Rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi těžce snáší, že letos nezávodí. Doufá v brzký nástup ve Formule 1, kde všem ukáže, že není pouhým simulátorovým jezdcem.
Italský mladík skončil v GP2 v roce 2016 těsně druhý za Pierrem Gaslym, jenž nyní působí u Toro Rosso. Během dvou prvních velkých cen sezóny 2017 nahradil v kokpitu Sauberu zraněného Pascala Wehrleina, jenž havaroval při Závodě šampionů. Od té doby však pro Ferrari s Sauber pouze testuje a během závodních víkendů dostal několik příležitostí v prvních trénincích od Sauberu a Haasu.
Ferrari jej loni jmenovalo jako svého rezervního pilota. Hodně času tráví na simulátoru, kde závodnímu týmu hodně pomáhá s hledáním vhodného nastavení během víkendů velkých cen. Za svůj přínos si vysloužil pochvalu také od čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, to mu však už nestačí.
"Nejsem simulátorový jezdec, chci být ve voze. To je můj cíl pro příští rok. Chci dostat svou šanci a vidět, jestli jsem připravený. Chci ukázat, že jsem tady, protože jsem dobrým jezdcem, ne jen simulátorovým jezdcem," horlivě vysvětluje Giovinazzi.
"Už tak jsem opravdu šťastným klukem. Jsem třetím jezdcem Ferrari, což je pro mnoho pilotů možná sen. Pro mě se podpisem s Ferrari sen splnil. Samozřejmě to je těžké nebýt na trati, ale jeden rok počkám. Teď čekám. Ale jak říkám, chci zkrátka svou šanci a ukázat, že tady jsem díky svým schopnostem," pokračuje 24letý Ital.
Letos nastoupil za Sauber po uzavření partnerství s Alfou Romeo ke dvěma pátečním tréninkům. Doufá, že mu to poslouží jako odrazový můstek k závodní sedačce příští rok.
"S týmem jsem fakt spokojený, u Sauberu pracují dobře. Proč ne? Musíme si ale počkat. Soustředíme se teď na dobrý pocit z auta a snažíme se poznat všechny v týmu - mechaniky, inženýry. A když k tomu potom dojde, tak už budu se všemi v týmu připravený. Záleží na pohybech ostatních pilotů. Hodně se povídá o různých přestupech. Musíme si počkat. Cílem je rozhodně dostat se na rošt. Doufám, že se toho dočkám příští rok," dodává Giovinazzi.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.