Podle důvěrných zdrojů se Red Bull rozhodl přejít od roku 2019 na pohonné jednotky Hondy, což hodlá potvrdit tento týden před Velkou cenou Francie.
Byť členové rakouského týmu odbývaly požadavek Renaultu na konečné rozhodnutí do poloviny června s tím, že se rozhodnout až na začátku sedmého měsíce kolem své domácí velké ceny, tak podle informací ze zákulisí je smlouva s Japonci již hotovou věcí.
Red Bull si vyhodnotil pokrok Renaultu a Hondy během Velké ceny Kanady, na další závod již Renault nechtěl. Svému odběrateli pohrozil, že by se kvůli otálení mohl příští rok ocitnout bez motorů. A přesto, že má stále mírný náskok před Hondou, se rakouská stáj odhodlala ke změně.
Red Bull o tom včera večer informoval své partnery, zprávu oficiálně komentovat odmítá. Vše by měl ale potvrdit ještě před závodem v Paul Ricard, kam se Formule 1 vrací tento týden.
S Renaultem si vyjel během svého partnerství několik titulů, dominoval před příchodem hybridní éry. Pro Francouze jde o nepříznivou zprávu, protože Red Bull jim měl sloužit jako měřítko pro jejich vlastní tovární tým, s nímž mají mistrovské ambice.
"Ohlížejí se na technickou a komerční stránku, protože to je samozřejmě rozdíl zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu nebo se stát továrním týmem Hondy. Je to hodně odlišné a já to uznávám. Ale upřímně, za sebe můžu říct, že s námi mají šanci se znovu stát mistry světa, což nemůžu říct o Hondě," uvedl minulý týden šéf Renaultu Cyril Abiteboul s tím, že Red Bull má informace také o tom, co mají ve vývoji.
Honda letos dělá po rozchodu s McLarenem pokroky, což doložila dalším výkonnostním krokem vpřed také před 2 týdny v Kanadě, byť Pierre Gasly musel nový motor po problému v 3. tréninku hned měnit.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.