Stoffel Vandoorne si myslí, že po boku Fernanda Alonsa předvádí dostatečně kvalitní výkony na to, aby si jej McLaren podržel i pro příští ročník Formule 1. Nyní míří všichni do Německa, kde kvůli konfiguraci okruhu očekávají náročný víkend.
Mladý Belgičan letos v 10 velkých cenách nasbíral 8 bodů, zatímco jeho zkušenější týmový kolega jich má na svém kontě již 40. McLaren zatím o své jezdecké sestavě pro rok 2019 nerozhodl - záleží totiž na tom, co bude chtít dělat Alonso. A na svou šanci čeká také Lando Norris, druhý muž šampionátu Formule 2.
O jezdecké sestavě se rozhodne v létě, Vandoornemu tedy zbývají dva závody na to, aby na vedení týmu zapůsobil: "Myslím, že jsme v období roku, kdy každý jedná s každým. Před letní přestávkou všichni hovoří o trhu s piloty. To je celkem normální. Nikdy jsme to s médii opravdu neprobírali, takže do toho nepůjdu," komentuje Vandoorne.
Přesto si je "celkem jistý" tím, že na závodních okruzích dělá vše pro zajištění nového kontraktu s McLarenem, byť výsledky jeho snahám ne vždy odpovídají: "Určitě nešlo o rok a půl, v jaký jsem doufal v F1. Nakonec jsme se dost trápili, pokud jde o výsledky," říká.
"V obou letech jsme měli auto, které mělo problémy s bojem o body. Není to vždy snadné za těchto podmínek předvádět ty správné věci. Ale taková už je situace, v níž se nacházíme," pokračuje Vandoorne, který letos svého týmového kolegu v kvalifikacích ještě ani jednou nezdolal.
Očekávání před NěmeckemO víkendu ho čeká velká cena na Hockeheimringu, kde se v GP2 dostal na pódium: "Víme, že jde o náročnou trať s dlouhými, rychlými rovinkami vyžadujícími vysoký výkon. Také má pomalejší, užší část na konci kola, kde potřebujete dobré vyvážení vozu a trakci na výjezdu ze zatáček."
"Třetí DRS zóna věci trochu zpestří a vyšší šance na přejetí snad přispěje k vzrušujícímu závodu. Můžeme svést pro fanoušky hezké souboje. Lidé v Německu svůj motorsport opravdu milují, proto si myslím, že tam bude po dvou letech skvělá atmosféra," popisuje Vandoorne.
Alonso před odletem do Německa dodává: "Trať patří ke klasikám. Je to zábava na ní jezdit a nabízí několik možností k předjíždění - a letos s DRS zónou navíc. Snad tedy budeme moci bojovat s vozy kolem nás. Víme, že musíme zapracovat na našich kvalifikačních výkonech, abychom v neděli měli lepší šanci.
Ale také jsme viděli, že během závodu se dokážeme protlačit dopředu a zajistit si body. Cílem je tedy dosáhnou toho i v Německu o víkendu. Dva závody před letní přestávkou se jedou na velmi odlišných tratích. Musíme tvrdě pracovat a co nejvíce jim přizpůsobit naše nastavení, abychom měli co nejvyšší šance. Víme, že tento víkend nepůjde pro nás o snadný okruh, ale jako vždy do toho dáme to nejlepší, co v nás je," dodává Španěl.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.