McLaren projevil po odchodu Erica Boulliera obrovský zájem o služby Daniela Ricciarda, ten se však nakonec rozhodl pro Renault. Co vše bylo v pozadí hry o australského talentovaného jezdce?
Velmi těsný duel s obrovským množstvím peněz ve hře"Měli jsme několik schůzek. Jsme velkými fanoušky Daniela. Myslím, že jde o skvělého kluka a že je výborným závodním jezdcem. Jak blízko jsme byli jeho získání, tak tu odpověď podle mě zná pouze Daniel," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown jednání s Ricciardem o přestupu.
Proč dal při odchodu z Red Bullu ale nakonec přednost francouzskému soupeři? "Myslím, že kdybychom jezdili o něco konkurenceschopněji, tak by to naše šance zvýšilo. Podle mě měl silnou touhu odejít a bylo to mezi námi a Renaultem velmi těsné. Jak moc, to by vám nejlépe sdělil Daniel. Ale určitě je někým, koho si moc ceníme," vysvětluje šéf McLarenu.
Na kolik si Ricciardo přijde?Australský pilot s Renaultem podle zákulisních informací podepsal dvouletý kontrakt v hodnotě 1,56 miliardy Kč (70 mil. dolarů), McLaren měl nabízet 690 mil. Kč (31 mil. dolarů) za rok.
"Šlo zatím o jedno z nejtěžších rozhodnutí mé kariéry, domníval jsem se ale, že pro mě nastal čas podstoupit čerstvou a novou výzvu," uvedl Ricciardo. Pro Red Bull šlo o nepříjemnou a nečekanou ránu - údajně měl už dokonce natočené video s oznámením o prodloužení jeho služeb. Toho se však kvůli poslednímu vývoji událostí ale již nikdy nedočkáme.
Rakouský tým loni navýšil plat Maxovi Verstappenovi při uzavření smlouvy až do konce roku 2020, čímž jakoby vyslal zprávu: "Max je náš kluk." Mateschitz sice nabídl Danielovi podobné peníze (20 mil. dolarů ročně) i jednoletou smlouvu, aby si vyzkoušel pohonnou jednotku Hondy.
Mezi oběma jezdci to vřelo v Baku, nelibost nad postupem Red Bullu dal Ricciardo nahlas najevo v radiokomunikaci během kvalifikace na Velkou cenu Rakouska. Možná jej pomohl přesvědčit i odstupující technický ředitel Renaultu Bob Bell, jenž má ty nejlepší informace o vývoji a jenž kdysi přetáhl Lewise Hamiltona k Mercedesu.
Zda Australanovi odvážný risk s továrním francouzským týmem vyjde, to se teprve ukáže. Jisté je ale už to, že se dle schopností a nyní i dle výplaty řadí k absolutní jezdecké špičce. Na konci roku 2020 ve svých 31 letech bude na vrcholu a k dispozici bude mít zřejmě širší výběr, pokud to nepůjde Renaultu, zatímco letos už bylo u Mercedesu zavřeno a u Ferrari se toho taky moc nezmění - buď si nechají Kimiho Räikkönen, popř. dají šanci mladému Charlesovi Leclercovi.
Alonso k Red Bullu?Ricciardo během letní přestávky svým překvapivým rozhodnutím rozhýbal trh s jezdci, McLaren ani plány Fernanda Alonsa na případný přestup k Red Bullu to však podle Browna nenaruší.
"Myslím, že to v některých týmech rozvířil, my ale máme plán, podle něhož postupujeme. Ricciardův přestup na něj nemá vliv. Red Bull je skvělým závodním týmem, Alonso má však podle mě v hlavě to, co chce dělat. Nikdy neříkej nikdy, podle mě se tím ale ve Fernandově světě nic nemění," uzavírá výkonný ředitel McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.