Mercedes podle Daniela Ricciarda v letošní sezóně nepůsobí tak jistě, jako v předchozích ročnících. Soupeři proto tuší, že mají větší šance na vítězství v závodech i v boji o mistrovský titul.
Šampionát vede po Velké ceně Británie Sebastian Vettel s náskokem osmi bodů, Ferrari má mezi konstruktéry po 10. podniku sezóny k dobru dokonce dvacet bodů. A i když nikdo nevypouští žádná velikášská prohlášení, tak v Maranellu si uvědomují, že by jim to letos mohlo vyjít poté, co se jim podařilo opět znatelně vylepšit svou pohonnou jednotku, takže v oblasti špičkového výkonu Mercedes již předčí.
Před závodem v Silverstone nevylučoval ani šéf Red Bullu Christian Horner možnost zabojovat o titul: "Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli... Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."
Mercedes o vedení přišel po Rakousku, kde kvůli technickým problémům odpadl s oběma vozy (Bottas kvůli hydraulice a Hamilton kvůli selhání palivového čerpadla). Ale Ferrari netěží jen ze smůly soupeřů - v Británii na tom byl v závodě i přes působivou stíhací jízdu Hamiltona rychlostně lépe Vettel, když na to tlačil - byť kvalifikaci prohrál o 44 tisícin sekundy.
"Nejsou tak dominantní, jako byli v posledních několika letech. Nevyhnutelně to muselo v určitou chvíli skončit. Stále si myslím, že mají ten nejlepší balík na roštu, rozhodně se ale u nich objevily v určitých oblastech příznaky slabin," uvádí Ricciardo. "Ve srovnání s tím, jak na tom byli, jo - vypadají zranitelně. Ale celkově jsou silným, obtížně porazitelným týmem."
Australský pilot stále nemá smlouvu na příští rok. Doufal v to, že by se pro něj mohla naskytnout příležitost právě u Stříbrných šípů. Jenže to vypadá, že si ponechají Lewise Hamiltona i Valtteriho Bottase, a tak bude pokračovat v závodění za Red Bull.
Je si jistý, že byť na špičku na některých tratích trochu ztrácejí, tak po úspěších v Číně a v Monaku letos ještě nějaký závod vyhraje. Největší šanci bude mít díky vlastnostem vozu RB14 na pomalejším Hungaroringu, v Singapuru a v Mexiku.
"Stále si nemyslím, že bychom měli skutečnou rychlost na to, abychom každý týden bojovali o vítězství. Já jsem se s Maxem navzájem obral o příliš mnoho bodů, zatímco Lewis a Seb berou všechna vítězství [u Mercedesu a Ferrari]," přemýšlí Ricciardo.
"Jsme dostatečně dobří na to, abychom vyhráli více závodů. Potřebujeme jen najít trochu více rychlosti, abychom na to měli na více tratích. Snad budeme rychlí tam, kde to očekáváme. Pokud bychom skončili pátí a šestí v Budapešti, tak asi budeme dost naštvaní," pokračuje pilot Red Bullu, který nedokončil tři z letošních 10 závodů.
Kvůli výměnám komponent pohonných jednotek jej neminou penalizace, přesto stále věří, že by mohl mít šanci zaútočit na titul: "Pravděpodobnost jde proti nám, přesto si pořád myslím, že to není nemožné. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty na to, aby se mohlo říct, že jsme out," dodává Ricciardo.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.