Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou
Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 16. srpna 2018 06:20
Sdílej:

Technický ředitel Renaultu Nick Chester promluvil o vývoje monopostu pro příští sezónu. Nechce, aby byl nějak narušen současnou situací ve středu pole, kde jsou velmi těsné rozdíly mezi týmy.

Francouzský tým během letní přestávky mezi konstruktéry okupuje s 82 body 4. příčku, pátý Haas na něj ztrácí 16 bodů. Od příštího roku vstoupí v platnost nová pravidla s odlišným konceptem předního křídla, což by mohlo mít ve zbytku sezóny vliv na jeho současné umístění.

Kdy u něj dojde k přesunu zdrojů na nový projekt? "Víme, že si to opravdu nemůžeme dovolit. Musíme vyvíjet. Máme už několik věcí ve výrobě, které se dostanou ven po přestávce. Možná to po 15. [Singapur] či 16. [Rusko] závodě budeme moci přehodnotit, ale tou dobou už stejně bude většina věcí koncem roku rozpracovaná," vysvětluje Chester.

"Je to zkrátka příliš vyrovnané. Rakouský výsledek náš náskok smazal," připomíná závod, v němž Haasy dojely na 4. a 5. místě, zatímco Renault musel s oběma vozy odstoupit. "Musíme pokračovat, tlačit na to a vůz zrychlovat," pokračuje technický ředitel Renaultu.

Velké zlepšování pohonné jednotky Ferrari v průběhu sezóny pomáhá Haasu i Sauberu, což Renaultu "dělá starosti." Jakmile se tedy rozběhne vývoj vozu pro rok 2019 naplno, tak "cokoliv pro něj najdeme a vyvineme, co bychom mohli dát i na toto auto, tak se o to pokusíme a uděláme to."

"Hodně práce teď stejně přejde do roku 2019 a jen záleží na tom, na co přijdeme. Možná dojde ještě na pár vylepšení a pak půjde jen o menší díly, které vyjdou z programu aerodynamického tunelu, který pracuje na příštím roce. Víme ale, že budeme muset pokračovat v práci po celý rok," dodává Chester.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.