Předjíždění letos ztížila i těžká ochrana kokpitu Halo, domnívá se Pérez

Sergio Pérez usedá do svého monopostu
Sergio Pérez usedá do svého monopostu, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 12. června 2018 6:20
Sdílej:

Sergio Pérez přemýšlí, proč je letos předjíždění tak obtížné. Podle něj k tomu přispívá také nová ochrana kokpitu typu Halo, monoposty jsou s ní příliš těžké.

FIA sice v Montrealu přidala třetí DRS zónu, i přesto se během Velké ceny Kanady moc nepředjíždělo a někteří fanoušci ji kvůli tomu označili za nudnou, byť poskytla vyrovnané souboje na špici i uprostřed pole.

Vedoucí představitelé Formule 1 hledají řešení, proto pro příští rok schválili úpravu aerodynamických předpisů (zjednodušení předních křídel, brzdových kanálků, deflektorů, hlubší zadní křídla pro posílení DRS efektu), skutečná náprava podle sportovního ředitele F1 ale zřejmě přijde až v roce 2021 s novými pravidly.

Sergio Pérez, který je v šampionátu se 17 body dvanáctý (loni skončil sedmý), po závodu v Kanadě přemýšlel, co je příčinou současné situace: "Netuším, co se děje. Nevím, jestli to je tím, že jsou teď auta kvůli Halo tak těžká a je to náročné jezdit těsně za sebou."

"Rozdíl, který potřebujete k předjetí, je šílený. Dokud Pirelli neudělá něco dramatického, čekají nás nudné závody jako doposud. Myslím, že Halo je masivní věc. Ale nechápu, proč je předjíždění opravdu tak těžké," uvádí mexický pilot, jenž dojel v neděli se ztrátou 1 kolo na 14. pozici.

Frustrovaný lídr šampionátu Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady  dokonce prohlásil: "Jakmile se přiblížíte k někomu jinému autu, tak víte, co se s těmito křápy stane. Ta auta jsou sama o sobě skvělá, ale v závodě to jsou křápy."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.