Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka si Renault svým ultimátem vynutil uspíšení jejich rozhodnutí přejít od příštího roku na motory Honda. Cyril Abiteboul je však s rozchodem spokojený.
Ultimátum Renaultu a spokojenost s pokrokem HondyRed Bull chtěl počkat s rozhodnutím až na svůj domácí závod v Rakousku, jenže Renaultu s jeho otálením došla trpělivost: "Vlastně jsme rozhodnutí chtěli oznámit po Francii, ale Renault stanovil ultimátum, které vypršelo v neděli. Neměli jsme na vybranou," přibližuje Marko.
Jeho dceřiná stáj Toro Rosso podle něj byla s vylepšením pohonné jednotky Hondy v Kanadě spokojena, byť nepřineslo dříve avizovaných 27 koní: "Novinka nemohla být v Kanadě kvůli nešťastným okolnostem řádně využita, přinesla tři desetiny na kolo," což na tamějším okruhu odpovídá jen 12 koním.
Jenže Red Bullu nešlo jen o výkon: "Smlouva s Hondou je pro nás v každém ohledu extrémně pozitivní. Ze sportovního, technického a finančního hlediska," pochvaluje si Marko uzavření nové dohody, podle níž by jim měla japonská automobilka do rozpočtu týmu krom motorů zdarma přispívat ročně desítkami milionů dolarů.
Spokojenost všechRenault naproti tomu od nich za pohonné jednotky a servis požadoval 18 mil. Eur. Z Red Bullu se navíc konečně stane tovární tým Hondy, která doufá, že se brzy dotáhne nejen na svého francouzského soupeře, ale i na špičku v podobě Mercedesu a Ferrari. "Pokud jde o očekávání, chceme dále snížit ztrátu na ostatní. Honda má infrastrukturu a zdroj, aby nám s tím pomohla," věří šéf týmu Christian Horner.
Jeho protějšek u Renaultu je s rozchodem spokojený: "Loni v Singapuru jsme oznámili, že jednoho dne spolupráci chceme ukončit. Poté, co se Renault vrátil jako tovární tým, jsme toto očekávali. Naprosto chápu Red Bull, že se poohlídl po jiném partnerovi, aby znovu získal status továrního týmu."
Peníze rakouského týmu Renault nebude postrádatNebudou jim však chybět peníze Red Bullu? "Dostaneme méně, ale nebudeme muset méně utrácet. Dodávky motorů Red Bullu vyžadovaly peníze, ale moc příjmu nám nevytvářeli. Rozchod s nimi náš rozpočet neovlivní," odpovídá Abiteboul.
Nechce ale, aby veřejnost vnímala rozchod s Red Bullem jako úlevu pro Renault: "Nejde o příběh, který skončil špatně. Nemám rád slovo úleva. Raději hovořím o logickém vývoji událostí. Za nás jsem spokojený, protože se můžeme soustředit na přípravu na rok 2021.
A jsem spokojený s tím, že Red Bull našel nového partnera. Také za Hondu, protože máme v F1 čtyři výrobce. Jen jsme potřebovali získat odpověď, proto jsme na naše partnery trochu spěchali. A rád bych jim za to poděkoval," uzavírá šéf Renaultu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.