Dohoda mezi Hondou a Red Bullem je ve stejné fázi, jako byla před rokem dohoda mezi Hondou a Sauberem, která byla pak náhle s novým vedením švýcarské stáje vypovězena.
Red Bull s Hondou totiž dle britského Autosportu uzavřel zatím jen memorandum o porozumění. Podobné memorandum měl vloni uzavřené také Sauber, pak ale přišel nový management do švýcarského týmu a rozhodl o ukončení partnerství, které ještě ani pořádně nezačalo. Šéf Hondy pro motorsport, Masashi Yamamoto, řekl: "Co jsme [s Red Bullem] prvně diskutovali a rozhodli, bylo, že budeme dodávat pohonné jednotky. Všechny detaily smlouvy budou diskutovány až teď. V několika následujících měsících půjdeme do detailu kontraktu."
Ochota mezi Red Bullem a Hondou společně pracovat a důvěra, že toto je nejlepší možností pro obě strany, jsou fundamentálními faktory, které se v následujících měsících jen tak nezmění. To je hlavní změnou ve srovnání se vztahem Hondy a Sauberu, když tehdy nově příchozí Frederic Vasseur si dal jako svůj hlavní cíl z tehdejšího rodícího se partnerství co nejrychleji vycouvat. Rozhodnutí o spolupráci s Hondou tedy učinila ještě Monisha Kaltenbornová, kterou Vasseur později nahradil.
Sauber tou dobou procházel velkými změnami. Po období velmi slabých výsledků nechtěl riskovat a chtěl motor, který v F1 dobře funguje i u jiných týmů tak, aby měl benchmark. "Zjistili jsme, že tam byly rozdíly. Není to tedy tak, že bychom spolu nějak nebojovali nebo něco podobného. Nebyla tam žádná hádka. Rozhodli jsme se, že obě strany chceme pokročit nahoru tak, aby to bylo pro obě strany lepší. Takto by to nefungovalo, takže jsme se rozhodli, že by nebylo nejlepším rozhodnutím pokračovat v tom, co jsme plánovali," říká o vztahu se Sauberem Yamamoto.
Red Bull původně plánoval rozhodnout o svém budoucím dodavateli motorů před GP Rakouska, která se jede tento týden. Pak ale dle všeho pod nátlakem Renaultu rozhodl dříve. Dohoda s Hondou tedy byla oznámena před GP Francie, která se jela minulý víkend. Když byl McLaren továrním týmem Hondy, tak byla dohoda taková, že budou od Hondy odebírat motory, ta je bude finančně podporovat a navíc se budou věnovat dalším technickým projektům. To smlouva mezi Red Bullem a Hondou nemusí být zrovna tohoto formátu, ale měla by býkům přinést významnou změnu svého dosavadního statutu zákaznického týmu Renaultu. Toro Rosso bude nadále pokračovat jako tým Hondy.
Dle Christiana Hornera to pro tým bude mít komerční výhody a je to součástí dlouhodobé strategie týmu. "Nebudeme platit částky, které jsme platili Renaultu, ale jsou zde zahrnuty určité náklady, když musíte udržovat dynamomentry, převodovky a další hardware. Čistý výsledek je ale samozřejmě pozitivní, ale v rámci týmu jej investujeme, abychom zajistili pokračující výkonnost. Pro nás je to důležité po strategické stránce. Racionalita za tímto rozhodnutím byla hlavně ve směru toho, co bude po roce 2020. Máme pro budoucnost správného partnera."
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.