Mezinárodní automobilová federace (FIA) se na podnět soupeřů zabývala kontroverzním manévrem z Monaka, kde se Lewis Hamilton se svým Mercedesem až podezřele snadno dostal před Estebana Ocona z Force Indie. Tajnou dohodu o přenechání pozice ale zástupci obou stájí popírají.
Force Indií odebírá motory od Mercedesu, proto vzniklo podezření, že zákazník německému týmu jednoduše pomohl a snažil se nepřekážet. I přes velmi okaté předjetí zástupci obou týmů dohodu o spolupráci na dráze svorně popírají.
FIA na žádost konkurenčních týmů údajnou dohodu prošetřovala, protože jde o věc, která je pravidly zakázaná. "Interní vyšetřování FIA ale dospělo k tomu, že není žádná potřeba se touto záležitostí dále zabývat," prozradil Mercedes po Kanadě.
Force India vše vysvětluje tím, že se Ocon zkrátka soustředil na boj s Alonsem. "Jeli jsme si vlastní závod, nezávodili jsme s Lewisem. Alonso zajel do boxů, snažil se nás podseknout a my jsme nechtěli, aby Esteban ztrácel s Lewisem čas," řekl provozní ředitel Otmar Szafnauer.
Wolff k tomu dodává: "Fakt nechápu ten povyk kolem. Lewis byl na čerstvých pneumatikách a Ocon závodil s ostatními. Když bojujete, ztrácíte čas, obzvlášť v Monaku, kde musíte celou dobu sledovat svá zrcátka, jde o více než 2 sekundy na kolo. Myslím, že to, k čemu došlo, bylo normální - něco, co jsme v minulosti viděli mnohokrát a ještě mnohokrát v budoucnosti uvidíme," vysvětluje Wolff.
Sportovní ředitel Mercedesu možná při svých starostech zapomněl na tu skutečnost, že k předjetí musí být vůz v Monaku o více než 4 sekundy na kolo rychlejší, jak poznamenali jeho piloti. Pokud by se tedy Ocon jen trochu snažil, Hamilton ani nikdo jiný z předních jezdců by se před něj zřejmě neměli šanci dostat.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.