Renault udělá vše, co je v jeho silách, aby Red Bull litoval svého rozhodnutí přejít od příští sezóny k Hondě. Chystá další specifikaci motoru, která podle něj bude znatelně lepší.
Rakouský tým včera oznámil, že se po 12 letech rozchází s Renaultem a že příští rok bude odebírat pohonné jednotky od Hondy. Ve Viry se teď budou snažit na závodních okruzích dokázat, že šlo o špatný krok.
"Uděláme všechno proto, aby tohoto rozhodnutí litovali. Myslím tím jednoduše tak, že budeme na trati odvádět se svým vlastním týmem a pod vlastními barvami to nejlepší, co můžeme," avizuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
Jsem opravdu velmi nadšený výkonnostním vylepšením, které má přijít, obzvlášť specifikací C, jíž hodláme nasadit později v této sezóně. V tuto chvíli není důvod si myslet, že ji Red Bull nedostane, byť ještě musíme potvrdit detaily alokačního plánu motorů. Ale doufám, že je přimějeme k tomu, aby toho litovali," pokračuje.
Konec partnerství není překvapením - potvrzuje dřívější dohodyNakolik jej překvapilo ukončení spolupráce ze strany Red Bullu? "Abych byl upřímný, tak vůbec. Podle mě zapomínáme, že jde o potvrzení - víceméně vlastně status quo. Loni jsme v Singapuru oznámili rozsáhlou sadu dohod se skupinou Red Bull a McLaren."
"To zahrnovalo ukončení dodávek pro Toro Rosso na konci roku 2017 a pro Red Bull na konci roku 2018, i když Red Bull požadoval, abychom v této záležitosti byli vágnější," vysvětluje Abiteboul.
"Spíše se to ubíralo jiným směrem poté, co nás Red Bull požádal o nabídku, když se nemohl rozhodnout, který směrem půjde. Pro nás jde spíše o potvrzení toho, co viselo ve vzduchu - o strategické a obchodní rozhodnutí spíše než čistě technické či sportovní rozhodnutí Red Bullu."
"Jsem si jistý, že jde o směsici faktorů a parametrů. Je tam něco, co se týká výkonnosti, je však naprosto zřejmé, že jde o víc než to. A existuje několik věcí, které jsme nabídnout nemohli - jako finanční podporu, přístup k jádrovému zařízení, protože naší prioritou a cílem soustředění je konsolidace výkonnosti Renaultu," komentuje jeho šéf.
Ztráta Red Bullu výhodou?Lituje sice ztráty měřítka pro výkonnost svého týmu, na druhou stranu mít na starosti jen dvě stáje podle něj přináší i výhody: "Pro nás to je dobré, protože nám to opravdu umožní se soustředit na to, co musíme udělat se svým vlastním týmem, s Renaultem. A také pro přípravu na rok 2021."
Ve Viry navíc nemohli čekat až na Velkou cenu Rakouska, kde se měl Red Bull původně rozhodnout: "Stěžovalo nám to život v našem dodavatelském řetězci a také vývoj dílů pro příští rok. Navíc je tam určitá citlivost týkající se duševního vlastnictví."
Spolupráce se ve zbytku sezóny změní"My jsme v základu vždy očekávali, že příští rok změní dodavatele motorů, proto jsme si dělali čím dál větší starostí o duševní vlastnictví. Je to pro nás důležité mít jasno ohledně jejich plánu pro příští rok, takže můžeme přijmout řádná opatření.
Pokud by zároveň neodcházeli, mohli bychom změnit způsob vzájemné spolupráce pro zbytek sezóny a přípravu na tu příští. Byla tedy řada faktorů, které bylo třeba vyjasnit. Můžu jim alespoň poděkovat, že v dalším oddalování rozhodnutí neshledávali žádný smysl," dodává Abiteboul.
#F1 The actual state of used power-unit components before #FrenchGP where will #Mercedes introduce its new engine on all 6 cars: Gasly already on 4th #Honda parts pic.twitter.com/9Z1ggFFWVb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 19, 2018
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.