Force India je ve Formuli 1 zachráněna. Správce konkursní podstaty v úterý přijal nabídku konsorcia vedeného Lawrencem Strollem.
Nabídka konsorcia financovaného kanadským miliardářem a s pomocí provozního ředitele Otmara Szafnauera a dalších vedoucích pracovníků závodního týmu byla přijata včera večer. Správce konkursní podstaty rozhodl, že Force Indii vrátí solvenci.
Dalšími investory tohoto konsorcia jsou kanadský podnikatel Andre Desmarais, Jonathan Dudman ze společnosti Moncaco Sports a Management, lídr módního byznysu John Idol, telekomunikační investor John McCaw mladší, finanční expert Michael de Picciotto a Strollův obchodní partner Silas Chou.
Ti v plné výši uhradí veškeré závazky týmu, mezi jehož velké věřitele patřili i jezdec Sergio Pérez a dodavatel motorů Mercedes. Všech 405 pracovních míst je zachráněno a garantovány jsou i finance pro další chod. Nové vedení tým přebírá po Vijayovi Mallyovi a holdingu Orange India Holdings Sarl.
"Tento výsledek zajišťuje budoucnost týmu Force India ve Formuli 1 a umožní našemu týmu závodníků soutěžit s využitím našeho plného potenciálu. Je mi potěšením, že máme podporu konsorcia investorů, jež nám jako týmu věří a jež vidí značný obchodní potenciál, který teď Force India v F1 a v budoucnosti má," pochvaluje si Szafnauer.
"Naše odborné znalosti a odhodlání vedly k tomu, že jsme vždy bojovali se soupeři těžší váhové kategorie, a tato nová investice nám zajišťuje světlou budoucnost. Rád bych také poděkoval Vijayovi, skupině Sahara a rodině Molů za veškerou jejich podporu a vedení týmu tak daleko, jak jim to jen podmínky umožnily," pokračuje provozní ředitel Force Indie.
Stroll byl již dříve spojován s možnou investicí u Force Indie po nespokojenosti s výkonností Williamsu, kde jezdí jeho syn Lance, v posledních sezónách. O stáj se nyní ucházelo několik zájemců: dvě americká konsorcia a jedna britská firma.
"Jen zřídka může být společnost zachráněna a vrátí se k solvenci. Kvalita různých zájemců byla působivá a vyžadovala pečlivé zvažování při nucené správě. Po robustním procesu jsme nakonec skončili u velmi důvěryhodné nabídky na záchranu společnosti a obnovení solvence. Finance na podporu týmu budou dostupné od dnešního dne a více jich dorazí, jakmile se společnost dostane z nucené správy, což očekáváme v rámci dvou nebo tří týdnů," uvedl správce konkursní podstaty Geoff Rowley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.