Red Bull "hrdě oznamuje," že se dohodl s Hondou na dodávkách pohonných jednotek pro následující dvě sezóny Formule 1.
"Tato víceletá dohoda s Hondou představuje začátek nové vzrušující fáze snah Red Bullu nezávodit jen o vítězství ve velkých cenách, ale o to, co je pořád naším cílem - o mistrovské tituly," uvádí šéf týmu Christian Horner.
"Vždy jsme činili taková rozhodnutí klidně a s jediným kritériem v mysli - opravdu věříme, že nám v konečném výsledku pomůže závodit na vyšší úrovni. Po pečlivém zvážení a vyhodnocování jsme si jisti tím, že partnerství s Hondou je pro tým tím správným směrem," pokračuje.
"Zapůsobilo na nás odhodlání Hondy v F1, její rychlé pokroky v poslední době s naším sesterským týmem Toro Rosso a rozsah jejich ambicí, které odpovídají těm naším. Těšíme se v následujících letech na práci s Hondou a na společné závodění o ty nejvyšší ceny v F1," komentuje šéf Red Bullu výběr nového motorového partnera pro roky 2019 a 2020.
Prezident Hondy Takahiro Hačigo k tomu dodává: "Po ustanovení dobrého vztahu s Toro Rosso jsme se od roku 2019 rozhodli rozšířit naše zapojeni do Formule 1 s dalším týmem rodiny Red Bullu. Se dvěma týmy můžeme mít přístup k dvojnásobnému množství dat než dříve.
Věříme, že práce s Toro Rosso i s Red Bullem nám díky vybudování dvou pevných partnerství umožní se přiblížit našemu cíli vítězit v závodech a v šampionátech. Rozhovory proběhly díky otevřenosti Red Bullu a respektu směrem k Hondě velmi rychle. Vedlo to k dohodě, které je férová a férová pro obě všechny strany."
"Společné zaměření Hondy s oběma týmy Red Bullu ve Formuli 1 skýtá ohromný potenciál. Honda bude mít přístup k bohatství dat obou stájí a Red Bull to povede. Zdvojnásobí se tím možnosti pro rychlejší, efektivnější a soutěživější vývoj," podotýká na závěr Horner.
Honda power from 2019! The Team to race with @HondaRacingF1 power units from next season 👉 https://t.co/bIDM1SOimf pic.twitter.com/KVZPDIeNoL
— Red Bull Racing (@redbullracing) June 19, 2018Končí tak 12leté partnerství se současným dodavatelem pohonných jednotek - s Renaultem. Red Bull se s ním spojil v roce 2007 a během V8 éry v letech 2010 - 2013 společně vyhráli 47 velkých cen a osm mistrovských titulů (čtyři mezi jezdci a čtyři mezi konstruktéry). Po nástupu hybridních 1,6l turbomotorů pak přidali dalších 10 vítězných závodů."Renaultu bychom chtěli poděkovat za posledních 12 let, kdy jsme společně zažili několik neuvěřitelných okamžiků. Někdy jsme měli odlišné názory, ale Renault vždy neúnavně pracoval a co nejvíce se snažil, aby nám poskytl konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
To stále platí i dnes a rádi bychom Renaultu poděkovali, obzvlášť klukům v naší garáži v každém závodě za jejich bezmezné odhodlání. Těšíme se na to, že společné partnerství završíme na konci sezóny úspěšně. My se po zbytek roku budeme stále soustředit na to, abychom dosáhli v šampionátu 2018 co nejlepších výsledků, a Renaultu přejeme do budoucnosti všechno nejlepší," doplňuje šéf Red Bullu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.