Mercedes podle Daniela Ricciarda v letošní sezóně nepůsobí tak jistě, jako v předchozích ročnících. Soupeři proto tuší, že mají větší šance na vítězství v závodech i v boji o mistrovský titul.
Šampionát vede po Velké ceně Británie Sebastian Vettel s náskokem osmi bodů, Ferrari má mezi konstruktéry po 10. podniku sezóny k dobru dokonce dvacet bodů. A i když nikdo nevypouští žádná velikášská prohlášení, tak v Maranellu si uvědomují, že by jim to letos mohlo vyjít poté, co se jim podařilo opět znatelně vylepšit svou pohonnou jednotku, takže v oblasti špičkového výkonu Mercedes již předčí.
Před závodem v Silverstone nevylučoval ani šéf Red Bullu Christian Horner možnost zabojovat o titul: "Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli... Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."
Mercedes o vedení přišel po Rakousku, kde kvůli technickým problémům odpadl s oběma vozy (Bottas kvůli hydraulice a Hamilton kvůli selhání palivového čerpadla). Ale Ferrari netěží jen ze smůly soupeřů - v Británii na tom byl v závodě i přes působivou stíhací jízdu Hamiltona rychlostně lépe Vettel, když na to tlačil - byť kvalifikaci prohrál o 44 tisícin sekundy.
"Nejsou tak dominantní, jako byli v posledních několika letech. Nevyhnutelně to muselo v určitou chvíli skončit. Stále si myslím, že mají ten nejlepší balík na roštu, rozhodně se ale u nich objevily v určitých oblastech příznaky slabin," uvádí Ricciardo. "Ve srovnání s tím, jak na tom byli, jo - vypadají zranitelně. Ale celkově jsou silným, obtížně porazitelným týmem."
Australský pilot stále nemá smlouvu na příští rok. Doufal v to, že by se pro něj mohla naskytnout příležitost právě u Stříbrných šípů. Jenže to vypadá, že si ponechají Lewise Hamiltona i Valtteriho Bottase, a tak bude pokračovat v závodění za Red Bull.
Je si jistý, že byť na špičku na některých tratích trochu ztrácejí, tak po úspěších v Číně a v Monaku letos ještě nějaký závod vyhraje. Největší šanci bude mít díky vlastnostem vozu RB14 na pomalejším Hungaroringu, v Singapuru a v Mexiku.
"Stále si nemyslím, že bychom měli skutečnou rychlost na to, abychom každý týden bojovali o vítězství. Já jsem se s Maxem navzájem obral o příliš mnoho bodů, zatímco Lewis a Seb berou všechna vítězství [u Mercedesu a Ferrari]," přemýšlí Ricciardo.
"Jsme dostatečně dobří na to, abychom vyhráli více závodů. Potřebujeme jen najít trochu více rychlosti, abychom na to měli na více tratích. Snad budeme rychlí tam, kde to očekáváme. Pokud bychom skončili pátí a šestí v Budapešti, tak asi budeme dost naštvaní," pokračuje pilot Red Bullu, který nedokončil tři z letošních 10 závodů.
Kvůli výměnám komponent pohonných jednotek jej neminou penalizace, přesto stále věří, že by mohl mít šanci zaútočit na titul: "Pravděpodobnost jde proti nám, přesto si pořád myslím, že to není nemožné. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty na to, aby se mohlo říct, že jsme out," dodává Ricciardo.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.