Force India se před letní přestávkou dostala do nelichotivé situace: její majitel Vijay Mallya nad ní ztratil kontrolu a tým se dostal do exekuce. Jak je to s vývojem vozu a přípravou dalších vylepšení? Podle provozního ředitele Otmara Szafnauera teď vše záleží na tom, jak rychle se situace vyřeší.
Stáj sídlící v Silverstone měla před posledními závody návrhy nových dílů připravené k výrobě, ale kvůli své finanční situaci k ní nedošlo. To se odrazilo na její formě na závodních okruzích. Hungaroring sice neměl patřit mezi okruhy, které by vozu VJM11 měly sedět, ale 13. a 14. místo Estebana Ocona a Sergia Péreze bylo zklamání.
Až se Force India vymaní z exekuce a začnou do ní od nových majitelů opět proudit peníze, pak bude připravena zahájit výrobu vylepšení, která budou na vůz nasazena v poslední fází sezóny.
"Skončit na 13. a 14. místě, to není skvělé. Zas o tolik jsme nezaostávali, možná o dvě nebo tři desetiny za některými týmy středu pole. Jenže jsme neměli rychlost. Musíme přivážet nějaká vylepšení, pak budeme rychlejší, snad toho dosáhneme," uvádí Szafnauer.
"Návrhy jsou připravené, takže to je pouze otázkou zaplacení našim dodavatelům, aby začali s výrobou nástrojů a dílů pro auto. K tomu nedojde během noci, tyto plány však budeme schopni naplnit. Měli bychom mít připravena dobrý vylepšení, snad i významná, ale jen čas řekne, kdy [je dostaneme na aut]," pokračuje provozní ředitel Force Indie.
Ta je i přes veškeré potíže stále na šestém místě v šampionátu, na pátý Haas přitom ztrácí jen 7 bodů. V předchozích dvou sezónách skončila na čtvrté příčce, kterou před ní letos s náskokem 23 bodů okupuje Renault. Nyní si ale bude muset hlídat i záda - o 7 bodů za ní je McLaren, který usilovně pracuje na vyřešení svých aerodynamických problémů.
Technický ředitel Force Indie Andrew Green nicméně věří, že stále mají na obhajobu čtvrtého místa, jen musí nasadit vylepšení, na kterých pracují: "V té části roštu je několik týmů, které si mění pořadí a mění se v počtu vybojovaných bodů."
"Stačí jeden výjimečný závod, aby se dostal mimo dosah nebo aby se nějaký jiný tým dostal do hry, taková je momentálně úroveň soutěže. Stále jde o závody ve zbrojení. Pokud nasadíte na auto nové díly a zrychlíte ho, pak se posouváte dopředu. Když to neděláte, propadáte se, protože to dělají všichni ostatní," vysvětluje Green.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.