Williams je podle svého technického ředitele Paddyho Lowea pevně rozhodnutý pokračovat ve vývoji letošního vozu FW41, který stále daleko zaostává za očekáváními, i když část svých zdrojů již přesunul k budoucímu projektu.
Britská stáj Franka Williamse je letos nejpomalejší, v šampionátu konstruktérů jí se 4 body po Velké ceně Kanadě pořád patří poslední místo. Auto se jí letos nepovedlo, v oblasti aerodynamiky FW41 za konkurencí hodně zaostává.
I když se již musí věnovat kvůli změnám pravidel již jeho nástupci, tak v Grove chystají vylepšení: "Pracujeme paralelně na příštím roku, ale toho letošního jsme se rozhodně nevzdali. V továrně odvádíme spoustu práce, část z ní je velmi významná, jen se ještě na autě neobjevila," uvádí Lowe.
"Sezóna je stále na počátku a my ji absolutně nevzdáváme. Některé věci postupně napravujeme, a ty další, větší, zabírají více času. Neurčujeme data, ale doufáme, že před letní přestávkou dosáhneme velkého pokroku," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Popírá, že by trpěl nedávným odchodem svého hlavního konstruktéra Eda Wooda čí šéfa aerodynamiky Dirka de Beera, byť noví lidé potřebují čas na to, aby se zabydleli ve svých rolích.
"Jsme v dobrém stavu, momentálně máme společně dobrý tým a hlavní ingredience potřebné pro práci na letošním voze a konstrukci toho příštího. Budeme pokračovat v budování a posilování, ale momentálně nám nic neschází, pokud jde o to správné úsilí v těch správných oblastech," dodává Lowe.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.