Podle důvěrných zdrojů se Red Bull rozhodl přejít od roku 2019 na pohonné jednotky Hondy, což hodlá potvrdit tento týden před Velkou cenou Francie.
Byť členové rakouského týmu odbývaly požadavek Renaultu na konečné rozhodnutí do poloviny června s tím, že se rozhodnout až na začátku sedmého měsíce kolem své domácí velké ceny, tak podle informací ze zákulisí je smlouva s Japonci již hotovou věcí.
Red Bull si vyhodnotil pokrok Renaultu a Hondy během Velké ceny Kanady, na další závod již Renault nechtěl. Svému odběrateli pohrozil, že by se kvůli otálení mohl příští rok ocitnout bez motorů. A přesto, že má stále mírný náskok před Hondou, se rakouská stáj odhodlala ke změně.
Red Bull o tom včera večer informoval své partnery, zprávu oficiálně komentovat odmítá. Vše by měl ale potvrdit ještě před závodem v Paul Ricard, kam se Formule 1 vrací tento týden.
S Renaultem si vyjel během svého partnerství několik titulů, dominoval před příchodem hybridní éry. Pro Francouze jde o nepříznivou zprávu, protože Red Bull jim měl sloužit jako měřítko pro jejich vlastní tovární tým, s nímž mají mistrovské ambice.
"Ohlížejí se na technickou a komerční stránku, protože to je samozřejmě rozdíl zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu nebo se stát továrním týmem Hondy. Je to hodně odlišné a já to uznávám. Ale upřímně, za sebe můžu říct, že s námi mají šanci se znovu stát mistry světa, což nemůžu říct o Hondě," uvedl minulý týden šéf Renaultu Cyril Abiteboul s tím, že Red Bull má informace také o tom, co mají ve vývoji.
Honda letos dělá po rozchodu s McLarenem pokroky, což doložila dalším výkonnostním krokem vpřed také před 2 týdny v Kanadě, byť Pierre Gasly musel nový motor po problému v 3. tréninku hned měnit.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.