Rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi těžce snáší, že letos nezávodí. Doufá v brzký nástup ve Formule 1, kde všem ukáže, že není pouhým simulátorovým jezdcem.
Italský mladík skončil v GP2 v roce 2016 těsně druhý za Pierrem Gaslym, jenž nyní působí u Toro Rosso. Během dvou prvních velkých cen sezóny 2017 nahradil v kokpitu Sauberu zraněného Pascala Wehrleina, jenž havaroval při Závodě šampionů. Od té doby však pro Ferrari s Sauber pouze testuje a během závodních víkendů dostal několik příležitostí v prvních trénincích od Sauberu a Haasu.
Ferrari jej loni jmenovalo jako svého rezervního pilota. Hodně času tráví na simulátoru, kde závodnímu týmu hodně pomáhá s hledáním vhodného nastavení během víkendů velkých cen. Za svůj přínos si vysloužil pochvalu také od čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, to mu však už nestačí.
"Nejsem simulátorový jezdec, chci být ve voze. To je můj cíl pro příští rok. Chci dostat svou šanci a vidět, jestli jsem připravený. Chci ukázat, že jsem tady, protože jsem dobrým jezdcem, ne jen simulátorovým jezdcem," horlivě vysvětluje Giovinazzi.
"Už tak jsem opravdu šťastným klukem. Jsem třetím jezdcem Ferrari, což je pro mnoho pilotů možná sen. Pro mě se podpisem s Ferrari sen splnil. Samozřejmě to je těžké nebýt na trati, ale jeden rok počkám. Teď čekám. Ale jak říkám, chci zkrátka svou šanci a ukázat, že tady jsem díky svým schopnostem," pokračuje 24letý Ital.
Letos nastoupil za Sauber po uzavření partnerství s Alfou Romeo ke dvěma pátečním tréninkům. Doufá, že mu to poslouží jako odrazový můstek k závodní sedačce příští rok.
"S týmem jsem fakt spokojený, u Sauberu pracují dobře. Proč ne? Musíme si ale počkat. Soustředíme se teď na dobrý pocit z auta a snažíme se poznat všechny v týmu - mechaniky, inženýry. A když k tomu potom dojde, tak už budu se všemi v týmu připravený. Záleží na pohybech ostatních pilotů. Hodně se povídá o různých přestupech. Musíme si počkat. Cílem je rozhodně dostat se na rošt. Doufám, že se toho dočkám příští rok," dodává Giovinazzi.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.