Technický ředitel Renaultu Nick Chester promluvil o vývoje monopostu pro příští sezónu. Nechce, aby byl nějak narušen současnou situací ve středu pole, kde jsou velmi těsné rozdíly mezi týmy.
Francouzský tým během letní přestávky mezi konstruktéry okupuje s 82 body 4. příčku, pátý Haas na něj ztrácí 16 bodů. Od příštího roku vstoupí v platnost nová pravidla s odlišným konceptem předního křídla, což by mohlo mít ve zbytku sezóny vliv na jeho současné umístění.
Kdy u něj dojde k přesunu zdrojů na nový projekt? "Víme, že si to opravdu nemůžeme dovolit. Musíme vyvíjet. Máme už několik věcí ve výrobě, které se dostanou ven po přestávce. Možná to po 15. [Singapur] či 16. [Rusko] závodě budeme moci přehodnotit, ale tou dobou už stejně bude většina věcí koncem roku rozpracovaná," vysvětluje Chester.
"Je to zkrátka příliš vyrovnané. Rakouský výsledek náš náskok smazal," připomíná závod, v němž Haasy dojely na 4. a 5. místě, zatímco Renault musel s oběma vozy odstoupit. "Musíme pokračovat, tlačit na to a vůz zrychlovat," pokračuje technický ředitel Renaultu.
Velké zlepšování pohonné jednotky Ferrari v průběhu sezóny pomáhá Haasu i Sauberu, což Renaultu "dělá starosti." Jakmile se tedy rozběhne vývoj vozu pro rok 2019 naplno, tak "cokoliv pro něj najdeme a vyvineme, co bychom mohli dát i na toto auto, tak se o to pokusíme a uděláme to."
"Hodně práce teď stejně přejde do roku 2019 a jen záleží na tom, na co přijdeme. Možná dojde ještě na pár vylepšení a pak půjde jen o menší díly, které vyjdou z programu aerodynamického tunelu, který pracuje na příštím roce. Víme ale, že budeme muset pokračovat v práci po celý rok," dodává Chester.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.