Daniel Ricciardo po včerejším oznámení toho, že od sezony 2019 bude nově závodit za Renault, řekl, že je smutné končit jeho dlouhodobé partnerství s Red Bullem. Australan ale připustil, že na změnu byla ta správná doba.
Australan pracoval pro Red Bull od roku 2008, když společně vítězili ve Formuli Renault 2.0 a Britské Formule 3. V roce 2011 jej Red Bull prosadil do závodů Formule 1. Tehdy odjel část sezony s HRT a v roce 2012 již absolvoval celou sezonu s Toro Rosso. Později byl povýšen do hlavního týmu Red Bullu, kde nahradil Marka Webbera. Od roku 2014 pro Red Bull vyhrál 7 závodů.
Zatímco všeobecné očekávání bylo, že Ricciardo prodlouží u Red Bullu, tak Australan včera všechny překvapil, když oznámil, že se dohodl na přechodu k Renaultu. "Novinka je venku, je to reálné. Bylo to jednoznačně nejtěžší rozhodnutí, které jsem ve své kariéře udělal - ale na světě jsem již 29 let a bylo to vlastně jedno z nejtěžších životních rozhodnutí, které jsem udělal.
A change is gonna come. Excited for the next chapter with @RenaultSportF1. Thank you for the kind messages and well wishes I've received. pic.twitter.com/2qpKYYGGvH
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 4. srpna 2018"Je smutné, že jdu dále, to je jasné. Ale na výzvu u Renaultu už se těším. S Red Bullem to ale byla 10 letá cesta. Byl jsem v juniorském programu v roce 2008, mám z toho několik neuvěřitelných vzpomínek. Jsou to věci, za které budu vždy vděčný a nikdy na tu jízdu nezapomenu. Osobně jsem ale cítil, že je teď pro mě správný čas na to se posunout a prožít čerstvý start někde jinde. Myslím, že to pro mě bude zdravé," pokračuje Ricciardo.
Australan letos vyhrál závody v Číně a v Monaku a v průběžném pořadí mu patří pátá příčka. Na lídra Hamiltona mu schází 95 bodů. Před sebou má ale s Red Bullem ještě devět závodů. "Je to vzrušující, co je s Renaultem přede mnou. Ale chtěl bych poděkovat Red Bull Racingu a společnosti Red Bull za všechno, co pro mě udělali. Opravdu si toho z hloubi srdce vážím a zbývá nám ještě devět závodů, takže pojďme na to."
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.