Toro Rosso letos zažívá velké výpadky ve své formě - jednou dosáhne skvělý výsledek, jindy je se propadá ke konci startovního pole. Jeho technický ředitel James Key s tím vůbec není spokojený.
Stáj z Faenzy letos přešla na pohonné jednotky Honda a v Bahrajnu si s vozem STR13 dojel Pierre Gasly pro překvapivé čtvrté místo, které nebylo dílem náhody či výpadku soupeřů, ale které si vyjel díky rychlosti svého balíku. Jenže v posledních čtyřech podnicích nezískali ani bod pořadím se propadají - od té doby se pře ně dostali Haas i Force India - místo aby stahovali McLaren či Renault před sebou.
"Tahle sezóna je zkrátka jako horská dráha. Musím říct, že momentálně nejsme spokojeni. Ale má to spoustu důvodů. Když jsme předváděli skvělou rychlost, dobře jsme ji využívali, obzvlášť s Pierrem v Monaku nebo v Bahrajnu. Ale nemáme takovou konzistenci, jakou bychom si přáli," říká James Key.
Něco je dílem Hondy, která je stále nejslabší, jenže v posledních dvou závodech jim moc nefungovaly ani novinky připravené pro jejich monopost. "Rozhodně něco z toho připadá na šasi. Máme připravená nějaká vylepšení, která bychom chtěli vyzkoušet a zlepšit tu konzistenci," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.
"Frustrace částečně pramení z toho, že víte, to můžete zvládnout, jen ty všechny věci musíte dát dohromady. A když do sebe zapadnou, tak to funguje opravdu dobře," hodnotí Key, jenž je letos svědkem nebývale vyrovnaných soubojů ve středu pole.
V Silverstone například 6. - 16. místo v kvalifikaci dělila pouhá půl sekunda. "Letos je nekonzistence otázkou změny 0,3 sekundy na kolo. To mohl být rozdíl mezi účastí v Top 10 a 14. místem nebo dokonce vypadnutím v Q1. Proto to vypadá, že to hodně skáče nahoru a dolu, ale když se podíváte na časy, tak to je velmi nahuštěné."
"Musíte podávat ty nejlepší výkony. A já si nemyslím, že jsme v některých podnicích z různých důvodů podali 100% výkon. To je něco, co se pokusíme otočit," doufá 46letý britský inženýr ve službách italského týmu.
Podle Gaslyho by mohli opět zazářit v MaďarskuNaposledy si v Silverstone Gasly hodně stěžoval na nedostatek výkonu Hondy patrný zejména na rovinkách. Konkurenceschopností v Německu příští týden si nebyl moc jistý, do elitní desítky by podle něj ale mohli znovu nakročit o týden později v Maďarsku před letní přestávkou.
"[Hockenheim] je taky hodně o rovinkách, ale poslední část s mnoha zatáčkami je celkem technická. Možná tam tedy budeme mít o co hrát. Momentálně si myslím, že naší nejlepší šancí bude Budapešť. Ale fakt nevím, jaké to na Hockenheimu bude," sdělil Gasly, jenž kvůli pozávodní penalizaci za náraz do Sergia Péreze přišel o bod z Velké ceny Británie.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.