Williams je podle svého technického ředitele Paddyho Lowea pevně rozhodnutý pokračovat ve vývoji letošního vozu FW41, který stále daleko zaostává za očekáváními, i když část svých zdrojů již přesunul k budoucímu projektu.
Britská stáj Franka Williamse je letos nejpomalejší, v šampionátu konstruktérů jí se 4 body po Velké ceně Kanadě pořád patří poslední místo. Auto se jí letos nepovedlo, v oblasti aerodynamiky FW41 za konkurencí hodně zaostává.
I když se již musí věnovat kvůli změnám pravidel již jeho nástupci, tak v Grove chystají vylepšení: "Pracujeme paralelně na příštím roku, ale toho letošního jsme se rozhodně nevzdali. V továrně odvádíme spoustu práce, část z ní je velmi významná, jen se ještě na autě neobjevila," uvádí Lowe.
"Sezóna je stále na počátku a my ji absolutně nevzdáváme. Některé věci postupně napravujeme, a ty další, větší, zabírají více času. Neurčujeme data, ale doufáme, že před letní přestávkou dosáhneme velkého pokroku," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Popírá, že by trpěl nedávným odchodem svého hlavního konstruktéra Eda Wooda čí šéfa aerodynamiky Dirka de Beera, byť noví lidé potřebují čas na to, aby se zabydleli ve svých rolích.
"Jsme v dobrém stavu, momentálně máme společně dobrý tým a hlavní ingredience potřebné pro práci na letošním voze a konstrukci toho příštího. Budeme pokračovat v budování a posilování, ale momentálně nám nic neschází, pokud jde o to správné úsilí v těch správných oblastech," dodává Lowe.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.