Zástupci Renaultu popírají, že by se snažili získat na svou stranu slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu.
I když má Newey s rakouským týmem smlouvu i na příští rok, tak se v Monaku začalo hovořit o tom, že se jej snaží získat Renault s mistrovskými ambicemi. Ale jeho šéf Cyril Abiteboul to nyní popírá s tím, že jsou se složením svého technického týmu spokojeni.
V jeho angažmá v Enstone nevidí žádný smysl. Zajímáte se o Neweyho? "Ne," odpovídá jasně. "Velký respekt vůči tomu, co Adrian dokázal a co stále dělá. Nemyslím si, že bude bez smlouvy, podle mě na jednu stranu je extrémně oddaný několika projektům Red Bullu a Aston Martinu."
"Na druhou stranu máme silnou, zavedenou strukturu, které plně důvěřuji. Bob [Bell] a Marcin Budkowski, který se k nám přidal, tvoří globální management Enstone. Nick Chester a Rob White se starají o provoz v Enstone. To stačí - myslím, že máme tu správnou strukturu, abychom s přehledem odváděli svou práci. Nyní musíme zařídit, aby fungovala," uvědomuje si podle Autosportu Abiteboul.
Renault nedávno prošel rozsáhlou restrukturalizací, během níž navýšil počet svých zaměstnanců ze 475 na 650. Nyní je třeba zařídit, aby s novou strukturou dosahovali na závodních tratích ty nejlepší výsledky.
"Vyžaduje to mnoho práce zorganizovat ty nové lidi, není to jen o finančních prostředcích. Musíte se o ně starat, identifikovat potřeby, zveřejňovat inzeráty, nabírat lidi, vybírat si je, integrovat, zajistit, aby skupina dobře společně fungovala. Je to obrovský úkol. Často vysvětluji, že to je to, co teď musíme dělat - kromě toho, co děláme na dráze. A to není fráze, ale realita," pokračuje šéf Renaultu.
"Na konci roku 2018 dosáhneme konce původního tříletého plánu 2016 - 2018. Budeme v souladu s našimi cíli pro budování týmu a v souladu se sportovními cíli. Moc dobře si teď uvědomuji, že na špičkové týmy ztrácíme sekundu. Musíme si klást otázku: jaký bude plán pro roky 2019 - 2021, abychom v roce 2021 mohli bojovat o vítězství v šampionátu?" podotýká Abiteboul.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.