Max Verstappen si stěžuje na pohonnou jednotku Renaultu, který jim poskytuje vylepšení se zpožděním. Se svým Red Bullem a vývojem monopostu je však spokojený, podle něj v této oblasti patří na absolutní špičku.
Red Bull se příští rok rozhodl změnit motorového partnera a přejít k Hondě. Bude se mu dostávat od Renaultu v poslední části sezóny 2018 stejného přístupu jako doposud? "Těžko říct. Například u paliva jsme mohli mít vylepšení v Německu, ale dostali jsme ho až v Maďarsku, protože si nebyli jistí spolehlivostí," kroutí hlavou Verstappen.
"Jsou to všechny tyto věci. Když se objeví nové díly, pak je samozřejmě dostane nedříve tovární tým, což je také logické, ale pro nás škoda. Zkrátka víte, že Ferrari a Mercedes je hned nasadí a mohou mít jeden či dva závody výhodu, než ten krok udělá zbytek, My jsme tedy stále dva závody pozadu," poukazuje pilot Red Bullu, který se těší, až se mu změní status ze zákaznického týmu na tovární.
Rakouský tým si za svou situaci může částečně sám tím, že se rozhodl pro odlišného dodavatele benzínu a maziv, než používá Renault se zákaznickým McLarenem. Ve Viry proto musí vyhradit zdroje navíc pro testování vylepšení s produkty ExxonMobil, jenž představil letos první vylepšení paliva až na Hungaroringu, zatímco BP Castrol tak učinil již v květnu ve Barceloně.
"Obzvlášť nyní mají svůj vlastní tovární tým, tak věci dostáváte vždy trochu se zpožděním. Řekněme to takto: teď, když je jisté, že přejdete k Hondě, tak to nebude fungovat ve váš prospěch. Ale tak už to chodívá - my jsme to věděli, takže to jen musíte akceptovat," pokračuje holandský pilot.
Šasi svého týmu si však pochvaluje, podle něj předčí i špičku pole - Ferrari s Mercedesem, kteří jsou v šampionátu před nimi: "Doufám, že budeme pokračovat v dobrém vývoji vozu. Motor je obtížný příběh. Jsme lepší než oni, pokud jde auto, v tomhle to jsou oni [Ferrari a Mercedes], kteří mají co dohánět," dodává Verstappen, jehož týmový kolega Daniel Ricciardo se rozhodl Red Bullu před příští sezónou opustit.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.