Pilot Sauberu Charles Leclerc ocenil zkušenosti Fernanda Alonsa, který jej díky takticky chytré jízdě na měkkých pneumatikách v závěru Velké ceny Rakouska zdolal. Po ní nám vysvětlil, jak z jeho kokpitu probíhala.
Zatímco někteří piloti se trápili s puchýři a museli do boxů dvakrát, tak Alonso v závěru dokázal útočit i přesto, že startoval jako poslední z boxové uličky a celý závod jezdil v provozu.
Většinu času strávil jízdou za Leclercem, s nímž v 60. kole svedl boj o 10. příčku. Cílem pak projel po odstoupení Lewise Hamiltona a předjetí Pierra Gaslyho na osmém místě, připsal si 4 body a v šampionátu udržel osmou příčku.
"Myslím, že Fernando byl trochu v úzkých, když přešel na měkké pneumatiky. A to je to, kdy vidíte, jak se v tom vyplácí jeho zkušenost. Byl zkrátka velmi chytrý, udržoval své pneumatiky a na konci byl na nich velmi rychlý, měl je v lepším stavu než já," popisuje Leclerc závěr velké ceny, v níž skončil devátý. Talentovaný mladík se Sauberem tak skóroval popáté v poslední šesti závodech.
Se svou výkonností o uplynulém víkendu byl pochopitelně velmi spokojený: "V kvalifikaci jsem skončil třináctý a dostal trestných pět míst na roštu, pak jsme byli 13. nebo 14. před tím, než jsem se dostal do štěrku a znovu na poslední místo. Potom jsem se vrátil na body, takže to byl pro nás skvělý víkend," pokračuje Monačan.
"Věděl jsem, že na to musím v prvních kolech hodně tlačit, protože jsem po startu z 18. příčky musel riskovat. Pokoušel jsem se předjet Pierra [Gaslyho], myslím. Nějak - nevím, co se skutečně v tom kole přihodilo, ale hodně aut v té zatáčce vyjelo zeširoka. Myslím, že Pierre a Marcus [Ericsson] se dostali do štěrku stejně jako já. Mě to zkrátka ujelo, protože jsem se snažil vybrzdit Pierra, jenž taky brzdil docela pozdě. Bylo to příliš a musel jsem to vzít zeširoka," přibližuje své potíže.
Jeho týmový kolega se před něj přitom dostal, před cílem je však pustil před sebe zpět na deváté místo. Proč? "Marcus byl zkrátka na jiné strategii," snažil se nám Leclerc vysvětlit po závodě.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.