Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner si myslí, že se po vítězství ve Velké ceně Rakouska dostal do boje o jezdecký i konstruktérský titul. Hodnotí také příčinu chyby Mercedesu a vztah s Renaultem, který jim poslední sezónu dodává pohonné jednotky.
Rakouská stáj na domácí půdě vyválčila 25 bodů a v šampionátu ji na druhý Mercedes schází 48 bodů, na vedoucí Ferrari o deset více. Stejně jako předchozí dva jmenované týmy vyhrál letos třikrát, na rozdíl od nich to ale dokázali oba její piloti.
"Máme šanci na oba tituly""Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli," lituje Horner promarněných příležitostí.
Vítěz závodu v Rakousku Max Verstappen je mezi piloty s 93 body pátý, o 3 body za Ricciardem. Vedoucí Sebastian Vettel jich má na svém kontě 145, o bod více než Lewis Hamilton. Náskok mají velký, ale teoreticky není nepřekonatelný - do konce sezóny zbývá 12 velkých cen.
Red Bull podle svého šéfa stále stahuje náskok soupeřů a na řadu brzy přijdou jejich tradičně silné okruhy - Hungaroring a Singapur. "Jedním z našich největších kladů je ohromná všestrannost závodního týmu a kreativita při strategiích. Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."
Příčina chyby Mercedesu na Spielbergu - samolibostNepřímo se tím tak obouvá do Mercedesu, který udělal velkou strategickou chybu, když během virtuálního safety caru nepovolal Hamiltona k časově "levné" zastávce v boxech. Britský pilot se před svým odstoupením kvůli selhání palivového čerpadla propadl z vedoucí pozice na čtvrté místo.
"Vypadá to celkem bizarně, když se hodili pod autobus, a pak pilota motivovali, aby se dostal ze 4. místa zpět do vedení. Mercedes si očividně tak zvykl na to, že je na čele, že se lehce stává samolibým. Management týmu nikdy nebyl v pozici, kdy by musel po celou sezónu bojovat. A když se blíží konec roku, tlak stoupá, což je pro ně novou zkušeností," hodnotí počínání svého soupeře Horner.
Vztah s Renaultem před koncem partnerstvíPříští rok přejdou z motorů Renault na Hondy, francouzský dodavatel je však i nadále plně podporuje.
"To, že nejsme soupeřem vlastního týmu Renaultu, vlastně podporuje jejich záměr mít v závodech vítězný motor. A poskytuje jim to barometr pro to, v čem se potřebují zlepšit," dodává Horner.
Tovární tým Renaultu je v šampionátu hned za Red Bullem, jeho ztráta však dosahuje už 92 bodů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.