Daniel Ricciardo svého současného zaměstnavatele překvapil svým rozhodnutím přejít od příští sezóny ke konkurenci.
Sympatický Australan se k Red Bullu přidal v roce 2008 jako člen jeho juniorského týmu, s nímž vyhrál několik titulů. Svého debutu ve Formuli 1 se pak dočkal ve Velké ceně Británie 2011 s HRT, kam byl zapůjčen.
Po dvou sezónách u Toro Rosso se pak v roce 2014 dočkal konečně povýšení do A-týmu Red Bullu, s nímž to dotáhl k 7 vítězstvím ve velkých cenách, k 29 pódiím, ovládl dvě kvalifikace a do této chvíle nasbíral slušných 904 mistrovských bodů. Nyní se s ním ale překvapivě loučí, příští rok bude jezdit místo Carlose Sainze za Renault. Španěl byl do Enstone pouze zapůjčen, ale podle zákulisních informací se nevrátí do Red Bullu, ale spíše poputuje k McLarenu.
"Šlo zřejmě o jedno z nejtěžších rozhodnutí mé dosavadní kariéry. Myslím si však, že pro mě nastal čas pustit se do čerstvé a nové výzvy. Uvědomuji si, že toho je před Renaultem hodně, haby dosáhli svůj cíl závodit na té nejvyšší úrovni, ale v posledních dvou letech na mě jejich pokrok zapůsobil. A uvědomuji si, že pokaždé, co byl Renault ve sportu, tak nakonec vyhrál. Doufám, že jim budu schopný v této cestě pomoci a přispět k ní na dráze i mimo ní," vypráví Ricciardo.
Welcome to the family Brooo.. 👊🏼Looking forward to go hunting together next year! 😉 @danielricciardo #F1 #RSspirit pic.twitter.com/4qs4QUZsg1
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) August 3, 2018"Plně respektujeme rozhodnutí Daniela opustit Aston Martin Red Bull Racing a přejeme mu v budoucnu vše nejlepší. Rádi bychom mu poděkovali za jeho oddanost a roli, kterou s týmem sehrával od roku 2014. K vrcholným okamžikům samozřejmě patřilo 7 vítězství a 29 pódiových umístění, které s námi dosáhl," loučí se šéf týmu Christian Horner.
"Nyní budeme pokračovat ve vyhodnocování početných možností, které máme k dispozici, než se rozhodneme, kdo v sezóně 2019 doplní Maxe Verstappena. Mezitím letos stále zbývá 9 závodů a plně se soustředíme na to, abychom ve zbytku sezóny z každé příležitosti pro Maxe a Daniela vytěžili maximum," dodává šéf Red Bullu, který od příštího ročníku čeká také změna pohonných jednotek - přejde z Renaultu na Hondy.
Cyril Abiteboul novou posilu u Renaultu vítá slovy: "Podpis Daniela podtrhuje naše odhodlání zrychlit pokroky směrem k špičce sportu. Také je to uznáním práce, kterou jsme odvedli v posledních dvou a půl sezónách. Danielův talent a charisma jsou bezpochyby obrovským přínosem a jasným sdělením pro tým. Budeme mu muset oplatit jeho důvěru v nás tím nejlepším možným autem. Vítáme jej do našeho rostoucího týmu v roce 2019 s velkou dávkou hrdosti, ale zároveň i s pokorou."
Na Ricciarda se těší i jeho budoucí týmový kolega. "Vítej do rodiny, brácho. Těším se, až příští rok společně vyrazíme na lov," vzkazuje mu Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.