V padoku se hovoří o možných přestupech pilotů a bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa se vyjadřuje k případnému duelu španělských pilotů u McLarenu. Zkušenější Fernando Alonso by podle něj s Carlosem Sainzem zametl, pokud by k němu zamířil z Renaultu.
Alonso letos jasně převyšuje svého týmového kolegu Stoffela Vandoorne, jehož budoucnost je u týmu podle některých nahnutá po odchodu Erica Boulliera. Fernando jej předčil ve všech 12 kvalifikacích a na body vede 44:8.
Podle De la Rosy by na tom ale podobně i Sainz: "Myslím, že by bylo lepší, kdyby spolu nejezdili. Být týmovým kolegou Fernanda, to je velmi těžké. Proto bych dal přednost, aby trpěl nějaký jiný jezdec, ne zrovna Carlos."
"Fernando je starý pes, nejlepší pilot v historii Formule 1. Proto bych preferoval, aby Carlos nasbíral ještě dva nebo tři roky zkušenosti ve sportu, a až potom by čelil takovému zvířeti, jako je Fernando," pokračuje pro Cadena SER 47letý Španěl, jenž s Alonsem spolupracoval u Ferrari.
"Když říkám, že je Fernando nejlepší, tak mi lidé namítají, že jsme kamarádi. Ale já jsem pracoval s několika nejlepšími piloty a Fernando má opravdu něco výjimečného," hájí se De la Rosa.
Spekuluje se, že Renault dá místo Sainze příští rok přednost Estebanovi Oconovi. "Pokud udělají tu chybu, že Carlose nechají uniknout, tak z toho nemusíme šílet, protože on si své místo v F1 zaslouží."
Z nováčků jej letos nejvíce zaujal Charles Leclerc u Sauberu: "Je novým šperkem a doufám, že mu u Ferrari v roce 2019 dají šanci," přeje si bývalý pilot Arrowsu, Jaguaru, McLarenu, Sauberu a HRT, s nimiž absolvoval v F1 104 velkých cen.
Na závěr si všímá souboje na čele letošního šampionátu: "Mercedes vyhrává, když by mělo vyhrát Ferrari. Pro ně a pro Vettela je velké drama to, že mají nejlepší auto, ale přesto ztrácí 24 bodů. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a myslím, že všechno se rozhodne až v posledním závodě," dodává De la Rosa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.