Carlos Sainz dnes potvrdil, že od příští sezóny bude závodit ve Formuli 1 za McLaren, který na konci roku opustí jeho krajan Fernando Alonso.
Jen dva dny poté, co 37letý Alonso oznámil svůj záměr ukončit v F1 na konci roku svou kariéru, dostáváme potvrzení o tom, koho McLaren angažuje místo něj. Z Renaultu přijde o 14 let mladší Sainz, který jinak patří Red Bullu. Jenže tam pro něj i přes odchod Daniela Ricciarda nebude místo, rakouský tým chce dát šanci spíše Pierrovi Gaslymu.
"Je mi potěšením konečně potvrdit, že od sezóny 2019 budu pilotem McLarenu. Jde o něco, co jsem už chvíli vyhlížel a jsem touto další kapitolou v mé kariéře nadšený," popisuje Sainz, jenž s týmem podepsal víceletou smlouvu.
"Fanouškem McLarenu jsem tak dlouho, jak jen pamatuji. Jde o skvělé jméno v tomto sportu s neuvěřitelným dědictvím. Piloti, kteří za McLaren během let závodili, patří mezi hrdiny F1. Fernando je samozřejmě jedním z nich, proto to je zvláštní, že zaujmu jeho místo jakou součást příští generace španělských pilotů za volantem McLarenu," pokračuje Sainz.
"Chtěl bych všem u McLarenu poděkovat za tuto příležitost splnit si dětský sen. Tým má pro budoucnost dlouhodobý plán a já se těším na to, že v jeho cestě za úspěchem budu hrát klíčovou roli," říká mladý Španěl.
Výkonný ředitel týmu Zak Brown jeho příchod komentuje slovy: "Máme ohromnou radost z toho, že se k nám přidá Carlos jakožto pilot McLarenu. Nějakou dobu jsme jej vyhodnocovali a ceníme si jej mezi příští generaci mladých talentů objevujících se v F1 velmi vysoko.
Carlos s sebou přináší perfektní směsici mládí a zkušeností. I když mu je pouze 23, tak v tomto sportu začne s námi už pátou sezónu a přinese obrovské množství závodních zkušeností - jak z F1, tak i s naším partnerem Renaultem."
When Carlos met Fernando 👨👦Around 15 years before he replaces him at @McLarenF1, in 2019...#F1 @alo_oficial @Carlossainz55 pic.twitter.com/2a7YN5D44w
— Formula 1 (@F1) August 16, 2018
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.