Max Verstappen ovládl druhý páteční trénink na Německém Hockenheim zatímco v tom prvním se radoval jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. Red Bullu tento technický okruh zdá se sedí a věří, že budou bojovat s Mercedesy a Ferrari.
Max Verstappen zajel nejrychlejší čas druhého tréninku s hodnotou 1:13,085. Následovali jej piloti Mercedesu a poté Ferrari. Pátý Räikkönen ztratil 0,342 sekundy. Red Bull tak chce opět útočit na hlavní jejich soupeře z čela pole.
"Během mého kola jsem se dostal do provozu a zítra by to mohlo i zamotat počasí. Doufám, že to bude ještě blíž, Uvidíme, jak to dopadne." uvedl Verstappen. Dodává však, že prozatím to vypadá, že budou bojovat s Ferrari a Mercedesy na špici. Předvídat však nehodlá.
A mixed session for @Max33Verstappen - but he leads the charge in FP2And it's a new track record to boot! 1:13.085 = fastest ever at Hockenheim#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/PDe7feyaQe
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018"Auto není lepší, než jsem očekával, protože jsem čekal, že bude dobré. Nicméně i když Ferrari a Mercedes přidá, my se ještě také můžeme zlepšit," věří si Nizozemec.
S Red Bully počítají i u Ferrari. "Sice jsem neviděl moc jejich závodní rychlost, ale na jedno kolo tu vypadají hodně silně. Vypadá to, že to bude těsné. Solidní zítřek bude hodně důležitý," nechal se slyšet Sebastian Vettel. Upozornil, že právě kvalifikační rychlost je něco, s čím není úplně spokojen a mají tam co zlepšovat.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.