Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu
Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 15. srpna 2018 6:20
Sdílej:

Šéf Toro Rosso Franz Tost přiznává, že jeho tým po nasazení některých větších vylepšení vozu STR13 nedosahuje stanovených cílů a že za očekáváními zaostává. Ve Spa a v Monze se budou trápit, naopak v Singapuru očekávají dobrý výsledek.

Stáj z Faenzy nasadila větší vylepšení aerodynamiky včetně nového předního křídla v Rakousku či v Británii, nedokázala z nich však dostat výkonnost, kterou papírově měla. Došlo to tak daleko, že se nového křídla v posledních dvou závodech před letní přestávkou - na Hockenheimringu na Hungaroringu - vzdala.

Tost přiznává, že toho od vylepšení čekali podstatně více a že jim tyto dílčí neúspěchy mohou ztížit obranu osmé pozice před Sauberem v šampionátu konstruktérů. Švýcarský soupeř ztrácí jen 10 bodů.

"U vylepšení jsme nedosáhli našich cílů, čekali jsme od nich více. Střed pole je velmi vyrovnaný, dělí ho setiny sekundy. A když se nedokážete zlepšovat, pak těžko hájíte svou pozici. V současné době za našimi očekáváními zaostáváme," připouští šéf Toro Rosso.

"Doufám, že ve druhé polovině sezóny naši výkonnost dokážeme vylepšit. Ano, je to těžké. Sauber, Haas dosáhli velkých pokroků, také díky jejich fantastické pohonné jednotce Ferrari. Proto se to pro nás stalo náročné být v první desítce," pokračuje Tost, jehož tým letos využívá motory Honda.

Podle jezdce Pierra Gaslyho musí teprve pochopit, proč předvádějí tak nekonzistentní výkony. Závody ve Spa a na Monze s dlouhými rovinkami mohou podle něj být pro Toro Rosso s Hondou hodně těžké.

"Myslím, že stále existuje několik věcí, kterým nerozumíme - proč někdy podáváme mnohem lepší než očekávané výkony a proč se jindy trápíme podstatně víc, než si myslíme. Samozřejmě víme, že na řadu přijdou okruhy, kde nám to půjde mnohem lépe. Spa a Monza podle mě pro nás budou celkem náročné, ale Singapur je jedním z těch, na který se musíme zaměřit [pro získání dobrého výsledku]," dodává Gasly.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.