Pirelli se pochlubilo myšlenkou, že by ve vrcholné disciplíně motorsportu rádo prosadilo svou technologii chytrých pneumatik. O co jde a v čem by spočíval její přínos?
Italský výrobce již má ve své nabídce chytré pneumatiky Connesso pro silniční vozidla. Tuto technologii by chtěl prosadit i do F1, uvědomuje si ale, že by to vyžadovalo určitý čas.
"Víme, že chytré pneumatiky jsou budoucností. Pneumatika, která hovoří s autem je něčím, co jsme studovali mnoho let. Vyvíjíme tedy čidla atd.," vysvětluje pro racefans.net Mario Isola, sportovní ředitel Pirelli.
"Ale jejich využití v motorsportu, obzvlášť u pneumatik Formule 1, kde máte síly, zrychlení, energii a teploty mnohem vyšší než u silničního vozu, to je něco, co musíme před zavedením ještě zanalyzovat," pokračuje.
Chytrá pneumatika by mohla řídicí jednotce monopostu předávat informace o svém opotřebení, přilnavosti, teplotě, tlaku, a to vše navíc pro týmy i fanoušky v reálném čase. Vývoj by pak mohlo Pirelli využít u svých produktů pro běžný silniční provoz.
"Všechna data, která v F1 sbíráme, vzhledem k detailům, které v F1 máte, se hodně týkají silničních aut. Hovoříme o tlaku vzduchu, teplotu už měříme, úroveň přilnavosti, tento druh věcí. Kdybychom tohle dokázali sbírat v F1, tak by to vzhledem k té úrovni detailů bylo určitě pro silniční auta opravdu užitečné," domnívá se Isola.
Existuje však riziko odhalení citlivých informací o vozech týmů. "Musíme věnovat pozornost komerční stránce, abychom nezahrnuli důvěrné informace. Ale mohli bychom získávat užitečné informace také pro zábavu diváků. Věřím, že hlavní cíl je technický."
"Mít něco užitečného pro bezpečnost, protože když zavedete tento druh senzoru v silničním voze, pak jde zejména o bezpečnost - aby varoval, pokud je pneumatika příliš opotřebená, když jedete moc rychle nebo když se změní přilnavost vozovky. Všechny tyto informace jsou tedy u silničního auta užitečné. A když je dokážete sbírat u sportovní pneumatiky, pak je to ještě zajímavější," těší sportovního šéfa Pirelli.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.