Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chválí japonského motoráře za zlepšení, kterého v letošní sezóně se svou pohonnou jednotkou dosáhl. Podle něj je na správné cestě.
"Vzhledem k situaci a dostupným zdrojům odvádí Toro Rosso dobrou práci, stejně jako Honda. Japonci dosáhli důležitého pokroku, obzvlášť v oblasti výkonnosti," všímá si fungování nového svazku šéf F1.
Toro Rosso je letos po přechodu na japonské motory s 28 body mezi konstruktéry osmé, zatímco loni bylo s motory Renault po zisku 39 bodů šesté. Honda tehdy měla s McLarenem během letní přestávky na svém kontě jen 11 bodů.
"Důležité je to, že jsou na správné cestě, protože příští rok budou poskytovat pohonné jednotky také Red Bullu. Čím více týmů dokáže bojovat na špici, tím lépe pro podívanou - to je přesně to, co si fanoušci a Formule 1 také přejí," pokračuje Brawn.
I když je Honda stále nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotkou, tak po posledním závodu v Maďarsku vyzdvihuje její pozitiva: "Tým poháněný Hondou oslavil svůj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny. Gasly dojel v závodě na skvělém 6. místě. Byl jediným, kterého nepředčil hvězdný pilot z jednoho ze tří špičkových týmů, a Hartley skončil 11., také blízko bodů."
"Tým v této sezóně zažil dobré i špatné. Na jedné straně mezi vrcholy patřil Bahrajn, Monako a Maďarsko, na druhé ale byl obětí smůly," dodává Brawn na adresu Toro Rosso. V Bahrajnu se Gasly s jeho vozem STR13 kvalifikoval na 6. místě a cílem projel dokonce na čtvrté příčce, zatímco v Monaku si v závodě polepšil o 3 místa a finišoval jako sedmý.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.