V padoku se hovoří o možných přestupech pilotů a bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa se vyjadřuje k případnému duelu španělských pilotů u McLarenu. Zkušenější Fernando Alonso by podle něj s Carlosem Sainzem zametl, pokud by k němu zamířil z Renaultu.
Alonso letos jasně převyšuje svého týmového kolegu Stoffela Vandoorne, jehož budoucnost je u týmu podle některých nahnutá po odchodu Erica Boulliera. Fernando jej předčil ve všech 12 kvalifikacích a na body vede 44:8.
Podle De la Rosy by na tom ale podobně i Sainz: "Myslím, že by bylo lepší, kdyby spolu nejezdili. Být týmovým kolegou Fernanda, to je velmi těžké. Proto bych dal přednost, aby trpěl nějaký jiný jezdec, ne zrovna Carlos."
"Fernando je starý pes, nejlepší pilot v historii Formule 1. Proto bych preferoval, aby Carlos nasbíral ještě dva nebo tři roky zkušenosti ve sportu, a až potom by čelil takovému zvířeti, jako je Fernando," pokračuje pro Cadena SER 47letý Španěl, jenž s Alonsem spolupracoval u Ferrari.
"Když říkám, že je Fernando nejlepší, tak mi lidé namítají, že jsme kamarádi. Ale já jsem pracoval s několika nejlepšími piloty a Fernando má opravdu něco výjimečného," hájí se De la Rosa.
Spekuluje se, že Renault dá místo Sainze příští rok přednost Estebanovi Oconovi. "Pokud udělají tu chybu, že Carlose nechají uniknout, tak z toho nemusíme šílet, protože on si své místo v F1 zaslouží."
Z nováčků jej letos nejvíce zaujal Charles Leclerc u Sauberu: "Je novým šperkem a doufám, že mu u Ferrari v roce 2019 dají šanci," přeje si bývalý pilot Arrowsu, Jaguaru, McLarenu, Sauberu a HRT, s nimiž absolvoval v F1 104 velkých cen.
Na závěr si všímá souboje na čele letošního šampionátu: "Mercedes vyhrává, když by mělo vyhrát Ferrari. Pro ně a pro Vettela je velké drama to, že mají nejlepší auto, ale přesto ztrácí 24 bodů. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a myslím, že všechno se rozhodne až v posledním závodě," dodává De la Rosa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.