Mercedes přiznává, že spoustu práce nyní věnuje vylepšení svých start, aby se v tomto ohledu vyrovnal konkurenčnímu Ferrari, které jej konzistentně předčí.
I když Lewis Hamilton v Silverstone vyhrál kvalifikaci před svým týmovým kolegou, tak se po startu před ně dostal Sebastian Vettel a málem i Kimi Räikkönen, jenž s Lewisem v souboji o pozici ve třetí zatáčce kolidoval.
V předchozích závodech byla s Mercedesy v první řadě situace podobná: v Rakousku se Kimi dostal po rozjezdu mezi stříbrné šípy, ve Francii se zase Vettel dotáhl na Bottase a došlo ke kontaktu. Ferrari je zkrátka po zhasnutí startovních světel pravidelně lepší.
"Tento týden na tom hodně pracujeme, abychom to pochopili, protože si velmi dobře uvědomujeme, že když se kvalifikujeme na prvním místě, musíme se také rozjet stejně dobře jako vozy Ferrari. A o to se pokusíme v Hockenheimu," uvádí šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
Video: Mercedes rozebírá Velkou cenu Británie 2018 včetně svých horších startů
Proč měl Hamilton tuto neděli tak bídný start do Velké ceny Británie? "Jednoduchou dopovědí je to, že se nám trochu protočila kola. Na roštu bylo o něco méně přilnavosti, než jsme očekávali. Starty jsme tam nacvičovali. V Silverstone vám vlastně umožňují startovat z roštu. Ale z nějakého důvodu jsme v neděli neměli úplně to, co jsme čekali. A jakmile protočíte kola, ztrácíte trakci, a to jej hned stálo místa," vysvětluje zástupce Mercedesu.
Poté, co do Hamiltona při prvním brzdění zezadu narazil Räikkönen, se propadl na poslední místo. Vůz však neměl poškozen a po skvělé jízdě a za pomoci safety caru se dostal zpět na druhou příčku: "Neměli jsme žádné větší poškození. Šlo o poměrně silný náraz a měli jsme štěstí, že jsme z něj vyvázli," potvrzuje Shovlin.
"Ve skutečnosti si Lewis stěžoval na poškození své podlahy. Mysleli jsme si, že by mohlo dojít k určitému poškození aerodynamiky, to však pramenilo z turbulentního vzduchu za všemi těmi vozy před ním, když se musel probíjet polem. Až se dostal na čistý vzduch, tak mohl cítit, jaké auto skutečně je, a my jsme mohli vidět jeho rychlost. To nám opravdu pomohlo pochopit, že poškození bylo naprosto minimální," dodává.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.