Zástupci Renaultu popírají, že by se snažili získat na svou stranu slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu.
I když má Newey s rakouským týmem smlouvu i na příští rok, tak se v Monaku začalo hovořit o tom, že se jej snaží získat Renault s mistrovskými ambicemi. Ale jeho šéf Cyril Abiteboul to nyní popírá s tím, že jsou se složením svého technického týmu spokojeni.
V jeho angažmá v Enstone nevidí žádný smysl. Zajímáte se o Neweyho? "Ne," odpovídá jasně. "Velký respekt vůči tomu, co Adrian dokázal a co stále dělá. Nemyslím si, že bude bez smlouvy, podle mě na jednu stranu je extrémně oddaný několika projektům Red Bullu a Aston Martinu."
"Na druhou stranu máme silnou, zavedenou strukturu, které plně důvěřuji. Bob [Bell] a Marcin Budkowski, který se k nám přidal, tvoří globální management Enstone. Nick Chester a Rob White se starají o provoz v Enstone. To stačí - myslím, že máme tu správnou strukturu, abychom s přehledem odváděli svou práci. Nyní musíme zařídit, aby fungovala," uvědomuje si podle Autosportu Abiteboul.
Renault nedávno prošel rozsáhlou restrukturalizací, během níž navýšil počet svých zaměstnanců ze 475 na 650. Nyní je třeba zařídit, aby s novou strukturou dosahovali na závodních tratích ty nejlepší výsledky.
"Vyžaduje to mnoho práce zorganizovat ty nové lidi, není to jen o finančních prostředcích. Musíte se o ně starat, identifikovat potřeby, zveřejňovat inzeráty, nabírat lidi, vybírat si je, integrovat, zajistit, aby skupina dobře společně fungovala. Je to obrovský úkol. Často vysvětluji, že to je to, co teď musíme dělat - kromě toho, co děláme na dráze. A to není fráze, ale realita," pokračuje šéf Renaultu.
"Na konci roku 2018 dosáhneme konce původního tříletého plánu 2016 - 2018. Budeme v souladu s našimi cíli pro budování týmu a v souladu se sportovními cíli. Moc dobře si teď uvědomuji, že na špičkové týmy ztrácíme sekundu. Musíme si klást otázku: jaký bude plán pro roky 2019 - 2021, abychom v roce 2021 mohli bojovat o vítězství v šampionátu?" podotýká Abiteboul.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.