Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier odmítá přesunout zdroje k budoucímu monopostu MCL34 pro sezónu 2019. Proč se chtějí i přes současné potíže s konkurenceschopností i nadále plně soustředit na letošní auto?
Britský tým, který měl loni špičkové šasi, po kompletním přepracování vozu a kompromisech, které musel kvůli nedostatku času učinit při přechodu na pohonnou jednotku jiného dodavatele, letos zaostává za očekáváními. Stále se mu nedaří vyřešit některé problémy s neefektivním aerodynamikou, přesto vývoj současného balíku ještě nehodlá ukončit.
"Myslím, že to má cenu z několika důvodů. Tím prvním je pochopit, co je špatně, a v budoucnu neopakovat žádnou chybu s platformou. Stále máme čas na vývoj tohoto auta, potenciálně vyléčit nedostatek přilnavosti v pomalých zatáčkách, což má velký dopad na špičkovou výkonnost. To jsou tedy dva důvody, proč bychom měli pokračovat," vysvětluje Boullier.
"Také se potřebujeme ujistit, že nenarušíme vývoj vozu pro příští rok a že vozu budeme rozumět. To je rovnováha, na které pracujeme. Naplno se snažíme vyřešit tyto potíže s autem a pochopit ho. Na příštím voze jinak začneme samozřejmě pracovat brzy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Svému týmu nadále plně věří a spoléhá na talentované inženýry ve Wokingu: "Máme 100% důvěru ve skupinu lidí, které máme v McLarenu. Můžeme svádět vinu na některé potíže s vozem. Rozhodně si myslím, že tohle auto není takové, jaké jsme očekávali," přiznává.
"Je to jen otázkou porozumění tomu, proč, a zajistit tu správnou vizi a vůdcovství pro budoucnost, abychom mohli správně vést, navrhovat a vyrábět konkurenceschopná auta. Věřím lidem, které dnes máme v továrně. U McLarenu je množství talentů," dodává Boullier, jehož týmu mezi konstruktéry patří pátá příčka. Na čtvrtý Renault, od kterého odebírá pohonné jednotky, přitom ztrácí 16 bodů.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.