Mercedes přiznává, že spoustu práce nyní věnuje vylepšení svých start, aby se v tomto ohledu vyrovnal konkurenčnímu Ferrari, které jej konzistentně předčí.
I když Lewis Hamilton v Silverstone vyhrál kvalifikaci před svým týmovým kolegou, tak se po startu před ně dostal Sebastian Vettel a málem i Kimi Räikkönen, jenž s Lewisem v souboji o pozici ve třetí zatáčce kolidoval.
V předchozích závodech byla s Mercedesy v první řadě situace podobná: v Rakousku se Kimi dostal po rozjezdu mezi stříbrné šípy, ve Francii se zase Vettel dotáhl na Bottase a došlo ke kontaktu. Ferrari je zkrátka po zhasnutí startovních světel pravidelně lepší.
"Tento týden na tom hodně pracujeme, abychom to pochopili, protože si velmi dobře uvědomujeme, že když se kvalifikujeme na prvním místě, musíme se také rozjet stejně dobře jako vozy Ferrari. A o to se pokusíme v Hockenheimu," uvádí šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
Video: Mercedes rozebírá Velkou cenu Británie 2018 včetně svých horších startů
Proč měl Hamilton tuto neděli tak bídný start do Velké ceny Británie? "Jednoduchou dopovědí je to, že se nám trochu protočila kola. Na roštu bylo o něco méně přilnavosti, než jsme očekávali. Starty jsme tam nacvičovali. V Silverstone vám vlastně umožňují startovat z roštu. Ale z nějakého důvodu jsme v neděli neměli úplně to, co jsme čekali. A jakmile protočíte kola, ztrácíte trakci, a to jej hned stálo místa," vysvětluje zástupce Mercedesu.
Poté, co do Hamiltona při prvním brzdění zezadu narazil Räikkönen, se propadl na poslední místo. Vůz však neměl poškozen a po skvělé jízdě a za pomoci safety caru se dostal zpět na druhou příčku: "Neměli jsme žádné větší poškození. Šlo o poměrně silný náraz a měli jsme štěstí, že jsme z něj vyvázli," potvrzuje Shovlin.
"Ve skutečnosti si Lewis stěžoval na poškození své podlahy. Mysleli jsme si, že by mohlo dojít k určitému poškození aerodynamiky, to však pramenilo z turbulentního vzduchu za všemi těmi vozy před ním, když se musel probíjet polem. Až se dostal na čistý vzduch, tak mohl cítit, jaké auto skutečně je, a my jsme mohli vidět jeho rychlost. To nám opravdu pomohlo pochopit, že poškození bylo naprosto minimální," dodává.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.