Podle Lewise Hamiltona se Mercedes musí v druhé části sezóny zaměřit zejména na svou kvalifikační výkonnost, má-li v boji o titul odolat tlaku Ferrari.
Letos si v 12 podnicích britský pilot připsal 5 vítězství v kvalifikaci, stejně jako Sebastian Vettel. Jedno přidal v Rakousku i Valtteri Bottas, jenž svými výkony dokládá, že Stříbrné šípy mají o sobotách mírně navrch (jedno pole-position patří Danielovi Ricciardovi z Red Bullu, který uspěl v Monaku).
Jenže pokud o minulém víkendu bylo v Maďarsku sucho, pak by se jim podle Hamiltona italský tým "zřejmě ztratil někde v dáli. Z nějakého důvodu je závod opravdu naší silnou stránkou."
"Současná práce se soustředí na to, abychom se zlepšili v kvalifikacích. Máme 5krát pole-position z 12 závodů, což je sice dobré, ale mohlo by to být lepší. Na to se musíme u těchto kluků zaměřit, protože v závodě to podle mě obecně dokážeme udržet," pokračuje lídr šampionátu.
Po minulém pátku se obával, že na Hungaroringu je Ferrari jasně porazí, ale "z nějakého důvodu si myslím, že jsem v neděli přepnul do jiného módu. Bylo to opravdu trochu překvapení." Hodně mu k tomu pomohly i významné změny na voze po trénincích.
"Opravdu jsem hrdý na celý tým za to, že udržuje tempo, i když tito kluci v posledních několika závodech zvýšili své úsilí. Odjet s dvěma vítězstvími je dokladem hluboké síly našeho týmu," dodává Hamilton, jenž má před letní přestávkou na Vettela náskok 24 bodů. Vše ale mohlo být trochu jinak, kdyby před dvěma týdny pilot Ferrari neudělal za deště zbytečnou chybu ve Velké ceně Německa, kterou s přehledem vedl.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.