Mezinárodní automobilová federace (FIA) se na podnět soupeřů zabývala kontroverzním manévrem z Monaka, kde se Lewis Hamilton se svým Mercedesem až podezřele snadno dostal před Estebana Ocona z Force Indie. Tajnou dohodu o přenechání pozice ale zástupci obou stájí popírají.
Force Indií odebírá motory od Mercedesu, proto vzniklo podezření, že zákazník německému týmu jednoduše pomohl a snažil se nepřekážet. I přes velmi okaté předjetí zástupci obou týmů dohodu o spolupráci na dráze svorně popírají.
FIA na žádost konkurenčních týmů údajnou dohodu prošetřovala, protože jde o věc, která je pravidly zakázaná. "Interní vyšetřování FIA ale dospělo k tomu, že není žádná potřeba se touto záležitostí dále zabývat," prozradil Mercedes po Kanadě.
Force India vše vysvětluje tím, že se Ocon zkrátka soustředil na boj s Alonsem. "Jeli jsme si vlastní závod, nezávodili jsme s Lewisem. Alonso zajel do boxů, snažil se nás podseknout a my jsme nechtěli, aby Esteban ztrácel s Lewisem čas," řekl provozní ředitel Otmar Szafnauer.
Wolff k tomu dodává: "Fakt nechápu ten povyk kolem. Lewis byl na čerstvých pneumatikách a Ocon závodil s ostatními. Když bojujete, ztrácíte čas, obzvlášť v Monaku, kde musíte celou dobu sledovat svá zrcátka, jde o více než 2 sekundy na kolo. Myslím, že to, k čemu došlo, bylo normální - něco, co jsme v minulosti viděli mnohokrát a ještě mnohokrát v budoucnosti uvidíme," vysvětluje Wolff.
Sportovní ředitel Mercedesu možná při svých starostech zapomněl na tu skutečnost, že k předjetí musí být vůz v Monaku o více než 4 sekundy na kolo rychlejší, jak poznamenali jeho piloti. Pokud by se tedy Ocon jen trochu snažil, Hamilton ani nikdo jiný z předních jezdců by se před něj zřejmě neměli šanci dostat.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.