Dohoda mezi Hondou a Red Bullem je ve stejné fázi, jako byla před rokem dohoda mezi Hondou a Sauberem, která byla pak náhle s novým vedením švýcarské stáje vypovězena.
Red Bull s Hondou totiž dle britského Autosportu uzavřel zatím jen memorandum o porozumění. Podobné memorandum měl vloni uzavřené také Sauber, pak ale přišel nový management do švýcarského týmu a rozhodl o ukončení partnerství, které ještě ani pořádně nezačalo. Šéf Hondy pro motorsport, Masashi Yamamoto, řekl: "Co jsme [s Red Bullem] prvně diskutovali a rozhodli, bylo, že budeme dodávat pohonné jednotky. Všechny detaily smlouvy budou diskutovány až teď. V několika následujících měsících půjdeme do detailu kontraktu."
Ochota mezi Red Bullem a Hondou společně pracovat a důvěra, že toto je nejlepší možností pro obě strany, jsou fundamentálními faktory, které se v následujících měsících jen tak nezmění. To je hlavní změnou ve srovnání se vztahem Hondy a Sauberu, když tehdy nově příchozí Frederic Vasseur si dal jako svůj hlavní cíl z tehdejšího rodícího se partnerství co nejrychleji vycouvat. Rozhodnutí o spolupráci s Hondou tedy učinila ještě Monisha Kaltenbornová, kterou Vasseur později nahradil.
Sauber tou dobou procházel velkými změnami. Po období velmi slabých výsledků nechtěl riskovat a chtěl motor, který v F1 dobře funguje i u jiných týmů tak, aby měl benchmark. "Zjistili jsme, že tam byly rozdíly. Není to tedy tak, že bychom spolu nějak nebojovali nebo něco podobného. Nebyla tam žádná hádka. Rozhodli jsme se, že obě strany chceme pokročit nahoru tak, aby to bylo pro obě strany lepší. Takto by to nefungovalo, takže jsme se rozhodli, že by nebylo nejlepším rozhodnutím pokračovat v tom, co jsme plánovali," říká o vztahu se Sauberem Yamamoto.
Red Bull původně plánoval rozhodnout o svém budoucím dodavateli motorů před GP Rakouska, která se jede tento týden. Pak ale dle všeho pod nátlakem Renaultu rozhodl dříve. Dohoda s Hondou tedy byla oznámena před GP Francie, která se jela minulý víkend. Když byl McLaren továrním týmem Hondy, tak byla dohoda taková, že budou od Hondy odebírat motory, ta je bude finančně podporovat a navíc se budou věnovat dalším technickým projektům. To smlouva mezi Red Bullem a Hondou nemusí být zrovna tohoto formátu, ale měla by býkům přinést významnou změnu svého dosavadního statutu zákaznického týmu Renaultu. Toro Rosso bude nadále pokračovat jako tým Hondy.
Dle Christiana Hornera to pro tým bude mít komerční výhody a je to součástí dlouhodobé strategie týmu. "Nebudeme platit částky, které jsme platili Renaultu, ale jsou zde zahrnuty určité náklady, když musíte udržovat dynamomentry, převodovky a další hardware. Čistý výsledek je ale samozřejmě pozitivní, ale v rámci týmu jej investujeme, abychom zajistili pokračující výkonnost. Pro nás je to důležité po strategické stránce. Racionalita za tímto rozhodnutím byla hlavně ve směru toho, co bude po roce 2020. Máme pro budoucnost správného partnera."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.