Robert Kubica v oficiálním podcastu F1 prozradil, že před svou nehodou v rallye podepsal smlouvu s Ferrari, kam měl přestoupit z Renaultu.
Na počátku sezóny 2011 si odskočil do rallye Ronde di Andora, kde havaroval a málem přišel o ruku. Od té doby ve Formuli 1 nezávodí, i když se letos zapojil do prvního volného tréninku s Williamsem (ještě jeden ho čeká v Abú Zabí), kde plní roli testovacího a rezervního pilota.
Proč riskoval a kromě F1 jezdil i rallye?Kdysi se spekulovalo o jeho možném přestupu k Ferrari, ale tento tým ani pilot to nikdy nepotvrdili. Nyní Kubica odhalil, že tomu tak skutečně bylo. A že se osudové rallye již nechtěl zúčastnit, ale nakonec přijel kvůli týmu, který vše zařídil, aby se dočkal úspěchu po smůle v předchozích podnicích.
Rallye se tehdy neúčastnil "jen čistě kvůli zábavy," ale proto, že "toužil se stát kompletnějším pilotem, najít něco, co jiní nemají nebo se zlepšit. Nebyl jsem spokojený s tím, že jsem tak dobrý, jak jsem byl. Potřeboval jsem více. Myslel jsem si, že mi to rallye dá. A taky mi to dalo. Problémem bylo to, že jsem zaplatil příliš vysokou cenu."
Svého jediného vítězství dosáhl ve Velké ceně Kanady 2008 s BMW. Poté chvíli vedl šampionát. Tušil ale, že o titul nebudou bojovat: "V ten okamžik jsme věděli, že sice budeme pokračovat, ale auto už nebudeme vyvíjet. Tým BMW byl veden jako společnost. Cílem bylo vyhrát závod, a to se povedlo. Začali jsme se soustředit na rok 2009 s KERSem. BMW bylo KERSem tak nadšené. Vůbec nefungoval. Nikdy nefungoval."
Smlouva s Ferrari v kapse, s Alonsem po bokuPolák si uvědomoval, že "tým, za který jsem měl další rok jezdit, by mi rallye nedovolil." Na otázku, zda podepsal se Scuderií, aby se stal týmovým kolegou Fernanda Alonsa v roce 2012 (místo Felipeho Massy), odpovídá: "Ano." Dohodu uzavřel s tehdejším šéfem Stefanem Domenicalim a souhlasil s tím, že bude brát méně peněz než u Renaultu.
"Prvním cílem je dostat se do F1. Druhým stát se zavedeným pilotem F1, abyste měli dobrou hodnotu a pověst, což je obtížnější než do ní vstoupit. Třetím je vyhrát mistrovský titul nebo se stát jezdcem Ferrari. Titul mistra světa jsem nevyhrál, a nakonec jsem se nestal ani jezdcem Ferrari, bylo to však velmi těsné," vypovídá Kubica.
O to je to pro něj nyní bolestivější: "Mé zotavení samotné bylo tak těžké, že prvních 16 - 18 měsíců to nebolelo. Bojoval jsem, soustředil jsem se na to, abych se z toho dostal, procházel jsem obtížným obdobím. Čím více času ubíhalo, tím to bylo těžší, protože naděje na to, že se věci vyřeší, se rozplývala."
"Byly okamžiky, kdy jsem se zotavoval výjimečně dobře, a pak také měsíce, kdy se operace nepovedly a já se vrátil o 6 měsíců dozadu místo zlepšování. Bylo to bolestivé [nezávodit v F1], ale ještě více to bolelo kvůli vědomí, že jsem měl závodit za Ferrari," pokračuje pilot.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.