Stoffel Vandoorne si myslí, že po boku Fernanda Alonsa předvádí dostatečně kvalitní výkony na to, aby si jej McLaren podržel i pro příští ročník Formule 1. Nyní míří všichni do Německa, kde kvůli konfiguraci okruhu očekávají náročný víkend.
Mladý Belgičan letos v 10 velkých cenách nasbíral 8 bodů, zatímco jeho zkušenější týmový kolega jich má na svém kontě již 40. McLaren zatím o své jezdecké sestavě pro rok 2019 nerozhodl - záleží totiž na tom, co bude chtít dělat Alonso. A na svou šanci čeká také Lando Norris, druhý muž šampionátu Formule 2.
O jezdecké sestavě se rozhodne v létě, Vandoornemu tedy zbývají dva závody na to, aby na vedení týmu zapůsobil: "Myslím, že jsme v období roku, kdy každý jedná s každým. Před letní přestávkou všichni hovoří o trhu s piloty. To je celkem normální. Nikdy jsme to s médii opravdu neprobírali, takže do toho nepůjdu," komentuje Vandoorne.
Přesto si je "celkem jistý" tím, že na závodních okruzích dělá vše pro zajištění nového kontraktu s McLarenem, byť výsledky jeho snahám ne vždy odpovídají: "Určitě nešlo o rok a půl, v jaký jsem doufal v F1. Nakonec jsme se dost trápili, pokud jde o výsledky," říká.
"V obou letech jsme měli auto, které mělo problémy s bojem o body. Není to vždy snadné za těchto podmínek předvádět ty správné věci. Ale taková už je situace, v níž se nacházíme," pokračuje Vandoorne, který letos svého týmového kolegu v kvalifikacích ještě ani jednou nezdolal.
Očekávání před NěmeckemO víkendu ho čeká velká cena na Hockeheimringu, kde se v GP2 dostal na pódium: "Víme, že jde o náročnou trať s dlouhými, rychlými rovinkami vyžadujícími vysoký výkon. Také má pomalejší, užší část na konci kola, kde potřebujete dobré vyvážení vozu a trakci na výjezdu ze zatáček."
"Třetí DRS zóna věci trochu zpestří a vyšší šance na přejetí snad přispěje k vzrušujícímu závodu. Můžeme svést pro fanoušky hezké souboje. Lidé v Německu svůj motorsport opravdu milují, proto si myslím, že tam bude po dvou letech skvělá atmosféra," popisuje Vandoorne.
Alonso před odletem do Německa dodává: "Trať patří ke klasikám. Je to zábava na ní jezdit a nabízí několik možností k předjíždění - a letos s DRS zónou navíc. Snad tedy budeme moci bojovat s vozy kolem nás. Víme, že musíme zapracovat na našich kvalifikačních výkonech, abychom v neděli měli lepší šanci.
Ale také jsme viděli, že během závodu se dokážeme protlačit dopředu a zajistit si body. Cílem je tedy dosáhnou toho i v Německu o víkendu. Dva závody před letní přestávkou se jedou na velmi odlišných tratích. Musíme tvrdě pracovat a co nejvíce jim přizpůsobit naše nastavení, abychom měli co nejvyšší šance. Víme, že tento víkend nepůjde pro nás o snadný okruh, ale jako vždy do toho dáme to nejlepší, co v nás je," dodává Španěl.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.