Šéf Toro Rosso Franz Tost přiznává, že jeho tým po nasazení některých větších vylepšení vozu STR13 nedosahuje stanovených cílů a že za očekáváními zaostává. Ve Spa a v Monze se budou trápit, naopak v Singapuru očekávají dobrý výsledek.
Stáj z Faenzy nasadila větší vylepšení aerodynamiky včetně nového předního křídla v Rakousku či v Británii, nedokázala z nich však dostat výkonnost, kterou papírově měla. Došlo to tak daleko, že se nového křídla v posledních dvou závodech před letní přestávkou - na Hockenheimringu na Hungaroringu - vzdala.
Tost přiznává, že toho od vylepšení čekali podstatně více a že jim tyto dílčí neúspěchy mohou ztížit obranu osmé pozice před Sauberem v šampionátu konstruktérů. Švýcarský soupeř ztrácí jen 10 bodů.
"U vylepšení jsme nedosáhli našich cílů, čekali jsme od nich více. Střed pole je velmi vyrovnaný, dělí ho setiny sekundy. A když se nedokážete zlepšovat, pak těžko hájíte svou pozici. V současné době za našimi očekáváními zaostáváme," připouští šéf Toro Rosso.
"Doufám, že ve druhé polovině sezóny naši výkonnost dokážeme vylepšit. Ano, je to těžké. Sauber, Haas dosáhli velkých pokroků, také díky jejich fantastické pohonné jednotce Ferrari. Proto se to pro nás stalo náročné být v první desítce," pokračuje Tost, jehož tým letos využívá motory Honda.
Podle jezdce Pierra Gaslyho musí teprve pochopit, proč předvádějí tak nekonzistentní výkony. Závody ve Spa a na Monze s dlouhými rovinkami mohou podle něj být pro Toro Rosso s Hondou hodně těžké.
"Myslím, že stále existuje několik věcí, kterým nerozumíme - proč někdy podáváme mnohem lepší než očekávané výkony a proč se jindy trápíme podstatně víc, než si myslíme. Samozřejmě víme, že na řadu přijdou okruhy, kde nám to půjde mnohem lépe. Spa a Monza podle mě pro nás budou celkem náročné, ale Singapur je jedním z těch, na který se musíme zaměřit [pro získání dobrého výsledku]," dodává Gasly.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.