Pirelli se pochlubilo myšlenkou, že by ve vrcholné disciplíně motorsportu rádo prosadilo svou technologii chytrých pneumatik. O co jde a v čem by spočíval její přínos?
Italský výrobce již má ve své nabídce chytré pneumatiky Connesso pro silniční vozidla. Tuto technologii by chtěl prosadit i do F1, uvědomuje si ale, že by to vyžadovalo určitý čas.
"Víme, že chytré pneumatiky jsou budoucností. Pneumatika, která hovoří s autem je něčím, co jsme studovali mnoho let. Vyvíjíme tedy čidla atd.," vysvětluje pro racefans.net Mario Isola, sportovní ředitel Pirelli.
"Ale jejich využití v motorsportu, obzvlášť u pneumatik Formule 1, kde máte síly, zrychlení, energii a teploty mnohem vyšší než u silničního vozu, to je něco, co musíme před zavedením ještě zanalyzovat," pokračuje.
Chytrá pneumatika by mohla řídicí jednotce monopostu předávat informace o svém opotřebení, přilnavosti, teplotě, tlaku, a to vše navíc pro týmy i fanoušky v reálném čase. Vývoj by pak mohlo Pirelli využít u svých produktů pro běžný silniční provoz.
"Všechna data, která v F1 sbíráme, vzhledem k detailům, které v F1 máte, se hodně týkají silničních aut. Hovoříme o tlaku vzduchu, teplotu už měříme, úroveň přilnavosti, tento druh věcí. Kdybychom tohle dokázali sbírat v F1, tak by to vzhledem k té úrovni detailů bylo určitě pro silniční auta opravdu užitečné," domnívá se Isola.
Existuje však riziko odhalení citlivých informací o vozech týmů. "Musíme věnovat pozornost komerční stránce, abychom nezahrnuli důvěrné informace. Ale mohli bychom získávat užitečné informace také pro zábavu diváků. Věřím, že hlavní cíl je technický."
"Mít něco užitečného pro bezpečnost, protože když zavedete tento druh senzoru v silničním voze, pak jde zejména o bezpečnost - aby varoval, pokud je pneumatika příliš opotřebená, když jedete moc rychle nebo když se změní přilnavost vozovky. Všechny tyto informace jsou tedy u silničního auta užitečné. A když je dokážete sbírat u sportovní pneumatiky, pak je to ještě zajímavější," těší sportovního šéfa Pirelli.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.