McLaren projevil po odchodu Erica Boulliera obrovský zájem o služby Daniela Ricciarda, ten se však nakonec rozhodl pro Renault. Co vše bylo v pozadí hry o australského talentovaného jezdce?
Velmi těsný duel s obrovským množstvím peněz ve hře"Měli jsme několik schůzek. Jsme velkými fanoušky Daniela. Myslím, že jde o skvělého kluka a že je výborným závodním jezdcem. Jak blízko jsme byli jeho získání, tak tu odpověď podle mě zná pouze Daniel," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown jednání s Ricciardem o přestupu.
Proč dal při odchodu z Red Bullu ale nakonec přednost francouzskému soupeři? "Myslím, že kdybychom jezdili o něco konkurenceschopněji, tak by to naše šance zvýšilo. Podle mě měl silnou touhu odejít a bylo to mezi námi a Renaultem velmi těsné. Jak moc, to by vám nejlépe sdělil Daniel. Ale určitě je někým, koho si moc ceníme," vysvětluje šéf McLarenu.
Na kolik si Ricciardo přijde?Australský pilot s Renaultem podle zákulisních informací podepsal dvouletý kontrakt v hodnotě 1,56 miliardy Kč (70 mil. dolarů), McLaren měl nabízet 690 mil. Kč (31 mil. dolarů) za rok.
"Šlo zatím o jedno z nejtěžších rozhodnutí mé kariéry, domníval jsem se ale, že pro mě nastal čas podstoupit čerstvou a novou výzvu," uvedl Ricciardo. Pro Red Bull šlo o nepříjemnou a nečekanou ránu - údajně měl už dokonce natočené video s oznámením o prodloužení jeho služeb. Toho se však kvůli poslednímu vývoji událostí ale již nikdy nedočkáme.
Rakouský tým loni navýšil plat Maxovi Verstappenovi při uzavření smlouvy až do konce roku 2020, čímž jakoby vyslal zprávu: "Max je náš kluk." Mateschitz sice nabídl Danielovi podobné peníze (20 mil. dolarů ročně) i jednoletou smlouvu, aby si vyzkoušel pohonnou jednotku Hondy.
Mezi oběma jezdci to vřelo v Baku, nelibost nad postupem Red Bullu dal Ricciardo nahlas najevo v radiokomunikaci během kvalifikace na Velkou cenu Rakouska. Možná jej pomohl přesvědčit i odstupující technický ředitel Renaultu Bob Bell, jenž má ty nejlepší informace o vývoji a jenž kdysi přetáhl Lewise Hamiltona k Mercedesu.
Zda Australanovi odvážný risk s továrním francouzským týmem vyjde, to se teprve ukáže. Jisté je ale už to, že se dle schopností a nyní i dle výplaty řadí k absolutní jezdecké špičce. Na konci roku 2020 ve svých 31 letech bude na vrcholu a k dispozici bude mít zřejmě širší výběr, pokud to nepůjde Renaultu, zatímco letos už bylo u Mercedesu zavřeno a u Ferrari se toho taky moc nezmění - buď si nechají Kimiho Räikkönen, popř. dají šanci mladému Charlesovi Leclercovi.
Alonso k Red Bullu?Ricciardo během letní přestávky svým překvapivým rozhodnutím rozhýbal trh s jezdci, McLaren ani plány Fernanda Alonsa na případný přestup k Red Bullu to však podle Browna nenaruší.
"Myslím, že to v některých týmech rozvířil, my ale máme plán, podle něhož postupujeme. Ricciardův přestup na něj nemá vliv. Red Bull je skvělým závodním týmem, Alonso má však podle mě v hlavě to, co chce dělat. Nikdy neříkej nikdy, podle mě se tím ale ve Fernandově světě nic nemění," uzavírá výkonný ředitel McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.