Sauber sice v průběhu první části sezóny 2018 dosáhl pokroku, ten podle jeho jezdce Charlese Leclerca ale kvůli špatnému začátku není tak ohromný, jak by se mohlo zdát.
V Austrálii se oba bílo-červené vozy sponzorované automobilkou Alfa Romeo kvalifikovaly až do deváté řady, v Bahrajnu se dostal Marcus Ericsson na 17. příčku a v závodě překvapivě vyjel dva mistrovské body.
V Ázerbájdžánu Leclerc po startu z 13. místa šokoval dojezdem do cíle na 6. pozici před Fernandem Alonsem s McLarenem. Od té doby se dostal na body čtyřikrát a třikrát v poslední pěti závodech postoupil do poslední části kvalifikace (Q3).
"Myslím si, že díky nám vypadal větší, než ve skutečnosti byl - i když byl velký," hodnotí Leclerc pokrok svého týmu. "V prvním závodě jsem zkrátka nezajel dobře, takže výkonnost byla kvůli mě pochopitelně horší, než měla být."
"Potom pokrok od Baku až doposud je dán zejména díky vozu a tomu, jak jsme se s ním zlepšili. Stále tedy jde o velký krok. Teď jsme v posledních několika velkých cenách byli velmi blízko Q3, což je moc dobrým znamením a celému týmu to dodává velkou motivaci," pokračuje mladý pilot.
Sauber, jenž letos začal využívat aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak do letní přestávky nasbíral 18 bodů, což je více, než za předchozí dva ročníky dohromady (5 + 2). První část sezóny 2018 tedy Leclerc hodnotí jako "neuvěřitelnou. Když se podívám na to, kde jsme byli poslední dva roky a kde jsme v této první části, tak je to lepší, než jsme mohli snít."
Na svůj talent upozorňuje zejména v kvalifikacích: "Vždycky jsem na kvalifikaci velmi tvrdě pracoval. Jde zřejmě o můj oblíbený okamžik víkendu. Vždycky si opravdu užívám, když během kvalifikačního kola posouvám limity, což v posledních závodech vycházelo hodně dobře," dodává Leclerc.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.