Renault je konečně připraven v GP Rakouska nasadit svoje nové MGU-K, které mělo být původně nasazeno ještě v sezoně 2017. Zákaznické týmy McLaren a Red Bull si ale ještě jeho využití z důvodu obav o spolehlivost rozmýšlejí.
Nasazení tohoto nového dílu se odkládalo od začátku sezony kvůli problémům se spolehlivostí. Pro nadcházející závod na Red Bull Ringu by ale již mělo být vše připraveno. Dle pravidel pro sezonu 2018 smějí jezdci použít jen dvě MGU-K za sezonu, nasazení dalšího kusu už je oceněno penalizací.
Red Bull a McLaren budou ale pravděpodobně otálet s nasazením novinky do té doby, než se neukáže jeho výkonnost a hlavně spolehlivost v závodním víkendu. Dle Cyrila Abiteboula již jeden ze zákazníků rozhodnutí učinil. "Dostupné je pro všechna námi poháněná vozidla. Ale ne všechny týmy se rozhodly s inovací nastoupit.
Všichni jsme na to dlouho čekali, ale teď je problém s otálením v jeho nasazení. Jeden tým se rozhodl pokračovat se starším MGU-K, které je náchylnější po stránce spolehlivosti. Ale my akceptujeme rozhodnutí našich zákazníků," říká Abiteboul. Renault přichází s novinkou jen několik hodin poté, co v závěrečných kilometrech VC Francie zradilo staré MGU-K Carlos Sainze (Španěl tak přišel o dvě pozice).
"Věděli jsme, že tento díl byl křehký. Rozhodli jsme se u tohoto dílu schválně prodloužit jeho životnost - nabídla nám to nová specifikace, která je nejenom spolehlivější, ale také nabízí vyšší výkonnost. Nasadíme to příští víkend, už včera ale bylo pozdě! Tlačíme na vývoj a jdeme do rizika," zakončil šéf Renaultu.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.