Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku
Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 9. srpna 2018 6:30
Sdílej:

Rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi těžce snáší, že letos nezávodí. Doufá v brzký nástup ve Formule 1, kde všem ukáže, že není pouhým simulátorovým jezdcem.

Italský mladík skončil v GP2 v roce 2016 těsně druhý za Pierrem Gaslym, jenž nyní působí u Toro Rosso. Během dvou prvních velkých cen sezóny 2017 nahradil v kokpitu Sauberu zraněného Pascala Wehrleina, jenž havaroval při Závodě šampionů. Od té doby však pro Ferrari s Sauber pouze testuje a během závodních víkendů dostal několik příležitostí v prvních trénincích od Sauberu a Haasu.

Ferrari jej loni jmenovalo jako svého rezervního pilota. Hodně času tráví na simulátoru, kde závodnímu týmu hodně pomáhá s hledáním vhodného nastavení během víkendů velkých cen. Za svůj přínos si vysloužil pochvalu také od čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, to mu však už nestačí.

"Nejsem simulátorový jezdec, chci být ve voze. To je můj cíl pro příští rok. Chci dostat svou šanci a vidět, jestli jsem připravený. Chci ukázat, že jsem tady, protože jsem dobrým jezdcem, ne jen simulátorovým jezdcem," horlivě vysvětluje Giovinazzi.

"Už tak jsem opravdu šťastným klukem. Jsem třetím jezdcem Ferrari, což je pro mnoho pilotů možná sen. Pro mě se podpisem s Ferrari sen splnil. Samozřejmě to je těžké nebýt na trati, ale jeden rok počkám. Teď čekám. Ale jak říkám, chci zkrátka svou šanci a ukázat, že tady jsem díky svým schopnostem," pokračuje 24letý Ital.

Letos nastoupil za Sauber po uzavření partnerství s Alfou Romeo ke dvěma pátečním tréninkům. Doufá, že mu to poslouží jako odrazový můstek k závodní sedačce příští rok.

"S týmem jsem fakt spokojený, u Sauberu pracují dobře. Proč ne? Musíme si ale počkat. Soustředíme se teď na dobrý pocit z auta a snažíme se poznat všechny v týmu - mechaniky, inženýry. A když k tomu potom dojde, tak už budu se všemi v týmu připravený. Záleží na pohybech ostatních pilotů. Hodně se povídá o různých přestupech. Musíme si počkat. Cílem je rozhodně dostat se na rošt. Doufám, že se toho dočkám příští rok," dodává Giovinazzi.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.