McLaren projevil po odchodu Erica Boulliera obrovský zájem o služby Daniela Ricciarda, ten se však nakonec rozhodl pro Renault. Co vše bylo v pozadí hry o australského talentovaného jezdce?
Velmi těsný duel s obrovským množstvím peněz ve hře"Měli jsme několik schůzek. Jsme velkými fanoušky Daniela. Myslím, že jde o skvělého kluka a že je výborným závodním jezdcem. Jak blízko jsme byli jeho získání, tak tu odpověď podle mě zná pouze Daniel," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown jednání s Ricciardem o přestupu.
Proč dal při odchodu z Red Bullu ale nakonec přednost francouzskému soupeři? "Myslím, že kdybychom jezdili o něco konkurenceschopněji, tak by to naše šance zvýšilo. Podle mě měl silnou touhu odejít a bylo to mezi námi a Renaultem velmi těsné. Jak moc, to by vám nejlépe sdělil Daniel. Ale určitě je někým, koho si moc ceníme," vysvětluje šéf McLarenu.
Na kolik si Ricciardo přijde?Australský pilot s Renaultem podle zákulisních informací podepsal dvouletý kontrakt v hodnotě 1,56 miliardy Kč (70 mil. dolarů), McLaren měl nabízet 690 mil. Kč (31 mil. dolarů) za rok.
"Šlo zatím o jedno z nejtěžších rozhodnutí mé kariéry, domníval jsem se ale, že pro mě nastal čas podstoupit čerstvou a novou výzvu," uvedl Ricciardo. Pro Red Bull šlo o nepříjemnou a nečekanou ránu - údajně měl už dokonce natočené video s oznámením o prodloužení jeho služeb. Toho se však kvůli poslednímu vývoji událostí ale již nikdy nedočkáme.
Rakouský tým loni navýšil plat Maxovi Verstappenovi při uzavření smlouvy až do konce roku 2020, čímž jakoby vyslal zprávu: "Max je náš kluk." Mateschitz sice nabídl Danielovi podobné peníze (20 mil. dolarů ročně) i jednoletou smlouvu, aby si vyzkoušel pohonnou jednotku Hondy.
Mezi oběma jezdci to vřelo v Baku, nelibost nad postupem Red Bullu dal Ricciardo nahlas najevo v radiokomunikaci během kvalifikace na Velkou cenu Rakouska. Možná jej pomohl přesvědčit i odstupující technický ředitel Renaultu Bob Bell, jenž má ty nejlepší informace o vývoji a jenž kdysi přetáhl Lewise Hamiltona k Mercedesu.
Zda Australanovi odvážný risk s továrním francouzským týmem vyjde, to se teprve ukáže. Jisté je ale už to, že se dle schopností a nyní i dle výplaty řadí k absolutní jezdecké špičce. Na konci roku 2020 ve svých 31 letech bude na vrcholu a k dispozici bude mít zřejmě širší výběr, pokud to nepůjde Renaultu, zatímco letos už bylo u Mercedesu zavřeno a u Ferrari se toho taky moc nezmění - buď si nechají Kimiho Räikkönen, popř. dají šanci mladému Charlesovi Leclercovi.
Alonso k Red Bullu?Ricciardo během letní přestávky svým překvapivým rozhodnutím rozhýbal trh s jezdci, McLaren ani plány Fernanda Alonsa na případný přestup k Red Bullu to však podle Browna nenaruší.
"Myslím, že to v některých týmech rozvířil, my ale máme plán, podle něhož postupujeme. Ricciardův přestup na něj nemá vliv. Red Bull je skvělým závodním týmem, Alonso má však podle mě v hlavě to, co chce dělat. Nikdy neříkej nikdy, podle mě se tím ale ve Fernandově světě nic nemění," uzavírá výkonný ředitel McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.