Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chválí japonského motoráře za zlepšení, kterého v letošní sezóně se svou pohonnou jednotkou dosáhl. Podle něj je na správné cestě.
"Vzhledem k situaci a dostupným zdrojům odvádí Toro Rosso dobrou práci, stejně jako Honda. Japonci dosáhli důležitého pokroku, obzvlášť v oblasti výkonnosti," všímá si fungování nového svazku šéf F1.
Toro Rosso je letos po přechodu na japonské motory s 28 body mezi konstruktéry osmé, zatímco loni bylo s motory Renault po zisku 39 bodů šesté. Honda tehdy měla s McLarenem během letní přestávky na svém kontě jen 11 bodů.
"Důležité je to, že jsou na správné cestě, protože příští rok budou poskytovat pohonné jednotky také Red Bullu. Čím více týmů dokáže bojovat na špici, tím lépe pro podívanou - to je přesně to, co si fanoušci a Formule 1 také přejí," pokračuje Brawn.
I když je Honda stále nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotkou, tak po posledním závodu v Maďarsku vyzdvihuje její pozitiva: "Tým poháněný Hondou oslavil svůj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny. Gasly dojel v závodě na skvělém 6. místě. Byl jediným, kterého nepředčil hvězdný pilot z jednoho ze tří špičkových týmů, a Hartley skončil 11., také blízko bodů."
"Tým v této sezóně zažil dobré i špatné. Na jedné straně mezi vrcholy patřil Bahrajn, Monako a Maďarsko, na druhé ale byl obětí smůly," dodává Brawn na adresu Toro Rosso. V Bahrajnu se Gasly s jeho vozem STR13 kvalifikoval na 6. místě a cílem projel dokonce na čtvrté příčce, zatímco v Monaku si v závodě polepšil o 3 místa a finišoval jako sedmý.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.