Spolumajitel Force Indie Vijay Mallya by si rád i příští rok udržel současnou jezdeckou sestavu.
Ocon jede za indickou stáj svou druhou sezónu, Pérez s ní je již od roku 2014. I když loni spolu zažili několik horkých chvilek a vzájemných kolizí, po nichž jim vedení zakázalo spolu závodit, tak Mallya by po letošní sezóně přál, aby u něj zůstali.
"Chci. Jsem s nimi moc spokojený. Zdá se, že jsou spokojeni s námi. A v podstatě to víte, pokud nedostanou nabídky, které se neodmítají - jinak bych byl překvapený, kdyby u nás nezůstali," uvádí pro Racefans majitel Force Indie.
I přes jeho problémy se zákony, kvůli nimž se v květnu vzdal své funkce ředitele týmu, se neobává o to, že by se jeho talentovaní inženýři rozutekli ke konkurenci.
"Jsme velmi harmonickou jednotkou. Jak víte, tak poslední dva roky dobře boxujeme ve vyšší váhové kategorii, než jsme my. Skončili jsme dvakrát po sobě čtvrtí. A to samozřejmě upoutalo pozornost všech. Vím o určitých snahách odlákat naše lidi, ale ti odmítli a zůstali, protože mají rádi naši kulturu a prostředí," uvádí Mallya.
Po 10 závodech sezóny 2018 je Force India v šampionátu s 49 body až šestá. Na pátý Haas ztrácí 2 body, na čtvrtý Renault 21 bodů. Věří ale, že se dostane zpět hned za Ferrari, Mercedes a Red Bull.
"Zbývá ještě ujít dlouhý kus cesty [11 závodů] a ve hře je toho hodně. S každým závodem nalézáme více výkonnosti a já stále věřím, že si můžeme klást za cíl čtvrté místo v šampionátu," uvádí Pérez před víkendovou Velkou cenou Německa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.