Mercedes sice už nemůže tvrdit, že má to nejlepší auto v poli, ale pochybovat o titulu by podle Lewise Hamiltona bylo známkou slabosti. Boj o mistra světa po Velké ceně Kanady rozhodně nevzdává, sezóna je teprve ve své třetině.
Kanada měla být tratí Mercedesu, ale minulý víkend závod jasně ovládlo Ferrari poté, co německý tým jako jediný z výrobců kvůli problému s kvalitou na poslední chvíli zrušil nasazení nových motorů. Sebastian Vettel se dostal znovu do čela šampionátu poté, co Hamilton po problémech s přehříváním motoru dojel až na pátém místě.
Hamilton: psychicky jsem silnýBrit přesto nepochybuje, že se svým týmem má na titul: "To nevpouštím do své mysli, ne. Bylo by to známkou slabosti, a má mysl není slabá. Stále jsem tady proto, abych vyhrával. Stále věřím, že můžeme vyhrát. Mám plnou důvěru ve své kluky a tuto energii směřuji k nim."
"Když přemýšlíte o tenisu, golfu nebo čemkoliv jiném - když se v tenisu podíváte přes síť a pomyslíte si: 'Tohle bych mohl prohrát,' pak jste už prohráli. Nezáleží na tom, odkud na roštu startuji. Nedívám se na žádné jezdce a nemyslím si: 'S tímhle bych mohl prohrát.' Spíše přemýšlím o tom, jak ho můžu porazit, jak můžu být lepší. A v tomto budu pokračovat tak dlouho, dokud neumřu," vysvětluje své pocity Hamilton.
Mercedes už nemá nejlepší auto?Podle něj se svým týmem už nemůžou tvrdit, že mají to nejlepší auto v poli: "Myslím, že v tomto voze máme potenciál. Když jste loni psali články typu 'Mercedes má nejlepší auto' a podobné věci, tak jsme odváděli lepší práci. Teď už byste takto psát zřejmě neměli, protože ne vždy překonáváme ostatní. Je to ale také velmi těsné."
"Red Bully se teď zamíchaly do boje a Ferrari je zatím nejkonzistentnější. Ale přijde ještě spousta závodů. Tyto motory musí zvládnout ještě hodně dlouhou cestu. Bude docházet k různým věcem, nevím ani co, kdy," přemýšlí čtyřnásobný šampion.
"Opravdu jsem hrdý na své kluky, neustále pracují tak tvrdě, stále na to tlačí. Rozhodně to je těžké, když cítíte, že jste udělali všechno správně, a přitom nezískáte ten výsledek. Všichni v týmu cítí tu bolest, ale vyhráváme a prohráváme společně, takže to je jen o tom, abychom se navzájem povzbuzovali a táhli se.
Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty. Před námi jsou dobré a špatné dny. Můžeme odhadovat, kdy nastanou. Ale můžeme udělat jen to, že se budeme snažit co nejlépe připravit, snažit se snížit počet špatných dnů, ztráty na minimum, a co nejvíce vytěžit z těch velkých dnů," dodává Hamilton.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.