Sergio Pérez přemýšlí, proč je letos předjíždění tak obtížné. Podle něj k tomu přispívá také nová ochrana kokpitu typu Halo, monoposty jsou s ní příliš těžké.
FIA sice v Montrealu přidala třetí DRS zónu, i přesto se během Velké ceny Kanady moc nepředjíždělo a někteří fanoušci ji kvůli tomu označili za nudnou, byť poskytla vyrovnané souboje na špici i uprostřed pole.
Vedoucí představitelé Formule 1 hledají řešení, proto pro příští rok schválili úpravu aerodynamických předpisů (zjednodušení předních křídel, brzdových kanálků, deflektorů, hlubší zadní křídla pro posílení DRS efektu), skutečná náprava podle sportovního ředitele F1 ale zřejmě přijde až v roce 2021 s novými pravidly.
Sergio Pérez, který je v šampionátu se 17 body dvanáctý (loni skončil sedmý), po závodu v Kanadě přemýšlel, co je příčinou současné situace: "Netuším, co se děje. Nevím, jestli to je tím, že jsou teď auta kvůli Halo tak těžká a je to náročné jezdit těsně za sebou."
"Rozdíl, který potřebujete k předjetí, je šílený. Dokud Pirelli neudělá něco dramatického, čekají nás nudné závody jako doposud. Myslím, že Halo je masivní věc. Ale nechápu, proč je předjíždění opravdu tak těžké," uvádí mexický pilot, jenž dojel v neděli se ztrátou 1 kolo na 14. pozici.
Frustrovaný lídr šampionátu Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady dokonce prohlásil: "Jakmile se přiblížíte k někomu jinému autu, tak víte, co se s těmito křápy stane. Ta auta jsou sama o sobě skvělá, ale v závodě to jsou křápy."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.