Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier odmítá přesunout zdroje k budoucímu monopostu MCL34 pro sezónu 2019. Proč se chtějí i přes současné potíže s konkurenceschopností i nadále plně soustředit na letošní auto?
Britský tým, který měl loni špičkové šasi, po kompletním přepracování vozu a kompromisech, které musel kvůli nedostatku času učinit při přechodu na pohonnou jednotku jiného dodavatele, letos zaostává za očekáváními. Stále se mu nedaří vyřešit některé problémy s neefektivním aerodynamikou, přesto vývoj současného balíku ještě nehodlá ukončit.
"Myslím, že to má cenu z několika důvodů. Tím prvním je pochopit, co je špatně, a v budoucnu neopakovat žádnou chybu s platformou. Stále máme čas na vývoj tohoto auta, potenciálně vyléčit nedostatek přilnavosti v pomalých zatáčkách, což má velký dopad na špičkovou výkonnost. To jsou tedy dva důvody, proč bychom měli pokračovat," vysvětluje Boullier.
"Také se potřebujeme ujistit, že nenarušíme vývoj vozu pro příští rok a že vozu budeme rozumět. To je rovnováha, na které pracujeme. Naplno se snažíme vyřešit tyto potíže s autem a pochopit ho. Na příštím voze jinak začneme samozřejmě pracovat brzy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Svému týmu nadále plně věří a spoléhá na talentované inženýry ve Wokingu: "Máme 100% důvěru ve skupinu lidí, které máme v McLarenu. Můžeme svádět vinu na některé potíže s vozem. Rozhodně si myslím, že tohle auto není takové, jaké jsme očekávali," přiznává.
"Je to jen otázkou porozumění tomu, proč, a zajistit tu správnou vizi a vůdcovství pro budoucnost, abychom mohli správně vést, navrhovat a vyrábět konkurenceschopná auta. Věřím lidem, které dnes máme v továrně. U McLarenu je množství talentů," dodává Boullier, jehož týmu mezi konstruktéry patří pátá příčka. Na čtvrtý Renault, od kterého odebírá pohonné jednotky, přitom ztrácí 16 bodů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.