V padoku se hovoří o možných přestupech pilotů a bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa se vyjadřuje k případnému duelu španělských pilotů u McLarenu. Zkušenější Fernando Alonso by podle něj s Carlosem Sainzem zametl, pokud by k němu zamířil z Renaultu.
Alonso letos jasně převyšuje svého týmového kolegu Stoffela Vandoorne, jehož budoucnost je u týmu podle některých nahnutá po odchodu Erica Boulliera. Fernando jej předčil ve všech 12 kvalifikacích a na body vede 44:8.
Podle De la Rosy by na tom ale podobně i Sainz: "Myslím, že by bylo lepší, kdyby spolu nejezdili. Být týmovým kolegou Fernanda, to je velmi těžké. Proto bych dal přednost, aby trpěl nějaký jiný jezdec, ne zrovna Carlos."
"Fernando je starý pes, nejlepší pilot v historii Formule 1. Proto bych preferoval, aby Carlos nasbíral ještě dva nebo tři roky zkušenosti ve sportu, a až potom by čelil takovému zvířeti, jako je Fernando," pokračuje pro Cadena SER 47letý Španěl, jenž s Alonsem spolupracoval u Ferrari.
"Když říkám, že je Fernando nejlepší, tak mi lidé namítají, že jsme kamarádi. Ale já jsem pracoval s několika nejlepšími piloty a Fernando má opravdu něco výjimečného," hájí se De la Rosa.
Spekuluje se, že Renault dá místo Sainze příští rok přednost Estebanovi Oconovi. "Pokud udělají tu chybu, že Carlose nechají uniknout, tak z toho nemusíme šílet, protože on si své místo v F1 zaslouží."
Z nováčků jej letos nejvíce zaujal Charles Leclerc u Sauberu: "Je novým šperkem a doufám, že mu u Ferrari v roce 2019 dají šanci," přeje si bývalý pilot Arrowsu, Jaguaru, McLarenu, Sauberu a HRT, s nimiž absolvoval v F1 104 velkých cen.
Na závěr si všímá souboje na čele letošního šampionátu: "Mercedes vyhrává, když by mělo vyhrát Ferrari. Pro ně a pro Vettela je velké drama to, že mají nejlepší auto, ale přesto ztrácí 24 bodů. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a myslím, že všechno se rozhodne až v posledním závodě," dodává De la Rosa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.