Toro Rosso letos zažívá velké výpadky ve své formě - jednou dosáhne skvělý výsledek, jindy je se propadá ke konci startovního pole. Jeho technický ředitel James Key s tím vůbec není spokojený.
Stáj z Faenzy letos přešla na pohonné jednotky Honda a v Bahrajnu si s vozem STR13 dojel Pierre Gasly pro překvapivé čtvrté místo, které nebylo dílem náhody či výpadku soupeřů, ale které si vyjel díky rychlosti svého balíku. Jenže v posledních čtyřech podnicích nezískali ani bod pořadím se propadají - od té doby se pře ně dostali Haas i Force India - místo aby stahovali McLaren či Renault před sebou.
"Tahle sezóna je zkrátka jako horská dráha. Musím říct, že momentálně nejsme spokojeni. Ale má to spoustu důvodů. Když jsme předváděli skvělou rychlost, dobře jsme ji využívali, obzvlášť s Pierrem v Monaku nebo v Bahrajnu. Ale nemáme takovou konzistenci, jakou bychom si přáli," říká James Key.
Něco je dílem Hondy, která je stále nejslabší, jenže v posledních dvou závodech jim moc nefungovaly ani novinky připravené pro jejich monopost. "Rozhodně něco z toho připadá na šasi. Máme připravená nějaká vylepšení, která bychom chtěli vyzkoušet a zlepšit tu konzistenci," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.
"Frustrace částečně pramení z toho, že víte, to můžete zvládnout, jen ty všechny věci musíte dát dohromady. A když do sebe zapadnou, tak to funguje opravdu dobře," hodnotí Key, jenž je letos svědkem nebývale vyrovnaných soubojů ve středu pole.
V Silverstone například 6. - 16. místo v kvalifikaci dělila pouhá půl sekunda. "Letos je nekonzistence otázkou změny 0,3 sekundy na kolo. To mohl být rozdíl mezi účastí v Top 10 a 14. místem nebo dokonce vypadnutím v Q1. Proto to vypadá, že to hodně skáče nahoru a dolu, ale když se podíváte na časy, tak to je velmi nahuštěné."
"Musíte podávat ty nejlepší výkony. A já si nemyslím, že jsme v některých podnicích z různých důvodů podali 100% výkon. To je něco, co se pokusíme otočit," doufá 46letý britský inženýr ve službách italského týmu.
Podle Gaslyho by mohli opět zazářit v MaďarskuNaposledy si v Silverstone Gasly hodně stěžoval na nedostatek výkonu Hondy patrný zejména na rovinkách. Konkurenceschopností v Německu příští týden si nebyl moc jistý, do elitní desítky by podle něj ale mohli znovu nakročit o týden později v Maďarsku před letní přestávkou.
"[Hockenheim] je taky hodně o rovinkách, ale poslední část s mnoha zatáčkami je celkem technická. Možná tam tedy budeme mít o co hrát. Momentálně si myslím, že naší nejlepší šancí bude Budapešť. Ale fakt nevím, jaké to na Hockenheimu bude," sdělil Gasly, jenž kvůli pozávodní penalizaci za náraz do Sergia Péreze přišel o bod z Velké ceny Británie.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.