Carlos Sainz je považován za jednoho z favoritů na místo u McLarenu v příští sezóně. Uvolní ho případně Red Bull a bude pro něj u týmu vůbec volné místo?
Britský tým svou jezdeckou sestavu pro příští ročník F1 nepotvrdil. Fernando Alonso přemýšlí o svém pokračování a Stoffel Vandoorne je po náročné první polovině sezóny kvůli svému deficitu na stájového kolegu pod velkým tlakem a spekuluje se o jeho náhradě.
Sainz letos závodí za Renault, kam byl zapůjčen Red Bullem, protože si nepřál jezdit za Toro Rosso. Jenže do Enstone k Nicovi Hülkenbergovi se rozhodl překvapivě přijít Daniel Ricciardo, proto si musí hledat místo někde jinde. Existuje pro něj šance se vrátit k mateřskému týmu, o postup výše ale usiluje i Pierre Gasly.
A jak Španěla vnímá výkonný ředitel McLarenu Zak Brown? "Carlose považujeme za výborného jezdce. Samozřejmě, že je potenciálně na trhu, i když přesně neznáme jeho situaci u Renaultu a Red Bullu, rozhodně je ale někým, kterého byste měli na svém užším výběru pilotů pro závodní vůz. Kdyby byl volný a my měli místo, rozhodně by byl vysoko v našem seznamu na zvážení," odpovídá.
Obecně se zatím očekává, že Alonso ve Wokingu zůstane. Ale co když se rozhodne po sezóně odejít? "Se Stoffelem a s Fernandem máme dlouhodobé smlouvy, ale jak si dokážete představit, tak se v nich nachází široká škála prvků," komentuje šéf McLarenu.
"O našich jezdcích nakonec rozhodneme tehdy, když budeme připraveni. Očekávám, že k tomu dojde nějakou dobu po letní přestávce. Stále vyhodnocujeme a analyzujeme, co by bylo pro McLaren tou nejlepší kombinací pro další období. Stoffel je velkou součástí tohoto uvažování," pokračuje Brown.
McLarenu patří ještě talentovaný Lando Norris, o dalším mladíkovi Nyckovi de Vriesovi pro závodní sedačku "moc neuvažují. Myslíme si, že Lando je očividně budoucí hvězdou. Procházíme celým jezdeckým scénářem, a když máte takový talent, jakým je Lando, tak si ho chcete v rodině udržet. Neřekl bych ale, že to je tak černé a bílé, jak se psalo," dodává Zak Brown.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.