Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka si Renault svým ultimátem vynutil uspíšení jejich rozhodnutí přejít od příštího roku na motory Honda. Cyril Abiteboul je však s rozchodem spokojený.
Ultimátum Renaultu a spokojenost s pokrokem HondyRed Bull chtěl počkat s rozhodnutím až na svůj domácí závod v Rakousku, jenže Renaultu s jeho otálením došla trpělivost: "Vlastně jsme rozhodnutí chtěli oznámit po Francii, ale Renault stanovil ultimátum, které vypršelo v neděli. Neměli jsme na vybranou," přibližuje Marko.
Jeho dceřiná stáj Toro Rosso podle něj byla s vylepšením pohonné jednotky Hondy v Kanadě spokojena, byť nepřineslo dříve avizovaných 27 koní: "Novinka nemohla být v Kanadě kvůli nešťastným okolnostem řádně využita, přinesla tři desetiny na kolo," což na tamějším okruhu odpovídá jen 12 koním.
Jenže Red Bullu nešlo jen o výkon: "Smlouva s Hondou je pro nás v každém ohledu extrémně pozitivní. Ze sportovního, technického a finančního hlediska," pochvaluje si Marko uzavření nové dohody, podle níž by jim měla japonská automobilka do rozpočtu týmu krom motorů zdarma přispívat ročně desítkami milionů dolarů.
Spokojenost všechRenault naproti tomu od nich za pohonné jednotky a servis požadoval 18 mil. Eur. Z Red Bullu se navíc konečně stane tovární tým Hondy, která doufá, že se brzy dotáhne nejen na svého francouzského soupeře, ale i na špičku v podobě Mercedesu a Ferrari. "Pokud jde o očekávání, chceme dále snížit ztrátu na ostatní. Honda má infrastrukturu a zdroj, aby nám s tím pomohla," věří šéf týmu Christian Horner.
Jeho protějšek u Renaultu je s rozchodem spokojený: "Loni v Singapuru jsme oznámili, že jednoho dne spolupráci chceme ukončit. Poté, co se Renault vrátil jako tovární tým, jsme toto očekávali. Naprosto chápu Red Bull, že se poohlídl po jiném partnerovi, aby znovu získal status továrního týmu."
Peníze rakouského týmu Renault nebude postrádatNebudou jim však chybět peníze Red Bullu? "Dostaneme méně, ale nebudeme muset méně utrácet. Dodávky motorů Red Bullu vyžadovaly peníze, ale moc příjmu nám nevytvářeli. Rozchod s nimi náš rozpočet neovlivní," odpovídá Abiteboul.
Nechce ale, aby veřejnost vnímala rozchod s Red Bullem jako úlevu pro Renault: "Nejde o příběh, který skončil špatně. Nemám rád slovo úleva. Raději hovořím o logickém vývoji událostí. Za nás jsem spokojený, protože se můžeme soustředit na přípravu na rok 2021.
A jsem spokojený s tím, že Red Bull našel nového partnera. Také za Hondu, protože máme v F1 čtyři výrobce. Jen jsme potřebovali získat odpověď, proto jsme na naše partnery trochu spěchali. A rád bych jim za to poděkoval," uzavírá šéf Renaultu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.