Zrychlení vozu Force Indie bude záležet na novém majiteli, tým na něm stále pracuje

Force India při testech v Maďarsku minulý týden nechyběla
Force India při testech v Maďarsku minulý týden nechyběla, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 6. srpna 2018 06:30
Sdílej:

Force India se před letní přestávkou dostala do nelichotivé situace: její majitel Vijay Mallya nad ní ztratil kontrolu a tým se dostal do exekuce. Jak je to s vývojem vozu a přípravou dalších vylepšení? Podle provozního ředitele Otmara Szafnauera teď vše záleží na tom, jak rychle se situace vyřeší.

Stáj sídlící v Silverstone měla před posledními závody návrhy nových dílů připravené k výrobě, ale kvůli své finanční situaci k ní nedošlo. To se odrazilo na její formě na závodních okruzích. Hungaroring sice neměl patřit mezi okruhy, které by vozu VJM11 měly sedět, ale 13. a 14. místo Estebana Ocona a Sergia Péreze bylo zklamání.

Až se Force India vymaní z exekuce a začnou do ní od nových majitelů opět proudit peníze, pak bude připravena zahájit výrobu vylepšení, která budou na vůz nasazena v poslední fází sezóny.

"Skončit na 13. a 14. místě, to není skvělé. Zas o tolik jsme nezaostávali, možná o dvě nebo tři desetiny za některými týmy středu pole. Jenže jsme neměli rychlost. Musíme přivážet nějaká vylepšení, pak budeme rychlejší, snad toho dosáhneme," uvádí Szafnauer.

"Návrhy jsou připravené, takže to je pouze otázkou zaplacení našim dodavatelům, aby začali s výrobou nástrojů a dílů pro auto. K tomu nedojde během noci, tyto plány však budeme schopni naplnit. Měli bychom mít připravena dobrý vylepšení, snad i významná, ale jen čas řekne, kdy [je dostaneme na aut]," pokračuje provozní ředitel Force Indie.

Ta je i přes veškeré potíže stále na šestém místě v šampionátu, na pátý Haas přitom ztrácí jen 7 bodů. V předchozích dvou sezónách skončila na čtvrté příčce, kterou před ní letos s náskokem 23 bodů okupuje Renault. Nyní si ale bude muset hlídat i záda - o 7 bodů za ní je McLaren, který usilovně pracuje na vyřešení svých aerodynamických problémů.

Technický ředitel Force Indie Andrew Green nicméně věří, že stále mají na obhajobu čtvrtého místa, jen musí nasadit vylepšení, na kterých pracují: "V té části roštu je několik týmů, které si mění pořadí a mění se v počtu vybojovaných bodů."

"Stačí jeden výjimečný závod, aby se dostal mimo dosah nebo aby se nějaký jiný tým dostal do hry, taková je momentálně úroveň soutěže. Stále jde o závody ve zbrojení. Pokud nasadíte na auto nové díly a zrychlíte ho, pak se posouváte dopředu. Když to neděláte, propadáte se, protože to dělají všichni ostatní," vysvětluje Green.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.