Zástupci Renaultu popírají, že by se snažili získat na svou stranu slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu.
I když má Newey s rakouským týmem smlouvu i na příští rok, tak se v Monaku začalo hovořit o tom, že se jej snaží získat Renault s mistrovskými ambicemi. Ale jeho šéf Cyril Abiteboul to nyní popírá s tím, že jsou se složením svého technického týmu spokojeni.
V jeho angažmá v Enstone nevidí žádný smysl. Zajímáte se o Neweyho? "Ne," odpovídá jasně. "Velký respekt vůči tomu, co Adrian dokázal a co stále dělá. Nemyslím si, že bude bez smlouvy, podle mě na jednu stranu je extrémně oddaný několika projektům Red Bullu a Aston Martinu."
"Na druhou stranu máme silnou, zavedenou strukturu, které plně důvěřuji. Bob [Bell] a Marcin Budkowski, který se k nám přidal, tvoří globální management Enstone. Nick Chester a Rob White se starají o provoz v Enstone. To stačí - myslím, že máme tu správnou strukturu, abychom s přehledem odváděli svou práci. Nyní musíme zařídit, aby fungovala," uvědomuje si podle Autosportu Abiteboul.
Renault nedávno prošel rozsáhlou restrukturalizací, během níž navýšil počet svých zaměstnanců ze 475 na 650. Nyní je třeba zařídit, aby s novou strukturou dosahovali na závodních tratích ty nejlepší výsledky.
"Vyžaduje to mnoho práce zorganizovat ty nové lidi, není to jen o finančních prostředcích. Musíte se o ně starat, identifikovat potřeby, zveřejňovat inzeráty, nabírat lidi, vybírat si je, integrovat, zajistit, aby skupina dobře společně fungovala. Je to obrovský úkol. Často vysvětluji, že to je to, co teď musíme dělat - kromě toho, co děláme na dráze. A to není fráze, ale realita," pokračuje šéf Renaultu.
"Na konci roku 2018 dosáhneme konce původního tříletého plánu 2016 - 2018. Budeme v souladu s našimi cíli pro budování týmu a v souladu se sportovními cíli. Moc dobře si teď uvědomuji, že na špičkové týmy ztrácíme sekundu. Musíme si klást otázku: jaký bude plán pro roky 2019 - 2021, abychom v roce 2021 mohli bojovat o vítězství v šampionátu?" podotýká Abiteboul.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.