Šéf Toro Rosso Franz Tost přiznává, že jeho tým po nasazení některých větších vylepšení vozu STR13 nedosahuje stanovených cílů a že za očekáváními zaostává. Ve Spa a v Monze se budou trápit, naopak v Singapuru očekávají dobrý výsledek.
Stáj z Faenzy nasadila větší vylepšení aerodynamiky včetně nového předního křídla v Rakousku či v Británii, nedokázala z nich však dostat výkonnost, kterou papírově měla. Došlo to tak daleko, že se nového křídla v posledních dvou závodech před letní přestávkou - na Hockenheimringu na Hungaroringu - vzdala.
Tost přiznává, že toho od vylepšení čekali podstatně více a že jim tyto dílčí neúspěchy mohou ztížit obranu osmé pozice před Sauberem v šampionátu konstruktérů. Švýcarský soupeř ztrácí jen 10 bodů.
"U vylepšení jsme nedosáhli našich cílů, čekali jsme od nich více. Střed pole je velmi vyrovnaný, dělí ho setiny sekundy. A když se nedokážete zlepšovat, pak těžko hájíte svou pozici. V současné době za našimi očekáváními zaostáváme," připouští šéf Toro Rosso.
"Doufám, že ve druhé polovině sezóny naši výkonnost dokážeme vylepšit. Ano, je to těžké. Sauber, Haas dosáhli velkých pokroků, také díky jejich fantastické pohonné jednotce Ferrari. Proto se to pro nás stalo náročné být v první desítce," pokračuje Tost, jehož tým letos využívá motory Honda.
Podle jezdce Pierra Gaslyho musí teprve pochopit, proč předvádějí tak nekonzistentní výkony. Závody ve Spa a na Monze s dlouhými rovinkami mohou podle něj být pro Toro Rosso s Hondou hodně těžké.
"Myslím, že stále existuje několik věcí, kterým nerozumíme - proč někdy podáváme mnohem lepší než očekávané výkony a proč se jindy trápíme podstatně víc, než si myslíme. Samozřejmě víme, že na řadu přijdou okruhy, kde nám to půjde mnohem lépe. Spa a Monza podle mě pro nás budou celkem náročné, ale Singapur je jedním z těch, na který se musíme zaměřit [pro získání dobrého výsledku]," dodává Gasly.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.