Mercedes dnes potvrdil, že po několika měsících konečně dospěl k dohodě s Lewisem Hamiltonem a podepsal s nim smlouvu na další dvě sezóny.
"Tohle prodloužení smlouvy je v podstatě formalitou, jelikož jsme si s Totem sedli během zimy. Proto je příjemné, že to můžeme podepsat, oznámit a pokračovat v byznysu dál jako obvykle," uvádí Hamilton.
"Součástí závodní rodiny Mercedesu jsem už 20 let a nikdy jsem uvnitř týmu nebyl šťastnější, než jsem právě nyní. Jsme oba na stejné vlnové délce na trati i mimo ni a těším se na další vítězství v budoucnu a na to, že na třícípou hvězdu vrhnu ještě více světla. Pevně věřím, že Mercedes je pro nadcházející roky tím správným místem. Už se nemůžu dočkat toho, co v příštích 2,5 letech společně dokážeme," hodnotí úřadující mistr světa.
Nová smlouva mu má zajistit 870 mil. Kč (30 milionů liber) ročně, s bonusy se ale může vyšplhat ještě o třetinu výše.
Sportovní ředitel Mercedesu k tomu dodává: "S Lewisem si rozumíme od doby, co jsme si poprvé sedli, abychom prodiskutovali detaily tohoto nového kontraktu po minulé sezóně, ale pochopitelně o to byl velký zájem a kolem celého procesu vzniklo dost spekulací, takže to je fajn to všechno posled k ledu a oznámit to."
"Finální dokumenty jsme podepsali tento týden a nechtěli jsme už nechat lidi déle čekat. Není toho moc, co by ještě o Lewisovi jako o jezdci F1 nebylo řečeno. Je jedním z nejlepších všech dob a jeho úspěchy na trati hovoří samy za sebe.
Nejvíce si ale na spolupráci s ním užívám to, že poznávám muže po závodní přilbou - jeho houževnatou honbu za sebezlepšováním, emoční inteligenci jako člena týmu a jeho loajalitu vůči těm kolem něj," dodává Wolff.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.