Mercedes si podle Valtteriho Bottase uvědomuje, že předvádí velmi dobré výkony, i když se mu letos ještě žádnou velkou cenu vyhrát nepodařilo.
Finský pilot přišel o vítězství v Číně a v Ázerbájdžánu kvůli výjezdu safety caru a defektu ve druhém případě, v Rakousku musel z vedení odstoupit po selhání hydrauliky. V Mercedesu mu jde o prodloužení kontraktu na další rok, 10 závodů ale s velmi rychlým vozem nedokázal vyhrát.
"Jsem letos ve slušné pozici. I když jsem zatím nezískal body, které jsem chtěl, tak jsem vždy předváděl výkony na takové úrovni, které tým ode mě požaduje. Víceméně se pohybuji na takové úrovni, na níž bych osobně chtěl být. To je dobré, byť pouze tým vidí do velkých detailů, jaké výkony každý týden podávám," uvádí spokojený Bottas.
"Pár vítězství pro vaši budoucnost není nikdy na škodu, alespoň tým však přesně ví, jaké výkony podávám a jakým směrem se ubírám se svým vylepšením," pokračuje sebevědomě Fin. Se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem sice v kvalifikacích prohrává, průměrný rozdíl se ale pohybuje kolem šesti setin ve prospěch Brita.
"Cítím, že jsem dokázal zlepšit své slabiny a silné stránky. Celková výkonnost je vyrovnanější, už tam nejsou tak velké rozdíly mezi mnou a Lewisem. Ať už se auto ovládalo dobře či velmi obtížně, dokázal jsem z něj dostávat maximum a je to celkem těsné," soudí Bottas.
Ve Velké ceně Británie sice také vedl, ale kvůli strategickému rozhodnutí nechat jej na dráze na opotřebených pneumatikách se nakonec propadl za Hamiltona i obě Ferrari, která zajela pro čerstvou směs během safety car fáze.
"Po druhém safety caru to původně bylo fajn, ale Vettel se začínal dostávat opravdu blízko a já jsme na to musel tlačit v každém kole jako v kvalifikaci. Pět kol před cílem to bylo, jako bych jezdil na ledě - začínal jsem ztrácet přilnavost, občas na zádi, a trakce slábla. Proto se dokázal vždy dostat na výjezdu z pomalých zatáček těsně za mě a získat DRS. Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl, abych se ubránil, ale byla to jen otázka času. Nemohl jsem s tím nic dělat," dodává Bottas.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.