Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve si myslí, že jeho krajan Lance Stroll by měl ihned opustit Williams a za Force Indii, kterou koupil jeho otec Lawrence stojící v čele konsorcia investor, nastoupit už po letní přestávce ve Spa.
“Lance by měl sezónu dokončit u Force Indie. Neměl by čekat. Měl by jet už v Belgii na konci měsíce,” radí mladému jezdci Villeneuve I presto, že Sergio Pérez a Esteban Ocon tam mají platné smlouvy.
“V F1 se dá udělat cokoliv. Viděli jsme to v minulosti. Jezdecké změny v průběhu sezóny jsou uskutečnitelné,” domnívá se Kanaďan, jenž v roce 1997 získal s Williamsem titul mistra světa. Letos je ale tato stáj s pouhými čtyřmi body v šampionátu poslední.
Podle Villeneuva postupně umírá a odchod Strollů může vest až k jejímu zániku: „Ztráta nejen Lawrence, ale i sponzora (Martini) je zřejmě posledním hřebíkem do rakve. Přijdou pak o spoustu peněz z televizních práv, protože budou na dně šampionátu. Ani platící piloti u nich nebudou chtít utrácet peníze.“
Force India je na rozdíl od Williamsu pro Strolla dobrou investicí: „Organizace je lepší než Williams. Letošní vývoj zastavili, protože si ho nemohli dovolit. Lawrence vždy dovedl značky k růstu, je to jedna z jeho silných stránek. Nemohl to dokázat u Williamsu, protože nebyl majitelem, ale jeho vliv u Force Indie bude větší. Pomůže jim. Force India zůstane závodním týmem – na rozdíl od Williamsu,“ tvrdí Villeneuve.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.