čtyřnásobným šampionem Hamiltonem a Bottasovi nabídl smlouvu na další rok s opcí na sezónu 2020.
"Šéfové pro mě mají plány spadající do kategorie 'ještě ne.' Myslím si, že to je pouze otázkou času," domnívá se ambiciózní Ocon o svém působení u Mercedesu, který letos útočí na pátý mistrovský titul v řadě za sebou.
Na příští sezónu zatím nemyslí, ale prodloužení kontraktu s Bottasem jej údajně nepřekvapilo. Věří, že s ním z dlouhodobého hlediska rozhodně počítají: "Má budoucnost bude brzy vyřešena. Nemám vůbec obavy. Nejsem v pozici, kdy bych měl nůž na krku."
"U Force Indie letos odvádím výbornou práci a všichni jsou s ní spokojeni. Nejsem v pozici, kdy bych musel podávat výkony za každou cenu, v závodech hodně riskovat. Necítím se tak," pokračuje 21letý pilot, který se svými 186 cm patří k nejvyšším ve startovním poli F1.
"Jsem si jistý tím, že Mercedes s mým managementem odvádí dobrou práci od té doby, co jsem se k ním přidal. Vždy mě dostávají do té nejlepší sportovní pozice pro mě. Nemusím si dělat obavy, všechno bude OK. Jestli zůstanu tady [u Force Indie] nebo půjdu jinam, to nevím. Ale příští rok budu mít určitě skvělou pozici," věří Ocon, jehož si vzal Mercedes po patronát po jeho vítězství v sérii GP3 v roce 2015.
Jak to tedy vypadá s jeho možnostmi pro příští rok? Pokud nezůstane třetí sezónu u Force Indie zachráněnou Lawrencem Strollem se skupinou investorů po boku jeho syna Lance, zůstává ve hře možnost zápůjčky k McLarenu, který po odchodu Fernanda Alonsa potvrdil Carlose Sainze. Ve Wokingu by tím pádem skončil i Stoffel Vandoorne, jenž letos jako jediný nedokázal v kvalifikacích ani jednou porazit svého týmového kolegu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.