Max Verstappen ovládl druhý páteční trénink na Německém Hockenheim zatímco v tom prvním se radoval jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. Red Bullu tento technický okruh zdá se sedí a věří, že budou bojovat s Mercedesy a Ferrari.
Max Verstappen zajel nejrychlejší čas druhého tréninku s hodnotou 1:13,085. Následovali jej piloti Mercedesu a poté Ferrari. Pátý Räikkönen ztratil 0,342 sekundy. Red Bull tak chce opět útočit na hlavní jejich soupeře z čela pole.
"Během mého kola jsem se dostal do provozu a zítra by to mohlo i zamotat počasí. Doufám, že to bude ještě blíž, Uvidíme, jak to dopadne." uvedl Verstappen. Dodává však, že prozatím to vypadá, že budou bojovat s Ferrari a Mercedesy na špici. Předvídat však nehodlá.
A mixed session for @Max33Verstappen - but he leads the charge in FP2And it's a new track record to boot! 1:13.085 = fastest ever at Hockenheim#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/PDe7feyaQe
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018"Auto není lepší, než jsem očekával, protože jsem čekal, že bude dobré. Nicméně i když Ferrari a Mercedes přidá, my se ještě také můžeme zlepšit," věří si Nizozemec.
S Red Bully počítají i u Ferrari. "Sice jsem neviděl moc jejich závodní rychlost, ale na jedno kolo tu vypadají hodně silně. Vypadá to, že to bude těsné. Solidní zítřek bude hodně důležitý," nechal se slyšet Sebastian Vettel. Upozornil, že právě kvalifikační rychlost je něco, s čím není úplně spokojen a mají tam co zlepšovat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.