Renault udělá vše, co je v jeho silách, aby Red Bull litoval svého rozhodnutí přejít od příští sezóny k Hondě. Chystá další specifikaci motoru, která podle něj bude znatelně lepší.
Rakouský tým včera oznámil, že se po 12 letech rozchází s Renaultem a že příští rok bude odebírat pohonné jednotky od Hondy. Ve Viry se teď budou snažit na závodních okruzích dokázat, že šlo o špatný krok.
"Uděláme všechno proto, aby tohoto rozhodnutí litovali. Myslím tím jednoduše tak, že budeme na trati odvádět se svým vlastním týmem a pod vlastními barvami to nejlepší, co můžeme," avizuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
Jsem opravdu velmi nadšený výkonnostním vylepšením, které má přijít, obzvlášť specifikací C, jíž hodláme nasadit později v této sezóně. V tuto chvíli není důvod si myslet, že ji Red Bull nedostane, byť ještě musíme potvrdit detaily alokačního plánu motorů. Ale doufám, že je přimějeme k tomu, aby toho litovali," pokračuje.
Konec partnerství není překvapením - potvrzuje dřívější dohodyNakolik jej překvapilo ukončení spolupráce ze strany Red Bullu? "Abych byl upřímný, tak vůbec. Podle mě zapomínáme, že jde o potvrzení - víceméně vlastně status quo. Loni jsme v Singapuru oznámili rozsáhlou sadu dohod se skupinou Red Bull a McLaren."
"To zahrnovalo ukončení dodávek pro Toro Rosso na konci roku 2017 a pro Red Bull na konci roku 2018, i když Red Bull požadoval, abychom v této záležitosti byli vágnější," vysvětluje Abiteboul.
"Spíše se to ubíralo jiným směrem poté, co nás Red Bull požádal o nabídku, když se nemohl rozhodnout, který směrem půjde. Pro nás jde spíše o potvrzení toho, co viselo ve vzduchu - o strategické a obchodní rozhodnutí spíše než čistě technické či sportovní rozhodnutí Red Bullu."
"Jsem si jistý, že jde o směsici faktorů a parametrů. Je tam něco, co se týká výkonnosti, je však naprosto zřejmé, že jde o víc než to. A existuje několik věcí, které jsme nabídnout nemohli - jako finanční podporu, přístup k jádrovému zařízení, protože naší prioritou a cílem soustředění je konsolidace výkonnosti Renaultu," komentuje jeho šéf.
Ztráta Red Bullu výhodou?Lituje sice ztráty měřítka pro výkonnost svého týmu, na druhou stranu mít na starosti jen dvě stáje podle něj přináší i výhody: "Pro nás to je dobré, protože nám to opravdu umožní se soustředit na to, co musíme udělat se svým vlastním týmem, s Renaultem. A také pro přípravu na rok 2021."
Ve Viry navíc nemohli čekat až na Velkou cenu Rakouska, kde se měl Red Bull původně rozhodnout: "Stěžovalo nám to život v našem dodavatelském řetězci a také vývoj dílů pro příští rok. Navíc je tam určitá citlivost týkající se duševního vlastnictví."
Spolupráce se ve zbytku sezóny změní"My jsme v základu vždy očekávali, že příští rok změní dodavatele motorů, proto jsme si dělali čím dál větší starostí o duševní vlastnictví. Je to pro nás důležité mít jasno ohledně jejich plánu pro příští rok, takže můžeme přijmout řádná opatření.
Pokud by zároveň neodcházeli, mohli bychom změnit způsob vzájemné spolupráce pro zbytek sezóny a přípravu na tu příští. Byla tedy řada faktorů, které bylo třeba vyjasnit. Můžu jim alespoň poděkovat, že v dalším oddalování rozhodnutí neshledávali žádný smysl," dodává Abiteboul.
#F1 The actual state of used power-unit components before #FrenchGP where will #Mercedes introduce its new engine on all 6 cars: Gasly already on 4th #Honda parts pic.twitter.com/9Z1ggFFWVb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 19, 2018Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.