Šéf Toro Rosso Franz Tost přiznává, že jeho tým po nasazení některých větších vylepšení vozu STR13 nedosahuje stanovených cílů a že za očekáváními zaostává. Ve Spa a v Monze se budou trápit, naopak v Singapuru očekávají dobrý výsledek.
Stáj z Faenzy nasadila větší vylepšení aerodynamiky včetně nového předního křídla v Rakousku či v Británii, nedokázala z nich však dostat výkonnost, kterou papírově měla. Došlo to tak daleko, že se nového křídla v posledních dvou závodech před letní přestávkou - na Hockenheimringu na Hungaroringu - vzdala.
Tost přiznává, že toho od vylepšení čekali podstatně více a že jim tyto dílčí neúspěchy mohou ztížit obranu osmé pozice před Sauberem v šampionátu konstruktérů. Švýcarský soupeř ztrácí jen 10 bodů.
"U vylepšení jsme nedosáhli našich cílů, čekali jsme od nich více. Střed pole je velmi vyrovnaný, dělí ho setiny sekundy. A když se nedokážete zlepšovat, pak těžko hájíte svou pozici. V současné době za našimi očekáváními zaostáváme," připouští šéf Toro Rosso.
"Doufám, že ve druhé polovině sezóny naši výkonnost dokážeme vylepšit. Ano, je to těžké. Sauber, Haas dosáhli velkých pokroků, také díky jejich fantastické pohonné jednotce Ferrari. Proto se to pro nás stalo náročné být v první desítce," pokračuje Tost, jehož tým letos využívá motory Honda.
Podle jezdce Pierra Gaslyho musí teprve pochopit, proč předvádějí tak nekonzistentní výkony. Závody ve Spa a na Monze s dlouhými rovinkami mohou podle něj být pro Toro Rosso s Hondou hodně těžké.
"Myslím, že stále existuje několik věcí, kterým nerozumíme - proč někdy podáváme mnohem lepší než očekávané výkony a proč se jindy trápíme podstatně víc, než si myslíme. Samozřejmě víme, že na řadu přijdou okruhy, kde nám to půjde mnohem lépe. Spa a Monza podle mě pro nás budou celkem náročné, ale Singapur je jedním z těch, na který se musíme zaměřit [pro získání dobrého výsledku]," dodává Gasly.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.