Williams je podle svého technického ředitele Paddyho Lowea pevně rozhodnutý pokračovat ve vývoji letošního vozu FW41, který stále daleko zaostává za očekáváními, i když část svých zdrojů již přesunul k budoucímu projektu.
Britská stáj Franka Williamse je letos nejpomalejší, v šampionátu konstruktérů jí se 4 body po Velké ceně Kanadě pořád patří poslední místo. Auto se jí letos nepovedlo, v oblasti aerodynamiky FW41 za konkurencí hodně zaostává.
I když se již musí věnovat kvůli změnám pravidel již jeho nástupci, tak v Grove chystají vylepšení: "Pracujeme paralelně na příštím roku, ale toho letošního jsme se rozhodně nevzdali. V továrně odvádíme spoustu práce, část z ní je velmi významná, jen se ještě na autě neobjevila," uvádí Lowe.
"Sezóna je stále na počátku a my ji absolutně nevzdáváme. Některé věci postupně napravujeme, a ty další, větší, zabírají více času. Neurčujeme data, ale doufáme, že před letní přestávkou dosáhneme velkého pokroku," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Popírá, že by trpěl nedávným odchodem svého hlavního konstruktéra Eda Wooda čí šéfa aerodynamiky Dirka de Beera, byť noví lidé potřebují čas na to, aby se zabydleli ve svých rolích.
"Jsme v dobrém stavu, momentálně máme společně dobrý tým a hlavní ingredience potřebné pro práci na letošním voze a konstrukci toho příštího. Budeme pokračovat v budování a posilování, ale momentálně nám nic neschází, pokud jde o to správné úsilí v těch správných oblastech," dodává Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.