Podle důvěrných zdrojů se Red Bull rozhodl přejít od roku 2019 na pohonné jednotky Hondy, což hodlá potvrdit tento týden před Velkou cenou Francie.
Byť členové rakouského týmu odbývaly požadavek Renaultu na konečné rozhodnutí do poloviny června s tím, že se rozhodnout až na začátku sedmého měsíce kolem své domácí velké ceny, tak podle informací ze zákulisí je smlouva s Japonci již hotovou věcí.
Red Bull si vyhodnotil pokrok Renaultu a Hondy během Velké ceny Kanady, na další závod již Renault nechtěl. Svému odběrateli pohrozil, že by se kvůli otálení mohl příští rok ocitnout bez motorů. A přesto, že má stále mírný náskok před Hondou, se rakouská stáj odhodlala ke změně.
Red Bull o tom včera večer informoval své partnery, zprávu oficiálně komentovat odmítá. Vše by měl ale potvrdit ještě před závodem v Paul Ricard, kam se Formule 1 vrací tento týden.
S Renaultem si vyjel během svého partnerství několik titulů, dominoval před příchodem hybridní éry. Pro Francouze jde o nepříznivou zprávu, protože Red Bull jim měl sloužit jako měřítko pro jejich vlastní tovární tým, s nímž mají mistrovské ambice.
"Ohlížejí se na technickou a komerční stránku, protože to je samozřejmě rozdíl zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu nebo se stát továrním týmem Hondy. Je to hodně odlišné a já to uznávám. Ale upřímně, za sebe můžu říct, že s námi mají šanci se znovu stát mistry světa, což nemůžu říct o Hondě," uvedl minulý týden šéf Renaultu Cyril Abiteboul s tím, že Red Bull má informace také o tom, co mají ve vývoji.
Honda letos dělá po rozchodu s McLarenem pokroky, což doložila dalším výkonnostním krokem vpřed také před 2 týdny v Kanadě, byť Pierre Gasly musel nový motor po problému v 3. tréninku hned měnit.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.