Daniel Ricciardo po včerejším oznámení toho, že od sezony 2019 bude nově závodit za Renault, řekl, že je smutné končit jeho dlouhodobé partnerství s Red Bullem. Australan ale připustil, že na změnu byla ta správná doba.
Australan pracoval pro Red Bull od roku 2008, když společně vítězili ve Formuli Renault 2.0 a Britské Formule 3. V roce 2011 jej Red Bull prosadil do závodů Formule 1. Tehdy odjel část sezony s HRT a v roce 2012 již absolvoval celou sezonu s Toro Rosso. Později byl povýšen do hlavního týmu Red Bullu, kde nahradil Marka Webbera. Od roku 2014 pro Red Bull vyhrál 7 závodů.
Zatímco všeobecné očekávání bylo, že Ricciardo prodlouží u Red Bullu, tak Australan včera všechny překvapil, když oznámil, že se dohodl na přechodu k Renaultu. "Novinka je venku, je to reálné. Bylo to jednoznačně nejtěžší rozhodnutí, které jsem ve své kariéře udělal - ale na světě jsem již 29 let a bylo to vlastně jedno z nejtěžších životních rozhodnutí, které jsem udělal.
A change is gonna come. Excited for the next chapter with @RenaultSportF1. Thank you for the kind messages and well wishes I've received. pic.twitter.com/2qpKYYGGvH
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 4. srpna 2018"Je smutné, že jdu dále, to je jasné. Ale na výzvu u Renaultu už se těším. S Red Bullem to ale byla 10 letá cesta. Byl jsem v juniorském programu v roce 2008, mám z toho několik neuvěřitelných vzpomínek. Jsou to věci, za které budu vždy vděčný a nikdy na tu jízdu nezapomenu. Osobně jsem ale cítil, že je teď pro mě správný čas na to se posunout a prožít čerstvý start někde jinde. Myslím, že to pro mě bude zdravé," pokračuje Ricciardo.
Australan letos vyhrál závody v Číně a v Monaku a v průběžném pořadí mu patří pátá příčka. Na lídra Hamiltona mu schází 95 bodů. Před sebou má ale s Red Bullem ještě devět závodů. "Je to vzrušující, co je s Renaultem přede mnou. Ale chtěl bych poděkovat Red Bull Racingu a společnosti Red Bull za všechno, co pro mě udělali. Opravdu si toho z hloubi srdce vážím a zbývá nám ještě devět závodů, takže pojďme na to."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.