Mercedes dnes potvrdil, že po několika měsících konečně dospěl k dohodě s Lewisem Hamiltonem a podepsal s nim smlouvu na další dvě sezóny.
"Tohle prodloužení smlouvy je v podstatě formalitou, jelikož jsme si s Totem sedli během zimy. Proto je příjemné, že to můžeme podepsat, oznámit a pokračovat v byznysu dál jako obvykle," uvádí Hamilton.
"Součástí závodní rodiny Mercedesu jsem už 20 let a nikdy jsem uvnitř týmu nebyl šťastnější, než jsem právě nyní. Jsme oba na stejné vlnové délce na trati i mimo ni a těším se na další vítězství v budoucnu a na to, že na třícípou hvězdu vrhnu ještě více světla. Pevně věřím, že Mercedes je pro nadcházející roky tím správným místem. Už se nemůžu dočkat toho, co v příštích 2,5 letech společně dokážeme," hodnotí úřadující mistr světa.
Nová smlouva mu má zajistit 870 mil. Kč (30 milionů liber) ročně, s bonusy se ale může vyšplhat ještě o třetinu výše.
Sportovní ředitel Mercedesu k tomu dodává: "S Lewisem si rozumíme od doby, co jsme si poprvé sedli, abychom prodiskutovali detaily tohoto nového kontraktu po minulé sezóně, ale pochopitelně o to byl velký zájem a kolem celého procesu vzniklo dost spekulací, takže to je fajn to všechno posled k ledu a oznámit to."
"Finální dokumenty jsme podepsali tento týden a nechtěli jsme už nechat lidi déle čekat. Není toho moc, co by ještě o Lewisovi jako o jezdci F1 nebylo řečeno. Je jedním z nejlepších všech dob a jeho úspěchy na trati hovoří samy za sebe.
Nejvíce si ale na spolupráci s ním užívám to, že poznávám muže po závodní přilbou - jeho houževnatou honbu za sebezlepšováním, emoční inteligenci jako člena týmu a jeho loajalitu vůči těm kolem něj," dodává Wolff.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.