Zástupci Renaultu popírají, že by se snažili získat na svou stranu slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu.
I když má Newey s rakouským týmem smlouvu i na příští rok, tak se v Monaku začalo hovořit o tom, že se jej snaží získat Renault s mistrovskými ambicemi. Ale jeho šéf Cyril Abiteboul to nyní popírá s tím, že jsou se složením svého technického týmu spokojeni.
V jeho angažmá v Enstone nevidí žádný smysl. Zajímáte se o Neweyho? "Ne," odpovídá jasně. "Velký respekt vůči tomu, co Adrian dokázal a co stále dělá. Nemyslím si, že bude bez smlouvy, podle mě na jednu stranu je extrémně oddaný několika projektům Red Bullu a Aston Martinu."
"Na druhou stranu máme silnou, zavedenou strukturu, které plně důvěřuji. Bob [Bell] a Marcin Budkowski, který se k nám přidal, tvoří globální management Enstone. Nick Chester a Rob White se starají o provoz v Enstone. To stačí - myslím, že máme tu správnou strukturu, abychom s přehledem odváděli svou práci. Nyní musíme zařídit, aby fungovala," uvědomuje si podle Autosportu Abiteboul.
Renault nedávno prošel rozsáhlou restrukturalizací, během níž navýšil počet svých zaměstnanců ze 475 na 650. Nyní je třeba zařídit, aby s novou strukturou dosahovali na závodních tratích ty nejlepší výsledky.
"Vyžaduje to mnoho práce zorganizovat ty nové lidi, není to jen o finančních prostředcích. Musíte se o ně starat, identifikovat potřeby, zveřejňovat inzeráty, nabírat lidi, vybírat si je, integrovat, zajistit, aby skupina dobře společně fungovala. Je to obrovský úkol. Často vysvětluji, že to je to, co teď musíme dělat - kromě toho, co děláme na dráze. A to není fráze, ale realita," pokračuje šéf Renaultu.
"Na konci roku 2018 dosáhneme konce původního tříletého plánu 2016 - 2018. Budeme v souladu s našimi cíli pro budování týmu a v souladu se sportovními cíli. Moc dobře si teď uvědomuji, že na špičkové týmy ztrácíme sekundu. Musíme si klást otázku: jaký bude plán pro roky 2019 - 2021, abychom v roce 2021 mohli bojovat o vítězství v šampionátu?" podotýká Abiteboul.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.