Carlos Sainz je považován za jednoho z favoritů na místo u McLarenu v příští sezóně. Uvolní ho případně Red Bull a bude pro něj u týmu vůbec volné místo?
Britský tým svou jezdeckou sestavu pro příští ročník F1 nepotvrdil. Fernando Alonso přemýšlí o svém pokračování a Stoffel Vandoorne je po náročné první polovině sezóny kvůli svému deficitu na stájového kolegu pod velkým tlakem a spekuluje se o jeho náhradě.
Sainz letos závodí za Renault, kam byl zapůjčen Red Bullem, protože si nepřál jezdit za Toro Rosso. Jenže do Enstone k Nicovi Hülkenbergovi se rozhodl překvapivě přijít Daniel Ricciardo, proto si musí hledat místo někde jinde. Existuje pro něj šance se vrátit k mateřskému týmu, o postup výše ale usiluje i Pierre Gasly.
A jak Španěla vnímá výkonný ředitel McLarenu Zak Brown? "Carlose považujeme za výborného jezdce. Samozřejmě, že je potenciálně na trhu, i když přesně neznáme jeho situaci u Renaultu a Red Bullu, rozhodně je ale někým, kterého byste měli na svém užším výběru pilotů pro závodní vůz. Kdyby byl volný a my měli místo, rozhodně by byl vysoko v našem seznamu na zvážení," odpovídá.
Obecně se zatím očekává, že Alonso ve Wokingu zůstane. Ale co když se rozhodne po sezóně odejít? "Se Stoffelem a s Fernandem máme dlouhodobé smlouvy, ale jak si dokážete představit, tak se v nich nachází široká škála prvků," komentuje šéf McLarenu.
"O našich jezdcích nakonec rozhodneme tehdy, když budeme připraveni. Očekávám, že k tomu dojde nějakou dobu po letní přestávce. Stále vyhodnocujeme a analyzujeme, co by bylo pro McLaren tou nejlepší kombinací pro další období. Stoffel je velkou součástí tohoto uvažování," pokračuje Brown.
McLarenu patří ještě talentovaný Lando Norris, o dalším mladíkovi Nyckovi de Vriesovi pro závodní sedačku "moc neuvažují. Myslíme si, že Lando je očividně budoucí hvězdou. Procházíme celým jezdeckým scénářem, a když máte takový talent, jakým je Lando, tak si ho chcete v rodině udržet. Neřekl bych ale, že to je tak černé a bílé, jak se psalo," dodává Zak Brown.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.