Renault je konečně připraven v GP Rakouska nasadit svoje nové MGU-K, které mělo být původně nasazeno ještě v sezoně 2017. Zákaznické týmy McLaren a Red Bull si ale ještě jeho využití z důvodu obav o spolehlivost rozmýšlejí.
Nasazení tohoto nového dílu se odkládalo od začátku sezony kvůli problémům se spolehlivostí. Pro nadcházející závod na Red Bull Ringu by ale již mělo být vše připraveno. Dle pravidel pro sezonu 2018 smějí jezdci použít jen dvě MGU-K za sezonu, nasazení dalšího kusu už je oceněno penalizací.
Red Bull a McLaren budou ale pravděpodobně otálet s nasazením novinky do té doby, než se neukáže jeho výkonnost a hlavně spolehlivost v závodním víkendu. Dle Cyrila Abiteboula již jeden ze zákazníků rozhodnutí učinil. "Dostupné je pro všechna námi poháněná vozidla. Ale ne všechny týmy se rozhodly s inovací nastoupit.
Všichni jsme na to dlouho čekali, ale teď je problém s otálením v jeho nasazení. Jeden tým se rozhodl pokračovat se starším MGU-K, které je náchylnější po stránce spolehlivosti. Ale my akceptujeme rozhodnutí našich zákazníků," říká Abiteboul. Renault přichází s novinkou jen několik hodin poté, co v závěrečných kilometrech VC Francie zradilo staré MGU-K Carlos Sainze (Španěl tak přišel o dvě pozice).
"Věděli jsme, že tento díl byl křehký. Rozhodli jsme se u tohoto dílu schválně prodloužit jeho životnost - nabídla nám to nová specifikace, která je nejenom spolehlivější, ale také nabízí vyšší výkonnost. Nasadíme to příští víkend, už včera ale bylo pozdě! Tlačíme na vývoj a jdeme do rizika," zakončil šéf Renaultu.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.