Red Bull "hrdě oznamuje," že se dohodl s Hondou na dodávkách pohonných jednotek pro následující dvě sezóny Formule 1.
"Tato víceletá dohoda s Hondou představuje začátek nové vzrušující fáze snah Red Bullu nezávodit jen o vítězství ve velkých cenách, ale o to, co je pořád naším cílem - o mistrovské tituly," uvádí šéf týmu Christian Horner.
"Vždy jsme činili taková rozhodnutí klidně a s jediným kritériem v mysli - opravdu věříme, že nám v konečném výsledku pomůže závodit na vyšší úrovni. Po pečlivém zvážení a vyhodnocování jsme si jisti tím, že partnerství s Hondou je pro tým tím správným směrem," pokračuje.
"Zapůsobilo na nás odhodlání Hondy v F1, její rychlé pokroky v poslední době s naším sesterským týmem Toro Rosso a rozsah jejich ambicí, které odpovídají těm naším. Těšíme se v následujících letech na práci s Hondou a na společné závodění o ty nejvyšší ceny v F1," komentuje šéf Red Bullu výběr nového motorového partnera pro roky 2019 a 2020.
Prezident Hondy Takahiro Hačigo k tomu dodává: "Po ustanovení dobrého vztahu s Toro Rosso jsme se od roku 2019 rozhodli rozšířit naše zapojeni do Formule 1 s dalším týmem rodiny Red Bullu. Se dvěma týmy můžeme mít přístup k dvojnásobnému množství dat než dříve.
Věříme, že práce s Toro Rosso i s Red Bullem nám díky vybudování dvou pevných partnerství umožní se přiblížit našemu cíli vítězit v závodech a v šampionátech. Rozhovory proběhly díky otevřenosti Red Bullu a respektu směrem k Hondě velmi rychle. Vedlo to k dohodě, které je férová a férová pro obě všechny strany."
"Společné zaměření Hondy s oběma týmy Red Bullu ve Formuli 1 skýtá ohromný potenciál. Honda bude mít přístup k bohatství dat obou stájí a Red Bull to povede. Zdvojnásobí se tím možnosti pro rychlejší, efektivnější a soutěživější vývoj," podotýká na závěr Horner.
Honda power from 2019! The Team to race with @HondaRacingF1 power units from next season 👉 https://t.co/bIDM1SOimf pic.twitter.com/KVZPDIeNoL
— Red Bull Racing (@redbullracing) June 19, 2018Končí tak 12leté partnerství se současným dodavatelem pohonných jednotek - s Renaultem. Red Bull se s ním spojil v roce 2007 a během V8 éry v letech 2010 - 2013 společně vyhráli 47 velkých cen a osm mistrovských titulů (čtyři mezi jezdci a čtyři mezi konstruktéry). Po nástupu hybridních 1,6l turbomotorů pak přidali dalších 10 vítězných závodů."Renaultu bychom chtěli poděkovat za posledních 12 let, kdy jsme společně zažili několik neuvěřitelných okamžiků. Někdy jsme měli odlišné názory, ale Renault vždy neúnavně pracoval a co nejvíce se snažil, aby nám poskytl konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
To stále platí i dnes a rádi bychom Renaultu poděkovali, obzvlášť klukům v naší garáži v každém závodě za jejich bezmezné odhodlání. Těšíme se na to, že společné partnerství završíme na konci sezóny úspěšně. My se po zbytek roku budeme stále soustředit na to, abychom dosáhli v šampionátu 2018 co nejlepších výsledků, a Renaultu přejeme do budoucnosti všechno nejlepší," doplňuje šéf Red Bullu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.