Pirelli se pochlubilo myšlenkou, že by ve vrcholné disciplíně motorsportu rádo prosadilo svou technologii chytrých pneumatik. O co jde a v čem by spočíval její přínos?
Italský výrobce již má ve své nabídce chytré pneumatiky Connesso pro silniční vozidla. Tuto technologii by chtěl prosadit i do F1, uvědomuje si ale, že by to vyžadovalo určitý čas.
"Víme, že chytré pneumatiky jsou budoucností. Pneumatika, která hovoří s autem je něčím, co jsme studovali mnoho let. Vyvíjíme tedy čidla atd.," vysvětluje pro racefans.net Mario Isola, sportovní ředitel Pirelli.
"Ale jejich využití v motorsportu, obzvlášť u pneumatik Formule 1, kde máte síly, zrychlení, energii a teploty mnohem vyšší než u silničního vozu, to je něco, co musíme před zavedením ještě zanalyzovat," pokračuje.
Chytrá pneumatika by mohla řídicí jednotce monopostu předávat informace o svém opotřebení, přilnavosti, teplotě, tlaku, a to vše navíc pro týmy i fanoušky v reálném čase. Vývoj by pak mohlo Pirelli využít u svých produktů pro běžný silniční provoz.
"Všechna data, která v F1 sbíráme, vzhledem k detailům, které v F1 máte, se hodně týkají silničních aut. Hovoříme o tlaku vzduchu, teplotu už měříme, úroveň přilnavosti, tento druh věcí. Kdybychom tohle dokázali sbírat v F1, tak by to vzhledem k té úrovni detailů bylo určitě pro silniční auta opravdu užitečné," domnívá se Isola.
Existuje však riziko odhalení citlivých informací o vozech týmů. "Musíme věnovat pozornost komerční stránce, abychom nezahrnuli důvěrné informace. Ale mohli bychom získávat užitečné informace také pro zábavu diváků. Věřím, že hlavní cíl je technický."
"Mít něco užitečného pro bezpečnost, protože když zavedete tento druh senzoru v silničním voze, pak jde zejména o bezpečnost - aby varoval, pokud je pneumatika příliš opotřebená, když jedete moc rychle nebo když se změní přilnavost vozovky. Všechny tyto informace jsou tedy u silničního auta užitečné. A když je dokážete sbírat u sportovní pneumatiky, pak je to ještě zajímavější," těší sportovního šéfa Pirelli.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.