Budoucnost Sergia Pérez u Force Indie je nejistá poté, co ji zachránil Lance Stroll s konsorciem dalších investorů. Proto během letní přestávky zjišťuje, jaké by měl případně možnosti v ostatních týmech. Věří, že jich má díky své formě několik.
Pérez byl jedním z těch, kdo před letní přestávkou poslal Force Indii kvůli dluhům do exekuce. Lawrence Stroll dal dohromady skupinu investorů, kteří stáj bývalého majitele Vijaye Mallyi zachránili a převzali. S přestupem do ní je nyní spojován syn kanadského milionáře Lance Stroll, jenž závodí za nekonkurenceschopný Williams.
Sergio si kvůli tomu možná bude muset hledat místo jinde: "Jsem šťastný, protože mám několik možností. Samozřejmě všichni chceme závodit za dva nejlepší týmy, ale ne nepravděpodobné, že bych se k nim v příští sezóně dostal."
"Musím tedy přemýšlet o tom, co by pro mě bylo tou nejlepší možností, tím nejlepším místem, kde bych předvedl své schopnosti. V předchozích dvou letech jsem byl nejlepším pilotem mimo tři špičkové týmy," upozorňuje na sebe Mexičan, jenž v roce 2016 nasbíral 101 a loni sto bodů. Letos už mu v polovině sezóny patří až 10. příčka, před ním se nacházejí Fernando Alonso (McLaren), Kevin Magnussen (Haas) či Nico Hülkenberg (Renault).
"Chci vidět, co je možné u týmů, které mají volná místa, a pak se rozhodnu. Ale také chci vidět, co se stane tady, protože mimo špičkové tři týmy má podle mě Force India ten největší potenciál," hodnotí Pérez.
Na rozhodnutí má dle svých slov ale ještě čas: "Nespěchám, protože jsem v dobré formě. Věřím, že během letní přestávky si udělám dobrou představu o tom, co se tady děje, a pak se mohu rozhodnout," dodává sebevědomý jezdec.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.