Mercedes podle Daniela Ricciarda v letošní sezóně nepůsobí tak jistě, jako v předchozích ročnících. Soupeři proto tuší, že mají větší šance na vítězství v závodech i v boji o mistrovský titul.
Šampionát vede po Velké ceně Británie Sebastian Vettel s náskokem osmi bodů, Ferrari má mezi konstruktéry po 10. podniku sezóny k dobru dokonce dvacet bodů. A i když nikdo nevypouští žádná velikášská prohlášení, tak v Maranellu si uvědomují, že by jim to letos mohlo vyjít poté, co se jim podařilo opět znatelně vylepšit svou pohonnou jednotku, takže v oblasti špičkového výkonu Mercedes již předčí.
Před závodem v Silverstone nevylučoval ani šéf Red Bullu Christian Horner možnost zabojovat o titul: "Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli... Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."
Mercedes o vedení přišel po Rakousku, kde kvůli technickým problémům odpadl s oběma vozy (Bottas kvůli hydraulice a Hamilton kvůli selhání palivového čerpadla). Ale Ferrari netěží jen ze smůly soupeřů - v Británii na tom byl v závodě i přes působivou stíhací jízdu Hamiltona rychlostně lépe Vettel, když na to tlačil - byť kvalifikaci prohrál o 44 tisícin sekundy.
"Nejsou tak dominantní, jako byli v posledních několika letech. Nevyhnutelně to muselo v určitou chvíli skončit. Stále si myslím, že mají ten nejlepší balík na roštu, rozhodně se ale u nich objevily v určitých oblastech příznaky slabin," uvádí Ricciardo. "Ve srovnání s tím, jak na tom byli, jo - vypadají zranitelně. Ale celkově jsou silným, obtížně porazitelným týmem."
Australský pilot stále nemá smlouvu na příští rok. Doufal v to, že by se pro něj mohla naskytnout příležitost právě u Stříbrných šípů. Jenže to vypadá, že si ponechají Lewise Hamiltona i Valtteriho Bottase, a tak bude pokračovat v závodění za Red Bull.
Je si jistý, že byť na špičku na některých tratích trochu ztrácejí, tak po úspěších v Číně a v Monaku letos ještě nějaký závod vyhraje. Největší šanci bude mít díky vlastnostem vozu RB14 na pomalejším Hungaroringu, v Singapuru a v Mexiku.
"Stále si nemyslím, že bychom měli skutečnou rychlost na to, abychom každý týden bojovali o vítězství. Já jsem se s Maxem navzájem obral o příliš mnoho bodů, zatímco Lewis a Seb berou všechna vítězství [u Mercedesu a Ferrari]," přemýšlí Ricciardo.
"Jsme dostatečně dobří na to, abychom vyhráli více závodů. Potřebujeme jen najít trochu více rychlosti, abychom na to měli na více tratích. Snad budeme rychlí tam, kde to očekáváme. Pokud bychom skončili pátí a šestí v Budapešti, tak asi budeme dost naštvaní," pokračuje pilot Red Bullu, který nedokončil tři z letošních 10 závodů.
Kvůli výměnám komponent pohonných jednotek jej neminou penalizace, přesto stále věří, že by mohl mít šanci zaútočit na titul: "Pravděpodobnost jde proti nám, přesto si pořád myslím, že to není nemožné. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty na to, aby se mohlo říct, že jsme out," dodává Ricciardo.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.