Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner si myslí, že se po vítězství ve Velké ceně Rakouska dostal do boje o jezdecký i konstruktérský titul. Hodnotí také příčinu chyby Mercedesu a vztah s Renaultem, který jim poslední sezónu dodává pohonné jednotky.
Rakouská stáj na domácí půdě vyválčila 25 bodů a v šampionátu ji na druhý Mercedes schází 48 bodů, na vedoucí Ferrari o deset více. Stejně jako předchozí dva jmenované týmy vyhrál letos třikrát, na rozdíl od nich to ale dokázali oba její piloti.
"Máme šanci na oba tituly""Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli," lituje Horner promarněných příležitostí.
Vítěz závodu v Rakousku Max Verstappen je mezi piloty s 93 body pátý, o 3 body za Ricciardem. Vedoucí Sebastian Vettel jich má na svém kontě 145, o bod více než Lewis Hamilton. Náskok mají velký, ale teoreticky není nepřekonatelný - do konce sezóny zbývá 12 velkých cen.
Red Bull podle svého šéfa stále stahuje náskok soupeřů a na řadu brzy přijdou jejich tradičně silné okruhy - Hungaroring a Singapur. "Jedním z našich největších kladů je ohromná všestrannost závodního týmu a kreativita při strategiích. Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."
Příčina chyby Mercedesu na Spielbergu - samolibostNepřímo se tím tak obouvá do Mercedesu, který udělal velkou strategickou chybu, když během virtuálního safety caru nepovolal Hamiltona k časově "levné" zastávce v boxech. Britský pilot se před svým odstoupením kvůli selhání palivového čerpadla propadl z vedoucí pozice na čtvrté místo.
"Vypadá to celkem bizarně, když se hodili pod autobus, a pak pilota motivovali, aby se dostal ze 4. místa zpět do vedení. Mercedes si očividně tak zvykl na to, že je na čele, že se lehce stává samolibým. Management týmu nikdy nebyl v pozici, kdy by musel po celou sezónu bojovat. A když se blíží konec roku, tlak stoupá, což je pro ně novou zkušeností," hodnotí počínání svého soupeře Horner.
Vztah s Renaultem před koncem partnerstvíPříští rok přejdou z motorů Renault na Hondy, francouzský dodavatel je však i nadále plně podporuje.
"To, že nejsme soupeřem vlastního týmu Renaultu, vlastně podporuje jejich záměr mít v závodech vítězný motor. A poskytuje jim to barometr pro to, v čem se potřebují zlepšit," dodává Horner.
Tovární tým Renaultu je v šampionátu hned za Red Bullem, jeho ztráta však dosahuje už 92 bodů.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.