Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chválí japonského motoráře za zlepšení, kterého v letošní sezóně se svou pohonnou jednotkou dosáhl. Podle něj je na správné cestě.
"Vzhledem k situaci a dostupným zdrojům odvádí Toro Rosso dobrou práci, stejně jako Honda. Japonci dosáhli důležitého pokroku, obzvlášť v oblasti výkonnosti," všímá si fungování nového svazku šéf F1.
Toro Rosso je letos po přechodu na japonské motory s 28 body mezi konstruktéry osmé, zatímco loni bylo s motory Renault po zisku 39 bodů šesté. Honda tehdy měla s McLarenem během letní přestávky na svém kontě jen 11 bodů.
"Důležité je to, že jsou na správné cestě, protože příští rok budou poskytovat pohonné jednotky také Red Bullu. Čím více týmů dokáže bojovat na špici, tím lépe pro podívanou - to je přesně to, co si fanoušci a Formule 1 také přejí," pokračuje Brawn.
I když je Honda stále nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotkou, tak po posledním závodu v Maďarsku vyzdvihuje její pozitiva: "Tým poháněný Hondou oslavil svůj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny. Gasly dojel v závodě na skvělém 6. místě. Byl jediným, kterého nepředčil hvězdný pilot z jednoho ze tří špičkových týmů, a Hartley skončil 11., také blízko bodů."
"Tým v této sezóně zažil dobré i špatné. Na jedné straně mezi vrcholy patřil Bahrajn, Monako a Maďarsko, na druhé ale byl obětí smůly," dodává Brawn na adresu Toro Rosso. V Bahrajnu se Gasly s jeho vozem STR13 kvalifikoval na 6. místě a cílem projel dokonce na čtvrté příčce, zatímco v Monaku si v závodě polepšil o 3 místa a finišoval jako sedmý.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.