Sauber sice v průběhu první části sezóny 2018 dosáhl pokroku, ten podle jeho jezdce Charlese Leclerca ale kvůli špatnému začátku není tak ohromný, jak by se mohlo zdát.
V Austrálii se oba bílo-červené vozy sponzorované automobilkou Alfa Romeo kvalifikovaly až do deváté řady, v Bahrajnu se dostal Marcus Ericsson na 17. příčku a v závodě překvapivě vyjel dva mistrovské body.
V Ázerbájdžánu Leclerc po startu z 13. místa šokoval dojezdem do cíle na 6. pozici před Fernandem Alonsem s McLarenem. Od té doby se dostal na body čtyřikrát a třikrát v poslední pěti závodech postoupil do poslední části kvalifikace (Q3).
"Myslím si, že díky nám vypadal větší, než ve skutečnosti byl - i když byl velký," hodnotí Leclerc pokrok svého týmu. "V prvním závodě jsem zkrátka nezajel dobře, takže výkonnost byla kvůli mě pochopitelně horší, než měla být."
"Potom pokrok od Baku až doposud je dán zejména díky vozu a tomu, jak jsme se s ním zlepšili. Stále tedy jde o velký krok. Teď jsme v posledních několika velkých cenách byli velmi blízko Q3, což je moc dobrým znamením a celému týmu to dodává velkou motivaci," pokračuje mladý pilot.
Sauber, jenž letos začal využívat aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak do letní přestávky nasbíral 18 bodů, což je více, než za předchozí dva ročníky dohromady (5 + 2). První část sezóny 2018 tedy Leclerc hodnotí jako "neuvěřitelnou. Když se podívám na to, kde jsme byli poslední dva roky a kde jsme v této první části, tak je to lepší, než jsme mohli snít."
Na svůj talent upozorňuje zejména v kvalifikacích: "Vždycky jsem na kvalifikaci velmi tvrdě pracoval. Jde zřejmě o můj oblíbený okamžik víkendu. Vždycky si opravdu užívám, když během kvalifikačního kola posouvám limity, což v posledních závodech vycházelo hodně dobře," dodává Leclerc.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.